Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Samtidig burde man jo kunne komme med et omtrentlig svar. Hva er det lengste dere har hatt en skjorte? Som dere fortsatt anser å være i fin og brukbar stand, selvsagt.

 

Tror jeg har hatt PRL OCBDs i ca 1-1,5 år uten at det ser ut som om de har tatt noe skade av en del bruk + vask.

 

Jeg tenker at man kan tenke kvalitet på ulike måter.

 

Kvalitet på stoff, hvor bra skjorten er laget rent teknisk og kvalitet/holdbarhet. Luxires warzone stoff er "Certified Warzone. Good for 240 plus wash-wear cycles". Å bruke og vaske skjorten 240 ganger vil jo tilsi en del år.

 

De oppgir ikke noe tilsvarende for sine "vanlige" stoffer, men kanskje halvparten? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, uten at jeg har særlig peiling på hvordan skjorter er laget vil jeg si at kvaliteten er minst like god, om ikke bedre. Større og bedre knapper er hvertfall noe jeg la merke til med en gang jeg brukte en Luxire-skjorte vs. en PRL-skjorte. De er litt småkjip å kneppe i starten, men nå synes jeg ikke det er noe problem.

 

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor Luxire ikke har en liten forsterkende stoffbit nederst på sømmen ned fra armhulen langs kroppen.Alle andre skjorter jeg har har det, og det må da være et utsatt område. Ellers virker det jo veldiog bra.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor Luxire ikke har en liten forsterkende stoffbit nederst på sømmen ned fra armhulen langs kroppen.Alle andre skjorter jeg har har det, og det må da være et utsatt område. Ellers virker det jo veldiog bra.

 

Luxire gjør "alt", så hvis du gjør instruksjoner på det i notes-delen av ordren din så kan de nok fikse det.

 

Men du tenker på lignende stoffbiter som PRL har på sine skjorter? (mye PRL her, men de + Luxire er eneste oxford-skjortene jeg har)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor Luxire ikke har en liten forsterkende stoffbit nederst på sømmen ned fra armhulen langs kroppen.Alle andre skjorter jeg har har det, og det må da være et utsatt område. Ellers virker det jo veldiog bra.

 

Jeg har ikke det på noen av mine skjorter, har aldri opplevd skade ved den sømmen. Er det dog ønskelig kan det spørres om "side seam gusset".

Lenke til kommentar

Hvordan er kvaliteten på en Luxire til 400 kontra en PRL til 900?

 

Kvaliteten er ganske så lik, men Luxire har en god del fordeler i og med at du velger stoff, passform og alle detaljer selv uten å betale noe mer enn hva stoffet koster (lyst på en pulloverskjorte med club collar, franske ermer og fire lommer? Luxire fikser biffen)

Lenke til kommentar

Kvaliteten er ganske så lik, men Luxire har en god del fordeler i og med at du velger stoff, passform og alle detaljer selv uten å betale noe mer enn hva stoffet koster (lyst på en pulloverskjorte med club collar, franske ermer og fire lommer? Luxire fikser biffen)

 

Hehe, minner meg og de som spør om Luxire kan gjøre dette og dette i SF-tråden. I 99% av tilfellene er svaret "absolutely".

 

Quiltedjakke - MTM, Luxire fikser. Prisene begynner på 200$ og vil variere ut fra hvilket stoff man går for.

 

Må si jeg synes den ser bra ut, men kragen på de quiltede jakkene fra Barbour er litt penere.

post-51400-0-11202100-1365066057_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

har lyst til å prøve mercer ettersom de skal ha bra kvalitet, men de er bare altfor store

sendte mail og purte om de kunne lage en slimmere

The smallest shirt we make is a 13 1/2": Chest - 43.5" (circumference); Waist - 40; Shouler/Yoke - 17+". We can add a 2" taper at the waist ($8.50) which will run from low chest to high hip. A larger collar size is available with this body for an additional $17.50. We are only able to go up two collar sizes - for example- 13 1/2 x 32 with a 141/2 collar.

vil ikke at skjorta skal være tettsittende heller, men 43.5 chest er fortsatt for stort.

Lenke til kommentar

har lyst til å prøve mercer ettersom de skal ha bra kvalitet, men de er bare altfor store

sendte mail og purte om de kunne lage en slimmere

 

vil ikke at skjorta skal være tettsittende heller, men 43.5 chest er fortsatt for stort.

 

Ja, Die Workwear hadde nettopp en artikkel om skjortene deres.

 

Men man kan vel få de sydd inn i livet/brystet?

 

Ellers er nok Luxire et greit alternativ selv om man kanskje ikke får like bra collar roll.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

nei, de lager ikke mindre skrev de. Hvis du mener å ta de med til skredder blir det litt vel dyrt til slutt.

hvordan er luxire i forhold til BB kvalitetsmessig?

 

Kan kun sammenligne med PRL sine slim-fit oxford-skjorter, og der kommer Luxire relativt godt ut.

 

Har ikke hatt skjorter fra BB så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Ville søkt litt i tråden om Luxire på SF for direkte sammenligning med BB-skjorter.

 

For å ikke bidra til helt halelujastemning rundt Luxire fra min side, det er fortsatt MTM, man kan bomme, slik at det vil ta flere forsøk før man får ønsket passform, det er jo et element som ikke er der med RTW.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Det hun sier i mailen er at man kan ha 14 1/2 neck og den kroppen som er for en 13 1/2 neck. Jeg bruker 14 1/2 - 15 i neck, men kroppen på de er altfor store,

 

fra en tidligere mail

 

Our 14 1/2 measurements are as follows:

Collar: 14 1/2

Chest (under arms) : 47 1/2"

Waist: 44"

Shoulder/Yoke: 18+"

Sleeve - 33"

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...