Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør folk her med klær som ikke tåler vask?

Greit nok med finere, dyre klær som ikke trenger vask så ofte og som er verdt å sende på renseri, men jeg har nettopp kjøpt meg litt mer hverdagslige sommerbukser i lin. Disse var ganske billig, så jeg føler ikke renseri er verdt det. Står at de kun tåler kjemisk rens. Ta sjangsen på håndvask? Ser ikke helt hva som skal bli ødelagt, men hva vet vel jeg....?

Lin i seg selv tåler 60 grader helt fint, men det kan være en fordel å unngå vaskemidler med mye rart i. "Norges linforening" (som google anbefaler) anbefaler Neutral, ser jeg, eller håndvask med såpespon eller sunlight, Selv håndvasker jeg mine linbukser med Neutral eller Blenda Sensitiv, og har ikke hatt problemer med noen av delene.
Lenke til kommentar

Er dress akseptabelt på 17. Mai? I såfall, hvordan er en (mørk)grå dress for anledning? Jeg trenger en dress, men har bruk for noen tips angående ting man på passe på, ting å huske på, osv.

Ja, dress er i aller høyeste grad akseptabelt. Grå dress er fint.

Når det gjelder kjøp av dress er det viktigste passform. Pass på at den passer over skuldrene og i lengden, resten er rimelig lett å ordne. Du vil nesten alltid ta dressen til en sydame/skredder for å sy inn, legge opp osv. Kjøp navy eller grå, unngå svart. Unngå for alt i verden polyester. Jeg foretrekker jakker med to "slits", altså åpninger bak. Her er et eksempel.

Lenke til kommentar

Flott. Hvilke butikker er det best å styre unna? Har tilgang på en viss mengde klesforretninger, men tror det fins en skredder i byen. Tviler på at butikkene har muligheten til å gjøre små forandringer, men da kan vel en skredder være til god hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...