Phelge Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 BD-skjorter uten collar roll ser hvertfall helt teit ut. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 jeg spurte fordi jeg liker collar roll. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Responsen på skjortene og buksene (ja, de har startet med det for en liten stund siden) på SF er hvertfall stort sett positiv. Jeg er godt fornøyd med min skjorte (classic blue oxford) derfra også. Til prisen (ca 400 kr med frakt) er kvaliteten god. En PRL BD-skjorte koster fra 8-1100 kr på fullpris i Norge (og er "aldri" på salg) og er for stor rundt livet selv i slim-fit for min del, så å få gode oxford-skjorter som passer godt til ca 4-500 kr stykket er en god deal. Det er klart at prisene varierer ut fra hvilke typer stoff skjorten lages av, men kvalitetsfølelsen (merk: kun ut fra en skjorte) er minst like god som den jeg får fra PRL sine varianter. Hvordan var passformen på din første bestilling? Ble det en "testskjorte" eller satt den rimelig bra fra start? Det vil jo selvfølgelig være avhengig av målene du tar, men som regel tar det i hvert fall en gang før ting sitter. I forhold til at du kan sende inn helt spesifikke bestillinger. Er det noe sted der folk legger ut sine spesifikasjoner på krave osv som det går an å kopiere og så legge inn det resterende av kroppsmål? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 hei, stemmer det at man ikke får "collar roll" på strykefrie skjorter? det gir jo mening Hvorfor gir det mening? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Herregud, f, det gir jo helt mening at når stoffet er rynkefritt er det umulig å få kraven til å bøye seg; rynkefritt stoff = stivt uansett. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Det har jo med hvordan man plasserer knappen da. Strekker man kragen også passerer den der vil det jo ikke bli "collar roll", men strekker du den også flytter du knappen litt lengre opp vil det jo bli det. Alle mine skjorter er "strykefrie", er så kjedelig å stryke Endret 27. februar 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Nå er det på tide med kaffen, Pat! Jeg var ironisk, collar roll er som regel et resultat av ingen eller meget lite interlining (innerfor?) i kragen, og hvor mye lim som er brukt; ikke av selve stoffet. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Brb, kaffe! Edit: Når man kjører helsefrokosten som består av tre sjokoladeboller fra Narvesen så må man jo faktisk ha kaffe til. Rookie mistake av meg. Endret 27. februar 2013 av PatSharpX 4 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 IT-dietten; 3 boller i stedet for 5? 5 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Hvordan var passformen på din første bestilling? Ble det en "testskjorte" eller satt den rimelig bra fra start? Det vil jo selvfølgelig være avhengig av målene du tar, men som regel tar det i hvert fall en gang før ting sitter. I forhold til at du kan sende inn helt spesifikke bestillinger. Er det noe sted der folk legger ut sine spesifikasjoner på krave osv som det går an å kopiere og så legge inn det resterende av kroppsmål? Passformen var ganske bra allerede fra første ordre. Jeg tok utgangspunkt i en PRL OCBD som passer meg relativt godt men reduserte betraktelig på liv/"waist" da de (også i slim-fit) er litt vel store der. Er ikke helt fornøyd med skuldersømmen da. Den er som du ser på bildet som er vedlagt på punkt 2, mens jeg føler den egentlig bør være nærmere punkt 1. Skal også redusere waist- og neck-målene noe mer. Så helt 100% var ikke første skjorte, men bortsett fra skuldersømmen så er det bare småplukk som ikke traff helt, altså mindre justeringer på de ulike mål. Ja, Luxire kan gjøre "alt", du kan f. eks si "slim forearm by 1.5 inches" (reelt eksempel). Du kan også gi all slags mulige instruksjoner, mtp. spesielle typer mansjetter, krager osv. Du kan jo også få kontrastkrage, kontrast "lining" i skjortekragen (ikke at jeg synes det er noe pent). Hva synes dere forøvrig om Sky blue oxford? Den er jo en del lysere enn ""standard", men det gjør vel ikke så mye? Tenkte å bestille denne og Warzone Plus White Oxford i neste bestilling. (ja vet at hvit OCBD er diskutabelt, men synes det er ganske pent) Endret 27. februar 2013 av Xtra Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 IT-dietten; 3 boller i stedet for 5? Haha, ja noe sånt Men det er ekstreme mengder med kaffe, det blir aldri borte! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Noen som har prøvd buksene fra Luxire? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Ja, har en war green chino; stoffet og konstruksjonen skulle tilsi en pris greit over 600,-. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Kan du legge ut bilde i bildetråden, cbfn? Er sikkert et par år siden jeg har funnet chinos i butikk som sitter bra på meg så hvis jeg kan få en lagd etter egne mål hadde det vært konge! Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Skjønner ikke helt hva du vil se, siden passformen vil være helt avhengig av mål. Her er foråvidt et bilde fra Luxire: Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Sant nok. Tok du mål av en annen bukse? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Så buksene derfra er MoV approved? Har fått et inntrykk av at de lager bra klær Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Skjønner ikke helt hva du vil se, siden passformen vil være helt avhengig av mål. Her er foråvidt et bilde fra Luxire: Finner ikke cargobukser som noen option der, er det noe man må spesifisere selv, eller det bare jeg so har oversett et eller annet? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 kan man ikke egendefinere så og si alt? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jo, spør du pent kan du lage lappebukse av lommer. Vil du ha en luke foran forlettere vannlating? Null problem. Omvendt shorts? Null problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå