Anathema Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Okay, tok på meg den hvite Eton skjorta på bankett i helga. Det skulle jeg ikke gjort, for nå er den vel så mye rød som hvit. Hva er den optimale måten å fjerne rødvinsflekker på? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hva gjør folk her med klær som ikke tåler vask? Greit nok med finere, dyre klær som ikke trenger vask så ofte og som er verdt å sende på renseri, men jeg har nettopp kjøpt meg litt mer hverdagslige sommerbukser i lin. Disse var ganske billig, så jeg føler ikke renseri er verdt det. Står at de kun tåler kjemisk rens. Ta sjangsen på håndvask? Ser ikke helt hva som skal bli ødelagt, men hva vet vel jeg....? Lin i seg selv tåler 60 grader helt fint, men det kan være en fordel å unngå vaskemidler med mye rart i. "Norges linforening" (som google anbefaler) anbefaler Neutral, ser jeg, eller håndvask med såpespon eller sunlight, Selv håndvasker jeg mine linbukser med Neutral eller Blenda Sensitiv, og har ikke hatt problemer med noen av delene. Lenke til kommentar
Virke Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Og nå er tempen i Oslo litt høyere. Er det sosialt akseptert å gå med shorts allerede nå? Endret 5. mai 2013 av ryc Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Har alltid brukt håndvask, men er ikke ekspert Og nå er tempen i Oslo litt høyere. Er det sosialt akseptert å gå med shorts allerede nå? seff Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Takker for svar. Høres bra ut. Så bare at det sto på vaskelappen at de ikke tålte vask. Det er forresten en blanding av lin og bomull (70/30). Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Er dress akseptabelt på 17. Mai? I såfall, hvordan er en (mørk)grå dress for anledning? Jeg trenger en dress, men har bruk for noen tips angående ting man på passe på, ting å huske på, osv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Om dress er akseptabelt 17. mai? Er det ikke strengt tatt det som er forventet, og det desidert vanligste? Mørkegrå og marineblå funker i praktisk talt alle anledninger. 6 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Er dress akseptabelt på 17. Mai? I såfall, hvordan er en (mørk)grå dress for anledning? Jeg trenger en dress, men har bruk for noen tips angående ting man på passe på, ting å huske på, osv. Ja, dress er i aller høyeste grad akseptabelt. Grå dress er fint. Når det gjelder kjøp av dress er det viktigste passform. Pass på at den passer over skuldrene og i lengden, resten er rimelig lett å ordne. Du vil nesten alltid ta dressen til en sydame/skredder for å sy inn, legge opp osv. Kjøp navy eller grå, unngå svart. Unngå for alt i verden polyester. Jeg foretrekker jakker med to "slits", altså åpninger bak. Her er et eksempel. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Har sett for meg noe i mørkegrått, som sagt. Noe med en litt "slim fit" og to "slitter". Hvordan er det med lommer? Tenker da på bukser; er baklomme® et nei-nei? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Baklommer er da helt fint det. Uten blir det fort damebukse-vibber. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hvor i Bergen går man for en billig, men grei "hverdagsdress"? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Flott. Hvilke butikker er det best å styre unna? Har tilgang på en viss mengde klesforretninger, men tror det fins en skredder i byen. Tviler på at butikkene har muligheten til å gjøre små forandringer, men da kan vel en skredder være til god hjelp. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 HoS, Frislid, Bertoni, Selected? Acne har hipsterdresser på salg støtt. 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Baklommer er da helt fint det. Uten blir det fort damebukse-vibber. Patrick har dat ass så det går fint. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Desto større grunn til å unngå at buksen ser damete ut. Men altså, er ikke Patrick flis da? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Hvordan våger du å påstå at 52kg er flis!? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 52kg er flis for jenter i ungdomsskolealder, jo. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Slutt å diskuter ræva mi, ingen spurte om deres mening! Men bare så det er sagt, den er så hot du kunne stekt egg på den. 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Bestilte en rådenim fra luxire. Spent på kvalitet. Tok med en rutete gingham skjorte og en chinos i tillegg. 2 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Noen som har peil på kvaliteten til dressene hos Zara? De ser ålreite ut og er i passende prisklasse for meg for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå