PanserJohan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Slipsknuter har jeg i utgangspunktet bra kontroll på. Sitter litt løst nå, siden jeg sitter forran PC`n, og liker ikke at det strammer i halsen når jeg lener meg framover. Bruker St. Andrews knuten, siden den ikke er så gedigen som windsor o.l. Fant den på skikkogbruk.no. Ser nå på bildet at den ser litt sloppy ut, men den er pen når jeg strammer den til. Jeg tror du har et poeng når det kommer til ensfargede slips over mønstret skjorte. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 St. Andrews? Anbefaler four in hand, den funker i 9 av 10 tilfeller bedre enn de fleste andre alternativer. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Ganske enkel knute det er vanskelig å mislykkes med, anbefaler deg å prøve denne: http://skikkogbruk.no/index.php?id=34&nid=215 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 FIH: St. Andrews (den peneste fra Google): St. Andrews er alt for massiv. Vil anbefale den til noen som veier i området rundt 150 kg for balanse. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 To raske. 1 - Ble det toll/mva? 2 - Har poloskjorter fra PRL? (for sammenligning) 1- husker ikke, tror kanskje ikke det2 - har flere fra PRL, bruker L der også. KW sitter kanskje en liten touch slimmere Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er det custom fit du har? Med slimmere, er de også mer slim rundt livet? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er det custom fit du har? Med slimmere, er de også mer slim rundt livet? Custom fit på PRL? Vet faktisk ikke, men temmelig slank modell i alle fall. Med slimmere mener jeg både i livet og i brystet. Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Jeg anbefaler også shell knot som passer bra til slips som er litt smalere og tynnere stoff. Er nesten like liten som FIH, men litt mer symmetrisk. Meg med shell, eheh: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=916788&view=findpost&p=20046033 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Custom fit på PRL? Vet faktisk ikke, men temmelig slank modell i alle fall. Med slimmere mener jeg både i livet og i brystet. Hehe, visste det ikke selv før jeg sjekket, men står på innsiden av kragen om det er custom-fit eller slim-fit osv. Endret 25. april 2013 av Xtra Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 FIH: St. Andrews (den peneste fra Google): St. Andrews er alt for massiv. Vil anbefale den til noen som veier i området rundt 150 kg for balanse. FIH-en ser jo ut som den har fått både slag og utlagt tarm... Ikke mye pent. Hvis man ikke vil stramme ihjel en Windsor (som kan gjøres mindre enn den FIH-en der, kan man jo alltids gå for en pratt. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Har liksom følelsen av at det som regnes som "very slim" i USA ikke nødvendigvis er så veldig slim for meg. Har egentlig ikke noen piqueter som sitter spesielt bra, så det blir vanskelig å sammenligne mål... bruker du small? isåfall, kan du sammenlikne de med PRL hvis du kjøper? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Har egentlig ingen piqueter fra PRL, men en slags sammenligning basert på prøving i butikk må jeg kunne få til. Tror nok det blir et kjøp fra KW, driver og mailer litt med dem nå angående verdi på pakken osv. De fortalte meg på mail at de pleier å sette ned verdien til 90$ på pakker med verdi over 100$, ettersom de fleste land har en tollgrense rundt der. Jeg fortalte at tollgrensen i Norge er en del lavere, så får vi se hva som skjer. Fy faen så idiotisk den tollgrensen på 200 NOK er, forresten Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) takk får somregel ikke svar når jeg spør om å skrive lavere pris på pakken. har det noe med lover å gjøre? for de gjør det likevel snakker ikke om kent wang nå, bare generelt Endret 25. april 2013 av Bork Laser Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Det er faktisk ulovlig for bedriftene å sette ned prisen på varene. Endret 25. april 2013 av Eksboks Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Enig i at 200 NOK er latterlig. Virkelig ikke mye man får for 200 kroner nå til dags. Dermed flott at nettbutikker er villige til å sette ned prisen! Har fått igjennom to par solbriller (fra forskjellige selgere) og to par sko (også fra forskjellige selgere), og har ikke betalt en krone i toll eller mva. EDIT: Vet det er ulovlig. Går vel under dokumentforfalskning? Endret 25. april 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 haha, innlegget var egentlig til Jørgen, men du posten din kom på forspill av innlegget. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Det er faktisk ulovlig for bedriftene å sette ned prisen på varene. Synes egentlig det er mest problematisk å betale toll og mva (toll er i og for seg problematisk uansett...) når varen er av relativ lav verdi, men over 200. Da ender kjøpet fort opp med å nesten bli dobbelt så dyrt når man regner med toll, mva og eventuelt gebyr fra fraktselskapet. På pakker av større verdi synes jeg det er mindre problematisk. Endret 25. april 2013 av JorgenH 3 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 bruker du small? isåfall, kan du sammenlikne de med PRL hvis du kjøper? Angående størrelsene så skriver KW på sine sider at "The sizes do not correspond exactly with our shirts and sweaters; their rough equivalents are listed below". (om poloskjortene) Se her for tabellen. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Grensen på 200,- er ikke satt for å være snille. Det er fordi tollvesenet ikke har kapasitet til å fortolle alt mulig. I utgangspunktet skulle alle varer vært tollpliktige, så det blir litt korttenkt å klage på at grensen er for lav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå