lokeland Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Det ser ut til at det blir en tur til London på meg i slutten av februar, hovedsakelig for å bestille dress fra W.W. Chan, men også for å handle litt. Vet dette ikke er et nytt spørsmål, men ettersom det ikke finnes en sticky for det (noe som kunne vært en god idé) får jeg bare spørre: Hvilke tips har folket for shopping i London? Ser hovedsakelig etter sko og tilbehør. Og en hyggelig pub Kjenner til de større handlegatene, men prøver å sette opp en liten slagplan for å få mest ut av tiden og ikke gå å lete etter de gode butikkene. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Det ser ut til at det blir en tur til London på meg i slutten av februar, hovedsakelig for å bestille dress fra W.W. Chan, men også for å handle litt. Vet dette ikke er et nytt spørsmål, men ettersom det ikke finnes en sticky for det (noe som kunne vært en god idé) får jeg bare spørre: Hvilke tips har folket for shopping i London? Ser hovedsakelig etter sko og tilbehør. Og en hyggelig pub Kjenner til de større handlegatene, men prøver å sette opp en liten slagplan for å få mest ut av tiden og ikke gå å lete etter de gode butikkene. Hvor lang tid har du på deg? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Planen nå, en plan som kan endre seg, er å fly ned lørdag morgen og fly hjem mandag kveld. Så har ikke allverdens tid, men litt. Møtet med W.W. Chan blir vel på søndag og det burde jo ikke ta særlig lang tid (så lenge jeg greier å bestemme meg for alt jeg må bestemme meg for), så det burde ikke spise mye av tiden min heller. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Sko og tilbehør finner du veldig mye av i Jermyn Street, i alle fall, og i området mellom den og Oxford Street (inkl. selve Oxford Street) finner du mye spennende! Puber finner du på hvert et hjørne. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Du bør stikke innom Harrods i tilegg, det hender de har salg på en bra greier. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Hehe, regner vel ikke med det skal være et problem å finne en pub, men noen puber er vel bedre enn andre. Blir en tur til både Oxford og Jermyn Street i tillegg til Bond street og en svipptur innom Savile Row, så får bare holde øynene åpne. Edit: Skal se om det blir tid, men har en følelse at av det tar litt tid å gå igjennom 7 etasjer? Er redd for å rote bort for mye tid hos Harrods, Selfridges osv. Endret 30. januar 2013 av lokeland Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Regent Street Savile Row Burlington Arcade Jermyn Street Old Bond Street New Bond Street og hvis du har mye tid: Oxford Street som er mye av en turistfelle. 1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Takk for det, visste ikke at det var så mange gater verdt å trave. Ah, merker jeg gleder meg allerede! Edit: Har noen erfaringer med VAT-refundering? Hvordan går man frem her? Endret 30. januar 2013 av lokeland Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Det ligger en erkeengelsk pub helt i forlengenlsen av Savile Row: Mill Street. The Windmill, den er et hyggelig vannhull, som kan være fullt av skreddere, og det er trangt om passen rundt lunsjtid. Der har jeg tatt meg en pause de siste gangene jeg har vært i London. Kan anbefales. http://www.windmillmayfair.co.uk/ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Tusen takk for det tipset! Det virket å være en hyggelig sted. Skal absolutt prøve å ta en tur dit. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hentet lommeboken min fra Chester Mox (#52 på nettsiden deres) i går kveld. Må si at kvaliteten på skinnet er så utrolig mye bedre enn Exentri som føles billig i forhold. Prisen er det ingenting å si på, ble 68 USD med frakt (ca 370 kr). Har hatt Exentri ganske lenge, men det er fordi jeg ikke fant noe særlig OK alternativer, men godt å få byttet den ut. Tok riktignok ca 3,5 uke med frakt, men en raskere form for shipping ville koste omtrent like mye som lommeboken i seg selv, så da var det utelukket. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Bruk Google maps, lokeland, så ser du at det ikke er så enormt stort område. Dra på kjøpesentrene kun hvis du har veldig god tid. Det er mye trakking og lite utbytte - vanligvis. Selv om Harrods er en opplevelse litt hinsides mye annet. På Heathrow er den en egen ekspedisjon for VAT-refound, sikkert på de andre flyplassene og. Du må vise frem kvittering og varene for å få penger igjen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Hentet lommeboken min fra Chester Mox (#52 på nettsiden deres) i går kveld. Må si at kvaliteten på skinnet er så utrolig mye bedre enn Exentri som føles billig i forhold. Prisen er det ingenting å si på, ble 68 USD med frakt (ca 370 kr). Har hatt Exentri ganske lenge, men det er fordi jeg ikke fant noe særlig OK alternativer, men godt å få byttet den ut. Tok riktignok ca 3,5 uke med frakt, men en raskere form for shipping ville koste omtrent like mye som lommeboken i seg selv, så da var det utelukket. Setter de ned prisen/merker som gave? 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Rugby skal vel legges ned nå snart, så da kan det jo muligens være en idé å stikke innom butikken deres i Covent Garden. Hvis de holder samme salgsprisene som på nett (og fremdeles holder åpent) kan du sikkert gjøre et par gode kupp der. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Setter de ned prisen/merker som gave? Det stod vel "Wallet 50 USD" på pakken, så de kuttet vekk noen få USD, men ikke nok desverre. Skal sies at jeg ikke spurte spesifikt om å skrive ned verdien. Sendt med USPS International eller noe slikt, så hvis tollen sjekket den blir det vel noen kroner ekstra, som alltid er kjedelig, men blir nok totalt sett ikke så mye enn ca 500 kr, som fortsatt er kurant IMO. Endret 30. januar 2013 av Xtra Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Uten til kurant ifht. hva du får, de lager noen meget pene ting ser jeg, og kvaliteten antar jeg er veldig bra, med håndsydde produkter i Horween-lær. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Uten til kurant ifht. hva du får, de lager noen meget pene ting ser jeg, og kvaliteten antar jeg er veldig bra, med håndsydde produkter i Horween-lær. Mhm de har mye pent. Jeg har ikke særlig peiling på kvalitet på lærprodukter, men den føles solid og vellaget. Hvis jeg skulle hatt en annen variant så synes jeg denne var pen. Er riktignok 95 USD men liker at læret er "antiqued" som CM selv kaller det. Endret 30. januar 2013 av Xtra Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Jeg tror jeg kommer til å gå for #53. Usikker på hilken lærtype/farge enda. Endret 30. januar 2013 av Herr Brun Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Noen som har bestilt noen skjorter fra Luxire som vet om det skriver ned verdien hvis man spør etter det? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Edit: Har noen erfaringer med VAT-refundering? Hvordan går man frem her? De fleste butikker i London er godt kjent med dette da det er mye turister som handler her. Man må ofte handle for en viss sum (stort sett 20 pund), deretter gir de deg en kvittering som du tar med til flyplassen og får stemplet av tollen. Det er lurt å regne god tid til dette da det ofte er kø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå