Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags sko er det som funker til en ellers pen stil, som er gode å gå i?

Går daglig i brouges osv, så trenger noe som er litt mer avslappet, men samtidig ikke krever at jeg dresser ned resten av stilen.

i.e. må funke med en skjorte

Lenke til kommentar

Hva slags sko er det som funker til en ellers pen stil, som er gode å gå i?

Går daglig i brouges osv, så trenger noe som er litt mer avslappet, men samtidig ikke krever at jeg dresser ned resten av stilen.

i.e. må funke med en skjorte

Chukkas, båtsko eller loafers. Ellers er jo semskede brogues mer avslappet enn vanlig kalv, og en av mine favorittskotyoper.

Edit: Dette var mitt innlegg nr. 20 000. :fun: :fun:

Endret av Herr Brun
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis det er noen som sitter på gjerdet angående å bestille slips fra Sam Hober kan dere finne litt inspirasjon her. (Pinterest-bilder av ulike modeller fra Sam Hober)

Eks:

6175479e221d3dffb1ac1e44d9b43aaf.jpg

Ellers så er det "private sale" på PRL som de kaller det Er visstnok 30% på mye men 15% hvis man går inn her. "ralphlauren.com/privatesale" Desverre så er ikke det salg på skoene deres i shell, det kommer visstnok på lignende salg utpå høsten en gang.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Setter Kent Wang ned verdien på pakken på forespørsel? Vurderer å bestille en piquet, men jeg ser at med med avgifter og eventuelt gebyr for utlagt mva blir det nesten dobbelt så dyrt. Er det forresten noen som har prøvd disse piquetene og kan si noe om kvaliteten og hvordan de er i størrelsen?

Lenke til kommentar

Setter Kent Wang ned verdien på pakken på forespørsel? Vurderer å bestille en piquet, men jeg ser at med med avgifter og eventuelt gebyr for utlagt mva blir det nesten dobbelt så dyrt. Er det forresten noen som har prøvd disse piquetene og kan si noe om kvaliteten og hvordan de er i størrelsen?

Hmm, det var satt riktig verdi derfra når jeg kjøpte PS og mansjettknapper derfra men har ikke fått noe krav på mva fra det kjøpet.

Se her og i SF-tråden om Kent Wang for størrelser.

The fit is very slim, slightly slimmer than H&M and Zara, much slimmer than Polo Custom Fit, Brooks Brothers Slim Fit, Banana Republic, J. Crew and nearly all other US retail brands. No vanity sizing, so select one size larger than what you usually wear in most American brands

Vurderer det samme, jeg tenker kanskje å gå opp en størrelse fra PRL custom-fit poloen jeg har, men usikker om det blir for stort eller ikke.

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har prøvd disse piquetene og kan si noe om kvaliteten og hvordan de er i størrelsen?

Jeg har én, veldig godt fornøyd med den. Størrelsene er passe slim, men ikke så ulikt "vanlige" norske størrelser - jeg er L i det meste og L fra KW passet meg veldig fint.
Lenke til kommentar

Jeg har én, veldig godt fornøyd med den. Størrelsene er passe slim, men ikke så ulikt "vanlige" norske størrelser - jeg er L i det meste og L fra KW passet meg veldig fint.

To raske. 1 - Ble det toll/mva? 2 - Har poloskjorter fra PRL? (for sammenligning)

Lenke til kommentar

ser ut som en facebook oppdatering. "klarer du å se den optiske illusjonen"? hehe..

Har ikke brukt slips på en stund, men kjenner at antrekket blir mer fullstendig med slips.

Trenger seriøst å oppdatere slipsgarderoben, har stort sett slips fra skjortepakker fra min ungdom liggende.

Lenke til kommentar

Det så ikke spesielt bra ut, nei. Hvis man skal ha på seg en mønstrete skjorte er det tryggeste å gå for et ensfarget slips. Mønster på mønster kan funke, men det er vanskeligere. Den enkle er nok det beste også i dette tilfellet.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å bytte ut det slipset og øve litt mer på å knyte slipsknuter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...