Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Hvordan er stoffblandingen i denne slimfit-linjen på dressene? Jeg kjøpte en skjorte i samme serie på Dressmann da jeg trenge en i en bestemt farge (temafest) jeg ikke hadde fra før,k og ikke hadde tid til å bestille på nett. Snittet var helt på høyde med det de meste andre ferdige skjorter fra dyrere merker (et sted mellom custom og slim i PRL). Men den inneholdt vel 30% kunststoff og er noe av det klammeste jeg har hatt på meg siden jeg begynte å kjøpe egne plagg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er stoffblandingen i denne slimfit-linjen på dressene? Jeg kjøpte en skjorte i samme serie på Dressmann da jeg trenge en i en bestemt farge (temafest) jeg ikke hadde fra før,k og ikke hadde tid til å bestille på nett. Snittet var helt på høyde med det de meste andre ferdige skjorter fra dyrere merker (et sted mellom custom og slim i PRL). Men den inneholdt vel 30% kunststoff og er noe av det klammeste jeg har hatt på meg siden jeg begynte å kjøpe egne plagg.

Husker ikke helt, men jeg tror det er 60% ull og 40% polyester. Koster 1499

Lenke til kommentar

Hadde styrt unna bertoni. Overpriset, så som så kvalitet og altfor tette snitt.

Ref posten over, kjøp på dressmann. 100% polyester koster mer enn blandingsdressen til dressmann. I bergen bruker de samme skredder.

Endret av fredderen
Lenke til kommentar

Hvor mye kan egentlig betjeningen på de fleste butikkene om dresser og lignende? Har et inntrykk av at det stort sett er relativt unge folk som trenger pengene og som ikke akkurat har ekspertise.

Jeg tror det er en skredder i byen, men hadde helst sett for meg en litt eldre mann på rundt 60 med hvitt hår og målbånd over skulderen. Han her heter Ali, tror jeg.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt, men jeg tror det er 60% ull og 40% polyester. Koster 1499

Hm, Frislid har vel noe av det samme i flere av dressene som går for borti fire tusen. Så hvis man finner en som sitter pent på en selv, så er det jo ikke verst til prisen. Man kan vel glemme ren ull kjøpt i Norge for under 4k?
Lenke til kommentar

En blazer til dress kommer på 3500-3800kr i 100% ull. Da er det super 120

Hvor mye kan egentlig betjeningen på de fleste butikkene om dresser og lignende? Har et inntrykk av at det stort sett er relativt unge folk som trenger pengene og som ikke akkurat har ekspertise.

Jeg tror det er en skredder i byen, men hadde helst sett for meg en litt eldre mann på rundt 60 med hvitt hår og målbånd over skulderen. Han her heter Ali, tror jeg.

Hvilken by?

Lenke til kommentar

Tromsø

Hohohohohihiihi.

Kjøp en dress som sitter bra over skuldrene og brystet. Ikke la deg overtale til noe du ikke selv synes passer. Dra gjerne innom mange forhandlere, prøv på dressene og post bilder i bilde tråden. Så skal man nok finne noe som passer.

Lenke til kommentar

Hohohohohihiihi.

Kjøp en dress som sitter bra over skuldrene og brystet. Ikke la deg overtale til noe du ikke selv synes passer. Dra gjerne innom mange forhandlere, prøv på dressene og post bilder i bilde tråden. Så skal man nok finne noe som passer.

For det første; latter?

For det adre; jeg vet hva jeg er ute etter. En (mørk)grå dress med "slim fit" og selvfølgelig skal den sitte godt over skuldrene. Jeg har ingen planer om å kjøpe en dress jeg drukner i.

Lenke til kommentar

Flotte, hfthomas. Har de samme skoene bare i en mye lysere farge, og jeg er kjempefornøyd! Hvor lang tid tok bestillingen for deg? Og hvordan er beltet, forresten?

Takk, de er herlige!

Jeg bestilte de den 17.mars og de ble sendt 24. april. Så ble det litt forsinkelser fordi Fedex ikke hadde fått tak i meg :huh: De skulle vært på døra 2.mai.

Beltet virker greit. Har ikke så alt for mye å sammenligne det med, så la ut noen bilder.

post-93129-0-25713300-1367845702_thumb.jpg

post-93129-0-24278500-1367845716_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Meermin, ikke sant? Ser bra ut. Synd de ikke har noe som passer meg.

Siden jeg har flytebrygger til bein kommer jeg til å kjøpe meg en god del sko fra Allen Edmonds og Alden i sommer, siden de er de eneste jeg kjenner til som lager i EE og EEE. Har spart penger i litt over et år nå for å bygge opp skogarderobe så dette blir sweet.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...