Henrik C Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 http://www.alaskafurexchange.com/hatshead.shtml Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Det beror helt på familie-, jobb- og sosialkultur. Mange bruker t-skjorter og bukse i familiebursdag, andre bruker dress, smoking eller til og med kjole og hvitt. Mange har streng kleskode på arbeidsplassen, hos andre kunne det ikke betydd mindre. Bryllup, begravelse, nyttårsaften og 17. mai. De to sistnevnte vil variere noe med miljøet. Førstnevnte er vel utgangspunktet dress om du ikke får beskjed om noe annet. I andre sammenhenger (sosiale tilstelninger og jobb) får du beskjed. Omtrent som jeg forventet meg (med mulig unntak av bryllup, men der er det vel som oftest oppgitt kleskode?). For å vri litt om på spørsmålet: når er dress, eller til og med blazer/slips, for mye? Det er overflødig å nevne grillfest som eksempel, men om man jobber et sted uten dresskode, er det da for mye å ta på slips? Selv er jeg glad i å gå med slips, men er redd for at det blir for mye når jeg kommer meg i jobb (lærer på VGS). 1 Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Kan jo dra ned formaliteten et hakk ved å ha skjorte, slips og v-hals/cardigan over. Tror jeg personlig hadde synes det ble litt stivt om læreren min kom inn i full dress/blazer og slips. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Full dress er uaktuelt, bare så det er sagt. 3 Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Hva slags knute er dette ? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Skal ikke si meg helt sikker, men tror det er Four-in-hand. Evt. Double-FIH. Endret 20. januar 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Four in hand, The nordic fit jo, lest kom på minmote? Endret 20. januar 2013 av Rankiz Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Takk Jepp på minmote ja Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 CG eller PJS? Jeg har 1800kr tilgode hos en butikk som kun fører disse merkene. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Kunne godt tenke meg en CG jakke, jeg. Ikke parka. At halve fjortisnorge eier en bryr meg midt bak. Endret 20. januar 2013 av Anathema 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Nvm. Gå for CG.. eller Para.. eller vettafaen. Jeg gikk ihvertfall for Canada Goose. Parajumpers jakkene ser litt teit ut med gul snor elns hengende ned. Endret 20. januar 2013 av Lami Lenke til kommentar
Oppvaskkost123 Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Parajumpers jakkene ser litt teit ut med gul snor elns hengende ned. Jeg må si meg enig med deg der, etter min mening ser de fleste Parajumpers forferdelig tacky ut. 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg har aldri lagt godt merke til parajumpers, men da blir det nok å gå for CG. Synd de ikke har noen av de andre merkene. Får håpe de har Chateau inne. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Omtrent som jeg forventet meg (med mulig unntak av bryllup, men der er det vel som oftest oppgitt kleskode?). For å vri litt om på spørsmålet: når er dress, eller til og med blazer/slips, for mye? Det er overflødig å nevne grillfest som eksempel, men om man jobber et sted uten dresskode, er det da for mye å ta på slips? Selv er jeg glad i å gå med slips, men er redd for at det blir for mye når jeg kommer meg i jobb (lærer på VGS). Jeg tror ærlig talt jeg ville synes det var ganske kult hvis læreren min kom på jobb i blazer og slips, spesielt hvis det ser bra ut. Så kan du jo, som Mc Muffin sier, dra ned formalitetsnivået med for eksempel en v-hals over skjorten. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Om det blir for mye avhenger vel litt av hva slags skole det er du er lærer ved. Er det på Oslo vest vil jeg anta at det fungerer bedre enn om det er på Lena VGS på toten.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg må si meg enig med deg der, etter min mening ser de fleste Parajumpers forferdelig tacky ut. Såvidt jeg vet kan man ta av den gule snoren. Men de fleste har den på alikevel. PJS har flere kule modeller, var å tittet på kolleksjonen hos importøren i høst, men de fleste butikkene tar bare inn de mest populære modellene (Gobi, Right Hand og Kodiak). F.eks New Big Bend er en ganske pen jakke som bare har en liten gul snutt (ikke lang tråd som dingler) samt at de har droppet pelskragen. Jeg prøvde også den her: Crescent som jeg tror koster ca. 16-17k i butikk, men selv med kolleksjonspris ble jeg bare kvalm av tanken på å ha en så dyr jakke Men den var ufattelig behagelig å ha på! Årets vinterjakke ble for min del Pajar Eagle. Ganske stor jakke sammenlignet med en del PJS og CG jakker, går godt nedenfor rumpen, men føles alikevel ikke klumpete å ha på, selv når man sitter. Den er også sinnsykt god og varm utendørs, men puster bra så man ikke svetter som en gris så fort man kommer innendørs. Eneste minuset er at det er enkelte detaljer på jakken i immitert skinn som både ser og føles billig ut. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Omtrent som jeg forventet meg (med mulig unntak av bryllup, men der er det vel som oftest oppgitt kleskode?). For å vri litt om på spørsmålet: når er dress, eller til og med blazer/slips, for mye? Det er overflødig å nevne grillfest som eksempel, men om man jobber et sted uten dresskode, er det da for mye å ta på slips? Selv er jeg glad i å gå med slips, men er redd for at det blir for mye når jeg kommer meg i jobb (lærer på VGS). Vi hadde en lærer på VGS som konstant brukte Blazer, skjorte og formelle bukser. Han var godt oppi årene riktignok. Det var ikke en eneste elev som reagerte på det hvertfall, og når jeg tenker tilbake er vel han den eneste jeg husker pga klærne! Dette var på en av byskolene i Tromsø, så den skiller seg ut hverken den ene eller andre veien. (Ref Oslo vest kontra Toten.) Jeg hadde kjørt på hvis jeg var deg! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Har en Canada Goose men synes ikke den er så varm :/ Skulle jeg valgt en ny nå hadde det blitt Parajumpers. Færre som har parajumpers også. Lenke til kommentar
Schønning Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Når vi er inne på lommebøker. Noen som har en tynn kortmappe i skinn å anbefale? Il Pantheon har fått inn noen lekre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå