Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Og JC er ikke en fjortisbutikk? Synes de fleste butikkene jeg har vært i er uten service. Det avhenger altså ikke på hvilken kjede man er inne i. Forskjellen er at i mindre "befolkede" butikker så tilbys man gjerne hjelp hvis man er og kikker litt. Om Bik-Bok er en fjortisbutikk eller ikke, er noe annet. I så måte er JC også en fjortisbutikk i mine øyne.. og Only/Veromoda. Problemet er som oftest at man kan finne OK klær i litt mer voksne butikker (kanskje litt mer min stil også), men i de fleste tilfeller har de ikke størrelsen min. 36 blir ofte for stort. I det heletatt har jeg funnet ut at det må være noe galt med meg som ikke finner meg klær i heletatt etter å ha trålet gjennom alle mulige butikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EvoZ har rett, litt videre presisering kan kanskje være nyttig. Av bukser som vider seg ut på leggen skiller man vanligvis mellom «bootcut» og «flare». Førstnevnte var – som navnet tilsier – ment til å kunne brukes sammen med boots, og vider seg derfor ut fordholdsvis jevnt og moderat. «Flare» er gjerne litt mer eksotisk (les: sært), tenk 70-tallsfilmer. Noen absolutte skiller er det ikke godt å definere, og det finnes bootcuts i alle mulige varianter.

Lenke til kommentar
EvoZ har rett, litt videre presisering kan kanskje være nyttig. Av bukser som vider seg ut på leggen skiller man vanligvis mellom «bootcut» og «flare». Førstnevnte var – som navnet tilsier – ment til å kunne brukes sammen med boots, og vider seg derfor ut fordholdsvis jevnt og moderat. «Flare» er gjerne litt mer eksotisk (les: sært), tenk 70-tallsfilmer. Noen absolutte skiller er det ikke godt å definere, og det finnes bootcuts i alle mulige varianter.

5850829[/snapback]

 

 

Men, hva er så bootleg?

 

Er det et annet ord for den samme tingen, eller er det noe helt annet?

Lenke til kommentar

@darkness: Synes du skal være forsiktig med å sette alle JC-butikkene over én og samme kam, når det gjelder service! For det andre er service et meget omdiskutert ord, mange forskjellige definisjoner av dette. I den JC-butikken jeg jobber, har vi fått uhorvelig mye skryt for fin service. Min mening er at det er vikitg å ikke være for pushy på kunden, men la kunden få gjøre seg "kjent" i butikken! Det verste jeg vet om, er at folk som jobber i klesbutikker sier: "Kan jeg hjelpe deg med noe?"

 

Når det gjelder jeans og passform, vil betegnelsen bootcut tilsi at buksen har sleng nederst i bena. Flare er enda videre enn det bootcut er, ganske ekstreme pleier de å være, hvertfall i forhold til bootcut. :)

Et godt eksempel på dette er Lees' modell Leola (Flare, altså.)

Lenke til kommentar

Men, hva er så bootleg?

 

En uoffisiell utgivelse av et album.

5851040[/snapback]

 

eller bukse som er så smal nede at den lett går nedi boots...

5851063[/snapback]

:!:

håper du kødder nå?

Bootleg er musikkrelatert uttrykk.

 

Bootcut er håpløst og utrolig stygt spør du meg 

Unntaket er Fez da

De fleste guttebukser og en del av jentebuksene i dag kommer med bootcut. Vi snakker ikke sleng nødvendigvis, men litt bredere i bånn.

 

Fez?

Lenke til kommentar

Men, hva er så bootleg?

 

En uoffisiell utgivelse av et album.

5851040[/snapback]

 

eller bukse som er så smal nede at den lett går nedi boots...

5851063[/snapback]

:!:

håper du kødder nå?

Bootleg er musikkrelatert uttrykk.

 

Bootcut er håpløst og utrolig stygt spør du meg 

Unntaket er Fez da

De fleste guttebukser og en del av jentebuksene i dag kommer med bootcut. Vi snakker ikke sleng nødvendigvis, men litt bredere i bånn.

 

Fez?

5853401[/snapback]

 

Det er helt feil at de fleste busker i dag kommer i bootcut. Det var 3 år siden, da de fleste jeans skulle være veldig smale i knærne. Slik jeg ser det, i dag skal og er de fleste finere jeans smale og nedtil skoene.

 

Fez aka That 70s show!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...