Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Er for lat, også klarer jeg nok ikke poengkravet heller. Vurderte det lenge.

For lat? Har du sett postcounten min her eller? :p Det er et arbeidskrevende studie, men ikke mer enn andre universitetsstudier. Dersom du faktisk ønsker å få jobb må du nok jobbe mer på "internasjonale studier" enn på jussen, for å si det sånn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig klar over dette med jobmmuligheter, men det handler litt om hva jeg interesserer meg for. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg vil bli, så jeg velger å gå for et studie jeg synes høres spennende ut og så ta det derfra. Selv om jeg sparker rumpe i rettslære på vgs, så er jeg ikke sikker på om juss er noe for meg.

Lenke til kommentar

Er egentlig klar over dette med jobmmuligheter, men det handler litt om hva jeg interesserer meg for. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg vil bli, så jeg velger å gå for et studie jeg synes høres spennende ut og så ta det derfra. Selv om jeg sparker rumpe i rettslære på vgs, så er jeg ikke sikker på om juss er noe for meg.

Nei altså for all del, mange grunner til ikke å studere juss. Men "jeg er lat" er en ganske dårlig en:p

Uansett lurt å studere noe en finner interessant. Og du har mange år å skifte mening på ennå:p

Lenke til kommentar

For lat? Har du sett postcounten min her eller? :p Det er et arbeidskrevende studie, men ikke mer enn andre universitetsstudier. Dersom du faktisk ønsker å få jobb må du nok jobbe mer på "internasjonale studier" enn på jussen, for å si det sånn...

 

Du går vel på UiO?

 

For JorgenH så bør det nevnes at det er mye obligatorisk på de tre første studieårene på UiB slik at mye tid er bundet opp på den måten. Sånn jeg forstår studiemodellen ved UiO så er det langt mindre obligatorisk der.

(Hvis du senere skal ombestemme deg....)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg går på uio ja. Ferdig med andre avdeling til våren. Og du? Kommet langt i Bergen?

 

Stemmer det er lite obligatorisk her ja, men er en hel del undervisning likevel. Den er bare frivillig.

 

Ferdig med tredje studieår, ca midten av juni, kun to fag igjen her nå.

 

Må si at jeg er litt giret på en form for friår etter dette, men usikker om det faktisk blir til at jeg tar permisjon, må jo ha noe fornuftig å drive i den tiden uansett.

Lenke til kommentar

Søk trainee-stillinger, prøv å planlegge dem slik at du har f. eks to på høsten, så en lang utenlandstur, så to til, eller noe. Eller søk juss-buss, juss-hjelpa eller lignende.

 

Ja, tenkte å søke Jussformidlingen (tilsvarende Juss-Buss) i høst, men det er som regel en god del søkere, så vi får se. Men det er klart at å "bare" jobbe 1 år hadde vært et greit avbrekk fra studiehverdagen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Må ha rundt 4,6 i snitt for å komme inn på BI Siv.Øk. Øk og adm er på rundt 3,5 i snitt.

 

Slik jeg har forstått det er det bare økonomi og ledelse, dvs. Siv.Øk.-linja til BI, som gjør at du kan ta masteren et annet sted (om ønsket) og få tittelen siviløkonom. Mens bacheloren i Øk. og adm ved andre skoler gjør at du kan ta masteren hvor som helst og få tittel, er visst BI sin ikke "fullverdig" og du må ta ekstra fag for å få muligheten til å bli siviløkonom.

 

Rotete skrevet, men noen som kan bekrefte/avkrefte at BI sin øk. & adm.-linje er annerledes enn andre skoler, mens BI sin øk. og ledelse-linje er den samme som andre sin Øk. og adm.-linje?

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Finans, så har vurdert og ta juss etterpå å sikte meg inn på forretningsadvokat.

Ikke umulig/uvanlig å ta jussen raskere enn normert tid, spesielt dersom man har studert litt før. Men det blir veldig mye studier fort... Uansett en svært solid kombinasjon, med veldig gode muligheter om resultatene er gode.

 

Blit voldsomt med studielån da, om du har tre år på bi fra før.

Lenke til kommentar

Ikke umulig/uvanlig å ta jussen raskere enn normert tid, spesielt dersom man har studert litt før. Men det blir veldig mye studier fort... Uansett en svært solid kombinasjon, med veldig gode muligheter om resultatene er gode.

 

Blit voldsomt med studielån da, om du har tre år på bi fra før.

 

Sant det, så jeg har ikke utelukket det. Hehe, jeg studerer i UK - så studielånet er allerede ganske voldsom.

Lenke til kommentar

går VG2, men når jeg skal søke tenker jeg muligens ingeniørutdanning i forsvaret eller NTNU. Får se hvordan det går. Kanskje det går å ta ingeniørutdanning i forsvaret og så at de siste årene på NTNU :shrug:

det går an å ta en toårig master på ntnu med ingeniørutdanning fra fih ja. Det er dessuten mulig å ta sivingutdannelsen som kadett i luftforsvaret. Full lønn under utdanningen altså, men med veldig lang plikttjeneste etterpå.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...