Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe ny lommebok, og har sett på Chester Mox som har blitt nevnt flere ganger her i tråden. Men lurer på hvilke av disse to jeg "bør" gå for, evt. hva folket her mener er penest.

 

http://www.chestermox.com/collections/frontpage/products/53-saffron-italian-calf-compact-bi-fold-wallet

 

eller

 

http://www.chestermox.com/collections/frontpage/products/53-italian-dark-brown-compact-bi-fold-wallet

 

For øyeblikket vet jeg ikke helt. Den i saffron har penere farge, mens den i dark brown er $50 billigere.

Hva synes dere? Hvordan ser dark brown ut i virkeligheten? Har dere noen andre gode alternativet?

Lenke til kommentar

Hvor stor er froskjellen på classic fit og cusotm fit på skjorter fra PRL? Har bare en oxford skjorte fra USA i classic fit og den passer veldig bra. Lurer på om jeg må opp på medium i custom fit.

Har en i classic fit i S og en i custom fit i M og de sitter nesten identisk. Den i classic fit er kanskje litt kortere i armene.

Lenke til kommentar

Hvor stor er froskjellen på classic fit og cusotm fit på skjorter fra PRL? Har bare en oxford skjorte fra USA i classic fit og den passer veldig bra. Lurer på om jeg må opp på medium i custom fit.

Custom fit er et femmannstelt, classic fit er et åttemannstelt.

 

e: litt mer srs kan det vel sies at classic fit er omtrent en størrelse større, bortsett fra armene.

e2: jeg var ikke first, kjipt

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Må nesten si meg enig med femmannstelt. Angrer på flere av kjøpene mine i fra PRL, for flere skjortene er rett og slett alt for store, og alle er custom-fit og Small.

Det merkelige er at jeg har en skjorte i fra PRL, nemlig denne modellen (http://www.ralphlauren.com/product/index.jsp?productId=13214947), og den sitter nesten perfekt.

 

Opplever store forskjeller på de forskjellige skjortene, selv om passformen og størrelsen er den samme.

Lenke til kommentar

Da har du vel det du trenger!

Huh? Briller er som solbriller, du kan ha flere par forskjellige par, i forskjellige farger og former... du går vel ikke bare med en klokke heller?

 

Det er jo bare i Norge at et par briller med styrke koster 4-5 tusen. Eks de jeg er ser på nå som koster 1200 i utlandet, samt 300 kroner totalt for gode brilleglass, er bare i Norge at brilleglass er dyrt...

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Må nesten si meg enig med femmannstelt. Angrer på flere av kjøpene mine i fra PRL, for flere skjortene er rett og slett alt for store, og alle er custom-fit og Small.

Det merkelige er at jeg har en skjorte i fra PRL, nemlig denne modellen (http://www.ralphlaur...ductId=13214947), og den sitter nesten perfekt.

 

Opplever store forskjeller på de forskjellige skjortene, selv om passformen og størrelsen er den samme.

Slim fit RL skjorter er alt for trange, bruker selv RL custom fit i small, passformen er grei, passer bra på skuldrene, lengden er fin, men er litt ekstra stoff rundt livet ja.

Lenke til kommentar

Hvis dere er ute etter slim fit skjorter anbefaler jeg Gitman Brothers Vintage og Band of Outsiders. De har ganske gode og slimme skjorter for normal eller tynn kroppsbygning. Det finnes masse mål for skjortene på nettet hvis dere vil sammenligne med PRL eller noe annet.

Lenke til kommentar

Huh? Briller er som solbriller, du kan ha flere par forskjellige par, i forskjellige farger og former... du går vel ikke bare med en klokke heller?

 

Det er jo bare i Norge at et par briller med styrke koster 4-5 tusen. Eks de jeg er ser på nå som koster 1200 i utlandet, samt 300 kroner totalt for gode brilleglass, er bare i Norge at brilleglass er dyrt...

 

Om du har lyst på Clubmaster som vanlig brille er det 50 % på første paret hos lensway.no, så kommer på 1250 kr med vanlige glass. Har hatt de selv i snart ett år og har vært fornøyd, sett bort i fra at festet til den ene stanga har blitt litt løsere etter bruk.

Bestilte meg wayfarer som vanlige briller, og håper de kommer i løpet av uka.

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd noen form for fremgang på et treningstudio. Var vel en periode hvor jeg trente opptil tre ganger i uka og ikke opplevde noen form for progresjon (jada, jeg trener sikkert feil og så videre...). Sånt dreper motivasjonen. Skal forøvrig ikke skryte på meg at jeg er så jævlig flink til å komme meg ut i skog og mark heller, jeg sier bare at det er morsommere.

Lenke til kommentar

Så klart, men nå føler jeg vel ikke at jeg er spesielt ille på noen av punktene. Noe av grunnen kan nok være at jeg ikke kan trene på særlig høy intensitet, og at turer på treningsenteret da bare blir utmattende, men ikke tilfredsstillende eller fruktbart på noen måte. Jaja, nok syting om mine dårlige treningsvaner.

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd noen form for fremgang på et treningstudio. Var vel en periode hvor jeg trente opptil tre ganger i uka og ikke opplevde noen form for progresjon (jada, jeg trener sikkert feil og så videre...). Sånt dreper motivasjonen. Skal forøvrig ikke skryte på meg at jeg er så jævlig flink til å komme meg ut i skog og mark heller, jeg sier bare at det er morsommere.

Faen ass.. Kjøpte en hel dunge med klær, opptil tre ganger i uka, men så aldri noe bedre ut! Klær suger.

 

Man må vel som oftest ha en liten plan og gjøre ting riktig for å se fremgang, uansett hva det gjelder. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...