Phelge Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 På Vestlandet også. Jeg kunne aldri tenke meg å ha det på julaften, men det er vel mer tradisjoner og følelser som avgjør. Uansett er ikke fisk i seg selv hverken dårlig eller kjedelig, det er det hvordan man tilberede den som gjør. Å gå på fjellet og trekke opp noen regnbueørret man griller fersk er smuuuud. 4 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Kan bekrefte at juletorsk er vanlig på Sørlandet ja. Kjedelig med fiskeallergi, for det ser ganske godt ut når det er skikkelig tilbredt. Fiskeallergi? Det må jeg lese meg opp om, høres mye bedre ut enn å ikke like fisk, eller sjømat. Det skal sies at jeg spiser ørret og laks om det blir servert og sprøstekt flyndrefilet er ganske godt, men annet enn det så klarer jeg bare ikke smaken eller konsistensen. Endret 10. januar 2013 av multisync Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Fiskeallergi? Det må jeg lese meg opp om, høres mye bedre ut enn å ikke like fisk, eller sjømat. Det skal sies at jeg spiser ørret og laks om det blir servert og sprøstekt flyndrefilet er ganske godt, men annet enn det så klarer jeg bare ikke smaken eller konsistensen. jeg har fiskeallergi. Det er på ingen måte bedre enn å ikke like fisk - jeg elsker fisk! Makrell i tomat, sild, stekt laks, kokt torsk osv, namnamnam. Men blir jævlig dårlig av det (umiddelbar reaksjon, hoven i ansiktet og halsen, smått pusteproblemer) så må holde meg unna. Tar avsindige mengder fiskeolje da:p 1 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Man vil vel alltid begjære det man ikke kan få, er det ikke slik da? :-) 3 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Største skrekken mange får med fisk, er bein, dårlig tilberedning og kanskje at man blir presset til å spise det. Pleier som regel å kjøpe torskefilet uten skinn pg bein fra en fiskebil som har med seg diverse digg lofotfisk. Kjøper man torsk da, så er det like lett å lage i en hektisk hverdag og 10 ganger bedre smak enn fra frysedisken Endret 10. januar 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 jeg har fiskeallergi. Det er på ingen måte bedre enn å ikke like fisk - jeg elsker fisk! Makrell i tomat, sild, stekt laks, kokt torsk osv, namnamnam. Men blir jævlig dårlig av det (umiddelbar reaksjon, hoven i ansiktet og halsen, smått pusteproblemer) så må holde meg unna. Tar avsindige mengder fiskeolje da:p Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er det noen her som abbonerer på noen magasiner (utenom GQ/Esquire, som er nevnt før) de kan anbefale? Jeg leser det like gjerne på iPad som på papir, så om de finnes, nevn gjerne fordeler/ulemper med det formatet dere har. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det finnes en del produkter fra Norge som er svært gode. Sptzbrgn er ikke et av dem tror jeg. På den annen side, har vi veldig mye bra ullklær. Fridareysgensere er blitt veldig populære, og det øker vel interessen for tilsvarende produkter. Når det er nevnt, så er det ingen tvil om at mange andre land har langt bredere utvalg av husholdningskonsum. Om vi beveger oss over i teknologien innen olje og gass, er Norge verdensledende. angående norsk ulltøy har llbean en fin genser produsert i norge. http://www.llbean.com/llb/shop/60845?feat=norwegian-SR0&page=heritage-sweater-norwegian-crewneck Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Laks er fiskens svar på ketchup. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Har noe å si i forhold til hva? Hahaha.. Neeei, langt ifra!! lol. Ihvertfall! Vincci fortsetter salget ditt, 50-70% og Goose&Woolrich til 3000,- Åpen til 20 idag. Lenke til kommentar
VNZ Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hva er forskjellen mellom Saphir Pommadier Cream og Pate de Luxe? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Kokt torsk er ikke spesielt vanlig som julemat i nord-Norge. Utelukker ikke at en del har tradisjon for det, men for de fleste, spesielt langs kysten, gir det ingen mening. For det første er fisk hverdagsmat, og for det andre kommer skreien i januar/februar. Det betyr at til jul blir det kysttorsk (taretorsk), og det kalles gjerne "kattfesk" (gis til katten). Lutefisk, derimot! Fest! 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Noen som har bestillt fra Berg&Berg i det siste? De har brukt utrolig lang tid nå på å få sendt ut varene. Edit: Og der fikk jeg e-mail om shipping info. Lol. Endret 10. januar 2013 av AnewZ Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er det noen her som abbonerer på noen magasiner (utenom GQ/Esquire, som er nevnt før) de kan anbefale? Jeg leser det like gjerne på iPad som på papir, så om de finnes, nevn gjerne fordeler/ulemper med det formatet dere har. Herremote eller generelt? Aftenposten K, Josimar, Vinduet og Vagant, på papir. Jeg vurderer The New Yorker også, noen her som abonnerer? 1 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Begge deler. Jeg abbonerer digitalt på The New Yorker, og liker det veldig godt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Man vil vel alltid begjære det man ikke kan få, er det ikke slik da? :-) Det er først den siste tiden (~2 år) jeg har begynt å få stygge symptomer, men har alltid likt fisk. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Ble ingen handel i dag på Vincci. Ingen sjåfør for faen! Så irriterende når det først er tilbud i dette hølet av byen, så får jeg ikke benyttet meg av det. Men har så mye klær egentlig og ikke plass til alt. Hva gjør dere med klær som blir små/ikke passer enten i lengden, bredde osv? Selger dem? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 "Sjåfør" og "by"? Dersom du faktisk bor i "denne byen" trenger du da ikke sjåfør for å handle? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Bor ikke direkte i sentrum (heldigvis.) Tar ca 15min å kjøre. Utrolig irriterende. Håper Vincci har tilbudene i morra også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå