Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en Levis jeans fra Carlings på senhøsten/tidlig vinter i 2012 og det har allerede blitt slitt et hull rett under skrittet på buksen.

 

En jeans skal da ikke gå så fort i stykker og bli så slitt på så liten tid? Tror dere det er noen mulighet å få byttet buksen eller må jeg bare kjøpe en ny?

Lenke til kommentar

Kjøpte en Levis jeans fra Carlings på senhøsten/tidlig vinter i 2012 og det har allerede blitt slitt et hull rett under skrittet på buksen.

 

En jeans skal da ikke gå så fort i stykker og bli så slitt på så liten tid? Tror dere det er noen mulighet å få byttet buksen eller må jeg bare kjøpe en ny?

 

Du kan alltids forsøke, men jeg ville ganske enkelt bare lappet den selv.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Levis jeans fra Carlings på senhøsten/tidlig vinter i 2012 og det har allerede blitt slitt et hull rett under skrittet på buksen.

 

En jeans skal da ikke gå så fort i stykker og bli så slitt på så liten tid? Tror dere det er noen mulighet å få byttet buksen eller må jeg bare kjøpe en ny?

 

Mine jeans får hull i det området ved 4 -6 mnds. kontinuerlig bruk. Tviler på at du får byttet den, men ta den med til en skredder/sydame og få den lappet, kanskje du kan få forsterket hele "skrittregionen" også. Mye billigere enn å kjøpe ny.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med mine rådenimsbukser fra Levis som jeg kjøpe i slutten av desember. De har ikke revnet i skrittet ennå, men de kommer til å gjøre det snart er jeg redd. I følge forbrukerkjøpsloven har man jo reklamasjonsrett i 2 år fra kjøpet ble gjort, burde man ikke da kunne reklamere hvis buksene gå r i stykker etter 6 mnd? Eller driter jeg meg ut nå?

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med mine rådenimsbukser fra Levis som jeg kjøpe i slutten av desember. De har ikke revnet i skrittet ennå, men de kommer til å gjøre det snart er jeg redd. I følge forbrukerkjøpsloven har man jo reklamasjonsrett i 2 år fra kjøpet ble gjort, burde man ikke da kunne reklamere hvis buksene gå r i stykker etter 6 mnd? Eller driter jeg meg ut nå?

 

Se særlig § 27 - her. Du kan fint reklamere etter 6 måneder, du har i alle tilfeller denne retten i behold, så lenge det ikke har gått 2 år (5 år i enkelte andre tilfeller). Om reklamasjonen ender opp med at selger avviser eller godtar din reklamasjon og tilbyr retting eller omlevering (ny bukse) er noe annet.

 

De jeg snakket med på Levi's store angående dette var veldig behjelpelig, men dette kan naturligvis variere.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Blir en tur til London nå i helgen, så lurer litt på hva dere anbefaler av butikker? Skal hovedsaklig ha en ny jakke(Noe lignende som den PRL jakken som ble postet for noen dager siden), et par solbriller, nye sommersko og muligens et par desert boots. Men kom gjerne med forslag til andre butikker som ikke fokuserer bare på disse tingene. :)

Er første gangen jeg drar til London, så blir bra å få opplevd enda en by :)

Lenke til kommentar

Blir en tur til London nå i helgen, så lurer litt på hva dere anbefaler av butikker? Skal hovedsaklig ha en ny jakke(Noe lignende som den PRL jakken som ble postet for noen dager siden), et par solbriller, nye sommersko og muligens et par desert boots. Men kom gjerne med forslag til andre butikker som ikke fokuserer bare på disse tingene. :)

Er første gangen jeg drar til London, så blir bra å få opplevd enda en by :)

regent street og jermyn street likte jeg.

oxford street er det ikke bra klesbutikker, men de har hmv hvis du er interresert i film og musikk.

cordings har noen fine klær, men store størelser da

Endret av Bork Laser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos reklamasjon som vi var inne på litt tidligere i dag. Er det sånn at man er nødt til å ha med seg kvittering for å reklamere på et produkt? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg har selvfølgelig ikke kvittering på jeansene mine lenger så derfor hadde det vært fint om det ikke var nødvendig. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Apropos reklamasjon som vi var inne på litt tidligere i dag. Er det sånn at man er nødt til å ha med seg kvittering for å reklamere på et produkt? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg har selvfølgelig ikke kvittering på jeansene mine lenger så derfor hadde det vært fint om det ikke var nødvendig. Noen som har peiling?

Du må ha et kjøpsbevis ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...