Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Vil tippe det er som det meste annet av masseproduserte plagg som selges i kjedebutikker; helt greit.

Har lyst til å legge inn en bestilling hos Luxire selv, men forever bulk :(

Endret av OlafG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel er en jobb i Kriminalomsorgen som ekstrabetjent (fengselsbetjent uten fengselsskolen). Opplæring begynner neste uke, men vet ikke hvor mye gåing og hvor mye man sitter på rumpa. Jeg ser for meg at det bør være relativt solide sko, da man trolig skal ut i luftegården (men er ikke akkurat skog og mark), men være komfortable (da jeg tror det blir en del gåing) ellers uten å være for tette. (derfor jeg tenkte uten goretex) :hmm:

GSG-9 ser jo relativt grei ut, men er ganske dyre og det er en fordel om jeg kan få tak i andre lignende i butikk. (Bergen)

OlafG: Det vil jo naturligvis varierer, men mener det tok mellom 1-2 uker da jeg bestilte PS og mansjettknapper derfra..

Har hørt utrolig mye bra av befal om Alfa Delta skoene, og vurderer de selv for øyeblikket. Da som erstatning til Adidas GSG-9, som vi fikk utdelt av skolen.

Lenke til kommentar

Har tilgang på de aller fleste klesbutikker, men har blitt bedt om å holde meg unna Dressmann av flere (ingen har faktisk sagt hvorfor...).

Dressmann har herrrestørrelser ;) Joda neida joda .. Dressmann har dårlig kvalitet, og uflatterende passform for de aller fleste. Når det er sagt så er det jo ofte veldig billig, og om en ikke bruker dress særlig ofte og egentlig ikke bryr eg særlig så er det et greit alternativ om en ikke finner noe andre plasser (H&M osv).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dressmann har herrrestørrelser ;) Joda neida joda .. Dressmann har dårlig kvalitet, og uflatterende passform for de aller fleste. Når det er sagt så er det jo ofte veldig billig, og om en ikke bruker dress særlig ofte og egentlig ikke bryr eg særlig så er det et greit alternativ om en ikke finner noe andre plasser (H&M osv).

Dersom jeg tolker deg rett, fuck you.

Jeg bruker ikke dress ofte, men pris er ikke et stort spørmål, eller... har en grense på 3500-4000,-. Hvilke steder har dere gode opplevelser med, da?

Lenke til kommentar

Hoho. Lokeland som hang her inne før var vel rimelig likt byggd deg, og jeg mener at han var greit fornøyd med en dress fra bruuns bazaar (finnes vel på Volt?). Ellers ligger vel flere av de svenske merkene rundt den prisen der (Lindeberg, Filippa K, ToS, Oscar Jacobsen) - og de er relativt slim og "moderne" i snittene. Ellers er House of singles ofte anbefalt, gir visst grei valuta for pengene. Ingen personlig erfaring da det ligger i Oslo.

Lenke til kommentar

Jeg er på nippet til å legge ut formbilder i DST bare for å få en slutt på dette maset om jeg ikke trenger en dress fordi jeg får plass i brystlommen :hrm:

Hvor jeg kjøper dressen er muligens ikke det viktigste så lenge jeg har muligheten til å få den sydd litt, forhåpentligvis har noen av klesforretningene her knyttet til seg personer som kan sånt (Carlings, Volt, Brandstad, Bertoni, osv.)

Lenke til kommentar

Har tilgang på de aller fleste klesbutikker, men har blitt bedt om å holde meg unna Dressmann av flere (ingen har faktisk sagt hvorfor...).

Nå er det sikkert slik at 90% av befolkningen kjøper dressene sine på Dressmann, og man derfor ser folk uten peiling gå rundt i alt for store dresser. Problemet er at disse personene neppe ville kjøpt en dress som var noe mindre på f.eks. Bertoni. De handler der det er billigst, fordi de bruker dress maks to ganger i året. Dermed konkluderer folk ofte med at Dresmann = 100% dritt. Det stemmer til dels, men ikke helt.

Jeg har en liten deltidsstilling på Dressmann så da har jeg god oversikt over hvilke varer du finner der. De billigste dressene som er laget av 100% polyester er det bare å styre unna, men går du litt opp i pris så har de også lansert en "slim-fit"-linje. Disse dressene har et veldig greit snitt og er helt på høyde med det du finner i de fleste "kjøpesenter"-butikkene rundt omkring, fåes også i en fin navyfarge. Du får også stor valgfrihet i form av at du kan kjøpe bukse og jakke hver for seg, f.eks. jakke i 48 og bukse i 34-34, og du kan finne størrelser ned i 42S. Mange plasser selger de jakke og bukse sammen, slik at du må kjøpe f.eks. jakke i 48 og bukse i 48. Det er langt fra alle som bruker samme størrelse i jakke og bukse...

Det viktigste med en dress til under 3000kr er at den sitter bra på DEG. Kvaliteten kommer uansett ikke til å være det helt store sammenlignet med dresser i høyere prisklasser.

Edit: Dette var på ingen måte et forsøk på å få deg eller noen til å handle på Dressmann, men heller en opplysning om hva du faktisk kan finne der, siden mange styrer unna kun fordi det "er Dressmann". :)

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...