Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Skal til London om noen dager. Burde jeg kjøpe den veska jeg har siklet på lenge eller skal jeg kjøpe meg den nye som jeg har funnet som jeg sikler på helee tiden?

Begge to er relativt nøytrale i fargen.

 

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en sjappe ute med Loddefjord som heter Equipnor. De har allskens militær utstyr. De er bla leverandør for Haakonsvern. Tror du finner det du trenger der, men er jo litt stive priser. Ellers er forsvarets M77 en helt kurant støvel. Den er litt vond å gå inn i starten, men når den er gått inn er den veldig god.

 

Takker for tipset, får ta en tur ut der neste uke. Tenker å ta en runde på tirsdag, da jeg ikke har behov for skikkelige sko før onsdag neste uke.

 

Så en del M77-støvler på nett, men er litt kjedelig hvis man får feil størrelse, særlig når jeg må ha de til neste uke.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Xtra: Mulig jeg har gått glipp av noe viktig, men hvorfor ikke bare et par med joggesko? Bør jo fungere fint det, og hvis du skal være utendørs i regn kan du vel ha et billig par støvler stående?

Uten å ha prøvd militærstøvler tror jeg det er mye mer komfortabelt med pustende joggesko enn store, tunge skinnstøvler.

Lenke til kommentar

Fantastisk pris, lurer på om jeg skal finne frem målebånd og bestille meg en basert på en bukse jeg har. Selv om man får toll, moms og fortollingsgebyr blir det jo fortsatt under tusenlappen.

Man får ikke moms og fortollingsgebyr. ;)

Har bestilt en mørkeblå chinos, så venter med å bestille selvedge jeans til jeg får justert målene på nytt.

Lenke til kommentar

Eller toll, har ihvertfall ikke fått det på de to pakkene jeg har bestilt. Har bestilt mørkeblå og grønn chinos selv. Skal snart kjøpe litt mer skjorter og muligens polo-skjorter derfra og, kanskje jeg slenger med en selvedge da også, selvom jeg akkurat fikk en Naked & Famous i posten.

Lenke til kommentar

Fikk piquet-skjorten min fra Kent Wang i dag. Godt fornøyd, kvaliteten kjennes bedre ut enn f. eks Prl og kragen som minner mest om en cut-away skjortekrage er spesielt fin. Prøvde piquet-skjorter fra Prl i både slim og custom fit i dag (small), og til og med custom fit har en slimmere passform enn Kent Wang. Tviler på at jeg kommer til å kjøpe flere fra KW, ettersom passformen er litt for romslig for meg. Kvaliteten er allikevel super, sikkert bra for folk som er litt større og kraftigere bygd enn meg.

Lenke til kommentar

står på deres egen side at de er slimmere enn prl

The fit is very slim, slightly slimmer than H&M and Zara, much slimmer than Polo Custom Fit, Brooks Brothers Slim Fit, Banana Republic, J. Crew and nearly all other US retail brands. No vanity sizing, so select one size larger than what you usually wear in most American brands.

 

lit rart

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Tja, det er i alle fall den erfaringen jeg sitter med. Kanskje Prl custom fit er romsligere i USA enn i resten av verden? Tror i alle fall det er ganske trygt å bestille samme størrelse som man bruker i Prl custom fit. Angående farger har jeg mørkeblå, men jeg synes burgunderrød også virket fristende. De satte ned verdien på forespørsel, vet ikke om de gjør det fast.

Lenke til kommentar

Xtra: Mulig jeg har gått glipp av noe viktig, men hvorfor ikke bare et par med joggesko? Bør jo fungere fint det, og hvis du skal være utendørs i regn kan du vel ha et billig par støvler stående?

Uten å ha prøvd militærstøvler tror jeg det er mye mer komfortabelt med pustende joggesko enn store, tunge skinnstøvler.

 

Har kikket litt i butikkene og problemet med joggesko er fargene. Skoene bør helst være svart, da faller 99,9% av alle joggesko ut av ligningen.

 

Bør heller ikke være goretex, da faller litt mer sportslige sko ut bilde, som gjerne er svarte og gir en del støtte.

 

Fant et par med asics joggesko som jeg skal prøve på mandag, som er uten gtx og er så plain som man får joggesko. Nja, M77 (feltstøvel militæret) er visstnok behagelig når man får gått dem inn, men jeg har ikke de selv.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...