Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

angående det der med mål,

lager de skjorta slik at den krymper til den størrelsen når man vasker den, fordi skjorter krymper jo litt i vask

eller bør man ta hensyn til det selv?

 

edit . formulerte litt rart

Mine har krympet minimalt, de vasker stoffet opp til flere ganger før de syr skjortene tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står forsåvidt nederst på den siden:

 

Shrinkage

We prewash each shirt length individually, just before cutting it for your shirt. Some fabrics are washed more than once if they have a tendency to shrink further.

The shirt you will receive would be pre-shrunk and will not shrink further significantly. You are thus not required to adjust for shrinkage.

Lenke til kommentar

Jostein: ville sjekket ut tråden om PS på SF og tilsvarende bildetråden. Er langt fra alle kombinasjoner som fungerer godt der, men man kan få et visst inntrykk av hva man selv liker.

 

Men som et utgangspunkt - ensfargede PS = kun OK hvis det er hvit lin. Ellers tenk at PS skal ha større/mer fremtredende mønstre enn slipset ditt.

 

Hva tenker dere om dette PSet fra KW? Man kan jo brette slik at hovedsaklig den delen som er kremfarget vises, slik at man kan variere hvor "voldsomt" det er. Jfr. diskusjonen om cream silk PS på SF hvor særlig en bruker (foo) gikk i bresjen for at dette kan fungere greit med enkelte kombinasjoner. Ellers så har man jo en del ulike farger og motiv som blir annerledes enn å brette det som nevnt.

 

8555583656_c3e252e092_b.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Skal ta noen portrett bilder som følger av avslutningen av min mastergrad i morgen. Kleskoden er blitt satt til "pent" men de fleste jeg har snakket med skal ha på seg dress. Så jeg lurer litt på hvilken skjorte og slips jeg burde gå for. Har ikke det største utvalget av penskjorter. Jeg har de tre som vises på bildet, i tillegg til et par plain lyseblå og en hvit skjorte. Pluss et par andre, men de er mere casual. Tenkte jeg skulle gå for en lyseblå skjorte kombinert med det mørkeblå slipset. Evt andre tanker? :)

 

Dressen er forøvrig klassisk kjip, sort...

 

post-38549-0-60708700-1367267516_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har vært oppe før, men når vi er inne på slips: Hva tenker dere er de viktigste farge- og mønsterkombinasjonene, og i hvilken rekkefølge ville dere handlet dem inn?

 

Solid blått, polkadotter og diagonale linjer? Andre farger enn blå? Husker ikke helt hvem som sa det her, men det ble nevnt at det er kjekkere med noen få fine slips enn mange billige. Nå gjelder ikke dette bare for slips, men kanskje nettopp slips er noe en ikke trenger særlig mange forskjellige av? Spesielt for en som egentlig ikke bruker det så ofte.

Lenke til kommentar

Kjekt å ha et par slips til forskjellige anledninger.. Foretrekker selv helt plain enkle, lyse skjorter ala lyseblått og et mørkt slips med polkadotter eller lignende mønster på.

 

Litt kjedelig å se bilder av seg selv i dress, også ser man 100% lik ut hver gang. Greit å variere slipsbruket.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...