Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Dra på kjøpesentrene kun hvis du har veldig god tid. Det er mye trakking og lite utbytte - vanligvis. Selv om Harrods er en opplevelse litt hinsides mye annet.

Personlig syns jeg det er verdt å få med seg Liberty of London. Det ligger i en sidegate i regent street, så det er bare å svippe innom. Det er et ganske annerledes enn de typiske London-kjøpesentrene, og selve bygget er også kjempekult. Har man aldri vært i London før syns jeg også det er verdt å sette av et par timer til Harrods, bare for å ha vært der. Jeg ville heller dratt innom Harrods enn Oxford Street hvertfall.

Hentet lommeboken min fra Chester Mox (#52 på nettsiden deres) i går kveld.

Må si at kvaliteten på skinnet er så utrolig mye bedre enn Exentri som føles billig i forhold. Prisen er det ingenting å si på, ble 68 USD med frakt (ca 370 kr).

Har hatt Exentri ganske lenge, men det er fordi jeg ikke fant noe særlig OK alternativer, men godt å få byttet den ut. Tok riktignok ca 3,5 uke med frakt, men en raskere form for shipping ville koste omtrent like mye som lommeboken i seg selv, så da var det utelukket. :p

Jeg har en lommebok derfra som vel nærmer seg et år. Kvaliteten virker fortsatt kjempegod, så du kommer sikkert til å bli fornøyd.

Exentri er helt grusomt.

Noen som har bestilt noen skjorter fra Luxire som vet om det skriver ned verdien hvis man spør etter det?

Jeg har aldri spurt om det, men jeg har ikke fått toll-regning fra FedEx på bestillingene mine derfra, så jeg tipper de gjør det av seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke det helt med grusomheten til en Exentri. Personlig bruker jeg en lommebok fra Dunhill, men Exentri ser jo mye bedre ut enn det meste man ser norske menn gå rundt med.

Som Thomas sier, alle norske menn går jo rundt med exentri, og av en eller annen grunn presenteres det jo som en eller annen supergenial oppfinnelse i kjempekvalitet når det egentlig er en stygg kortholder i billig skinn med et hull i midten så man sparer et kvart sekund når man skal ha ut kortet. Hele greia irriterer meg...

Nøkkelholderen min er fra Dunhill i museum calf, men jeg syns ikke den er spesielt fin. Skinnet er behandlet på en eller annen måte slik at det ser veldig kunstig ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet at kvaliteten ikke er noe å snakke om, men designet er relativt nøytralt og jeg ser ikke hvordan de kan klassifiseres som fryktelige. Så lenge menn ikke bruker lommebøker med "Bad Mother Fucker" eller tøylommebøker bryr jeg meg egentlig ikke så mye.

Har faktisk lommebo i museum calf, hvorav jeg kan tenke meg at mitt skinn er behandlet på samme måte. Var redd for at det skulle bli styggere med tiden, men det har faktisk forbedret seg etter bruk. Min neste lommebok blir dog i shell.

Endret av cbfn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar på forrige side.

Er det slik at en er nødt til å spørre om en egen kvittering for VAT-refundering i tillegg til den vanlige kvittering?

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har en Exentri-lommebok med en firmalogo på, som jeg fikk av stefaren min (hadde aldri betalt fullpris for den), og selv om jeg ikke bruker den til vanlig synes jeg likevel den er ganske kjekk pga. størrelsen i forhold til antall kort du får plass til. Også føles den veldig solid. For all del, den er overpriset og kvaliteten er så som så med kjempetynt, billig skinn, men den gjør det den skal gjøre veldig bra.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar på forrige side.

Er det slik at en er nødt til å spørre om en egen kvittering for VAT-refundering i tillegg til den vanlige kvittering?

Bare spør om de kan ordne Tax-free for deg, så får du stort sett det du trenger. Har vært borti at butikker har gjort feil og jeg ikke har fått igjen penger.

Litt usikker på dette, men mener at om du tar med de stemplede kvitteringene til Norge så slipper du å betale gebyr for å få pengene utbetalt. Du må altså veksle de inn her, men stemplene må du få i UK.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...