Need44speed Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 bestilte et par bukser fra HY nå http://www.howardyount.com/collections/cotton-pants/products/cotton-moleskin-pants-camel er det bare meg eller er de ekstremt lange? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det er så du kan legge de opp selv. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 hmm, må nok det ja Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Står jo på siden: Unfinished. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 åja. visste ikke at det var det det betydde. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Hva gjør dere med klær som blir små/ikke passer enten i lengden, bredde osv? Selger dem? Hvis det er i tipp-topp stand, selg det, hvis ikke, gi det til Fretex el.? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Hvordan finner man egentlig sin egen stil? Så dere bare noen med et antrekk og tenkte "det der ser bra ut", eller "der har du meg". En ting er hva man liker, men jeg vet at mange stiler/antrekk som jeg kan synes ser bra ut, ikke hadde sett bra ut for meg. Noen sier jo man må se på seg selv, hvordan type person jeg er. Men med mindre man er skater og følger den stilen eller bor på landet og går i felleskjøpet-caps, så er det vanskelig å finne ut hva som passer en selv. Jeg er ikke noen stereotyp, i annen forstand enn at jeg er ganske average. Synes det er vanskelig å komme seg ut av den 'gjennomsnittslige' looken, og kle seg litt mer moteriktig. Men hvor starter man? edit: Orker ikke lage egen tråd, hvis jeg bare får noen raske tips. Er bare for å ha litt i bakhodet når man velger seg nye klær framover. edit2: Kan legge til at jeg er nesten 1.90 høy, og relativt kraftig (selv om jeg er på vei ned i vekt). Føler folk som er tynn/gjennomsnittslig bygd har mye lettere for å kle seg ordentlig. Har nok mye med passform å gjøre, men jeg har alltid vært litt kraftig bygd selv når jeg var i god form. Endret 11. januar 2013 av uTukt Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Hvordan er du som person? Liker du volvo 240? Har du traktor? Går du ofte på død metall konserter? Hva liker du å se på andre? Hvilke klær syns du ser bra ut på deg? Hvilke klær syns du er pene når du er ute å handler? Etc. Sjelden jeg selv føler at "det der er så meg" når jeg ser noe, men har ofte fått høre det av andre. Så det gjenspeiler vel personligheten til en viss grad går jeg utifra. Hva er det du ønsker å oppnå forresten? Bare kle deg penere eller bli en av karene folk kommenterer på bildene "damn, swag <33" og "phet stil mann, digger cappen!". Og ikke minst, hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Gode spørsmål der ja! Får notere ned litt for meg selv og tenke litt ut. Ønsker å kle meg litt mer stilrent, og helst litt mer 'ordentlig'. Ikke bare ta jeans, t-skjorter og en genser over. Vil ikke bruke ordet trendy, da jeg føler om jeg bruker fagord her inne bommer jeg nok med hva de betyr. I alle fall ikke noe "swag" og noen "hip/hop gangster-stil". Vil helst se litt ordentlig og moden ut. Blir mest sannsynlig student til høsten også. Er forøvrig 22 år! Titter innom mote-delen av og til, og burde kanskje gjøre det litt oftere. I hvilken stil liker/liker ikke dere å se-trådene, tråden der dere legger ut bilder. Litt lettere å pinpointe seg inn på hva man liker når man ser på bilder. Og kanskje det aller viktigste, som jeg vet jeg er for dårlig på, jeg er for sjeldent i klesbutikker og kikker! Gå inn, se rundt, og prøve. Vet vel aldri før man har tatt det på seg. Har vel litt med at jeg økte i vekt det siste året, og det var mye som ikke passet lengre. Heldigvis er jeg på vei ned, og mer og mer passer meg etterhvert. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 For min del har det vært en slags gradvis utvikling. Jeg har alltid vært glad i klær, men jeg har variert litt opp igjennom.jeg har vært innom en litt mer rocka stil, med converse, band t-skjorter o.l. Når jeg gikk i 9/10-klasse kledde jeg meg litt mer som en ganske standard norsk fjortis, type lyse jeans, t-skjorter med store logoer og hettegensere... Etterhvert som jeg begynte på videregående begynte vel stilen min å modnes gradvis, og per i dag vil jeg si at jeg stort sett kler meg ganske pent. Standard er vel chucka- eller chelsea boots, jeans, v-hals og BD-skjorte. Hvis jeg skal gi deg et tips er det å tenke på hvordan du ønsker å fremstå for omverdenen og kle deg etter det. Så fremt det ikke blie helt galemathias, selvfølgelig. Hent også inspirasjon fra mennesker du synes kler seg bra, og let rundt på nettet etter tips og råd. Er du ute etter en mer klassisk stil anbefaler jeg å lete rundt på forumet her, og på Styleforum. Der vil du finne mange gode råd og få god, om noe litt krass hjelp. 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Var innom Vincci i dag. Fant en fin bukse fra Yves Saint Laurent, men de hadde ikke størrelsen! Så tenkte, ja da har de vel på eBay. Har prøvd de så trenger bare en mindre størrelse, men neida! Bare EN Ysl bukse på ebay for salg, wuut... Noen andre steder jeg kan få tak i buksen? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Takk for tipset JorgenH! Noen som har erfaringer med mote.no? Har gløttet inn der for lenge siden, men så er forumet her så mye kjekkere å bruke føler jeg, så har aldri vendt tilbake noe særlig. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Mote.no ja.. Ser interessant ut. Sikkert fler hyggelige folk der som ikke mobber andre, eller er stygg i kjeften. Litt lite aktivitet virker det som. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det er vel nesten ikke noe aktivitet på mote.no, og kunnskapsnivået er nok høyere her. Mote.no ja.. Ser interessant ut. Sikkert fler hyggelige folk der som ikke mobber andre, eller er stygg i kjeften. Litt lite aktivitet virker det som. Det er da virkelig ingen som mobber her inne. Ja, en del her kan være ganske krasse innimellom, men hvis man tenker seg ørlite grann om før man poster, prøver å ha en positiv instilling og være lærevillig og ta til seg informasjon fra folk med høyere kunnskapsnivå enn seg selv. I tillegg kan det jo også være et poeng å tenke seg litt om før man poster Armani-belter på et forum hvor slikt blir sett på som ekstremt harry, og ikke ta det ille opp når folk sier at de ikke liker det. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Alle forum kan være krass hvis man er ny. Prøver man seg i fotball-forumet uten noe særlig fotballkunnskap kan man nok få en del gloser slengt etter seg. Jeg har forøvrig god erfaring med mote-delen det lille jeg har vært her, så lenge man tar de "krasse" innleggene med et lite glimt i øye, uavhengig av om han som skrev det mente det slik. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det handler om innstilling, ja. Man må innse egne begrensninger og lytte til folk som er mer kunnskapsrike, det har jeg lært etter å lurke her en lang stund, og være aktiv her en del kortere. For min del synes jeg det er hyggelig at en del av de mer kunnskapsrike her inne tar seg tid til å bedrive folkeopplysning, og jeg kan skjønne at folk blir irritert av å få de samme nybegynnersspørsmålene gang på gang. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Tror enkelte her inne synes det er helt greit at nubsa dyrker dem som moteguder, uten å nevne navn. Misstenker at det er payoffen som gjør det "verdt det". Ikke kom og si at det er av pur godhet. 2 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Jeg lærer ihvertfall mye her inne. Motivene folk har for å henge her inne skal jeg ikke spekulere i, for det interesserer meg ikke. Endret 11. januar 2013 av JorgenH Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Første punkt, samme her. Andre punkt: Nei, ikke spesiellt interessant i seg selv, men synes det blir litt påtatt med at det er så irriterende å svare på det samme om og om igjen. Hadde det vært det så hadde man vel bare latt være. Når det er reflektert over, så vil jeg si at det er fint at folk tar seg tid til gjentakelse. Repetisjon gjør at ting sitter Endret 11. januar 2013 av Anathema 2 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jeg tror det handler om det som har blitt nevnt tidligere, at det ligger en viss verdi i å holde det eneste forumet om klassisk herremote i live. Disse ikke-navngitte har vel muligens et håp om at noen skal orke å lese seg litt opp, så de har noe annet å bidra med enn å bruke denne delen av forumet som sin egen Q&A. Det er for øvrig like greit å nevne navn, når det er åpenbart for alle hvem man sikter til. All informasjon om skopuss, toll og alle disse andre småtingene ligger tilgjengelig. Det er ikke for mye å be om at alle tar seg litt tid til å søke etter svaret. Jeg lette f.eks. etter navnet på en nettbutikk fkm hadde postet for to uker siden, og i stedet for å stille spørsmålet her igjen tok jeg meg fem minutter og lette det frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå