Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Ikke som jeg har noen erfaring med. Jeg har brukt denne sjappa her til å reparere et hull i en bukse og fikse en genser som raknet, men tror kanskje ikke jeg ville ha brukt dem til noe spesielt avanserte operasjoner. Et google-søk etter "skredder Oslo" gir deg noen resultater, noen av dem ser OK ut etter nettsiden å bedømme, men jeg har ingen personlige erfaringer.

Endret av Kaplan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe mer herlig enn å ha på seg en helt vanlig parkas som ikke er beregnet for bruk på feil side av polarsirkelen. Du slipper også å se ut som en megadouche fjortis. Men det er siste ord fra meg i den saken. Jeg orker ikke blande meg inn i Canada Goose-diskusjonen enda en gang. Fjortiser får fjortise som de vil...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det var synd fkm. Det er så ofte mange ytterpunktargumenter som ikke henger sammen når dette diskuteres. Hadde håpet at du ville delta med en nyansert mening.

Uansett. Jeg går 30 min til campus hver dag, det er mellom -15 og -25 i disse dager. Jeg klarer meg med en feltjakke fra LL Bean, men skulle gjerne hatt en parkas. For de aller fleste er jeg dog enig, man trenger ikke CG eller Parajumpers. Enten er det sånn passe kaldt, eller så er eksponering så kort at det går fint. I noen få tilfeller er det så kaldt at det ikke er nok med parkas alene. Så jeg ville kanskje havnet på at parkas ikke er nødvendig, men i et land som Norge, kan jeg forsvare kjøpet med at det _kan_ brukes lenge. Ref. DBTV; Ja, jeg syntes faktisk at det er verdt å betale ganske mye for å ikke fryse. Det syntes de aller fleste, da det å holde seg varm er et grunnleggende behov (Alderfer og Maslow). Det prioriteres over andre behov for de aller fleste mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Angående billige parkaser har jeg faktisk en fra Jack and Jones som er veldig kurant og holder meg god og var, på tross at at prisen bare var 1200 kr, eller rundt der. Jeg merker så klart forskjellen på den og en CG når jeg prøver dem på, men til den prisen er parkasen min faktisk veldig god,

Lenke til kommentar

Fjortis å gå med Canada Goose og Parajumpers? Jaha, har jeg hørt det også.

Nå er det heller de dyreste fra CG som er utviklet for polarferder, mens de rimeligere er mer til nordiske strøk.

Uansett, jeg takker meg for at jeg har CG. Går ute ca 40-60 min om dagen og er happy med CG'en. Selv om jeg bare går til og fra Bybanen så ser jeg virkelig ingen grunn til å kjøpe en billigere parkas på grunn av det.. Så lengre turer -> dyrere jakke, høres det ut som - teit.

Lenke til kommentar

CG er definisjonen på fjortis. PJ er vel litt mer dame i midtlivskrise.

Forskjellen på CG og PJ er jo dog at CG faktisk lager kjempegode produkter. Hadde det ikke vært for at CG er et av de mest elskede merkene blant landets griseharry fjortiser hadde jeg sikkert brukt min en gang i blant.

Ops, nå blandet jeg meg alikevel...

• Liker 8
Lenke til kommentar

Vært opp i mot -20 her jeg bor i det siste, og jeg klarer meg fint med en parkas til 2000 kroner, med f.eks en v-hals under. Ikke antydelse til å fryse selv om jeg må gå en 30 min til toget om morgenen, og vente på toget en god stund om det er forsinket.

Så hva folk skal med en jakke til 6-7000 forstår jeg ikke :hm:

Kvaliteten på min jakke er i hvert fall upåklagelig.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Haha. Det har jeg sagt selv så mange ganger om andre ting. Greia med billigere varer er at de er litt som empiri, det virker, helt det ikke virker mer. I dette tilfellet, jakka er god, helt til den blir våt, eller du tryner og det er isoporkuler over alt. Nå betyr ikke det at jakken din er dårlig, det er bare min erfaring om andre produkter.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg ikke prisen har så mye å si. Det blir bare for dumt når fjorten år gamle gutter går rundt i polarutstyr i -3, i stedet for en jakke tilpasset forholdene. Akkurat når det gjelder CG blir det jo dog enda verre på grunn av det merket forbindes med...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Uansett, jeg takker meg for at jeg har CG. Går ute ca 40-60 min om dagen og er happy med CG'en. Selv om jeg bare går til og fra Bybanen så ser jeg virkelig ingen grunn til å kjøpe en billigere parkas på grunn av det.. Så lengre turer -> dyrere jakke, høres det ut som - teit.

Du føler behovet for en CG i Bergen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha, morsomt å lese. Griseharry fjortiser som går med CG... Lol.

Skjønner ikke hvorfor fkm får så mange ryktepoeng på så og si hvert eneste innlegg han skriver.. Nåvel..

Du føler behovet for en CG i Bergen?

Ja. Skal også nevne at jeg ikke har den tykkeste CG'en du får tak i, så rolig :)

Ellers, er det noen grense på antall minus som sier når jeg ikke skal gå med jakken? Jeg kjøpte den, eller fikk, for å bruke den. Enten det er 0 grader eller -15 grader, så gidd jeg ikke å ta på meg en tynnere jakke av den grunn. Hater å fryse, og går ikke i tynnere jakke før det blir noen pluss.

Opptil hver enkelt, men jeg er fornøyd med denne fremfor andre parkasen jeg hadde før til ca 3500,-

Kvaliteten er bedre blant annet.

BMWcoupeftw: Tøff den, men synes de kunne spart seg på stoffbiten oppå skuldrene.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...