Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

På Vestlandet også. Jeg kunne aldri tenke meg å ha det på julaften, men det er vel mer tradisjoner og følelser som avgjør. Uansett er ikke fisk i seg selv hverken dårlig eller kjedelig, det er det hvordan man tilberede den som gjør.

Å gå på fjellet og trekke opp noen regnbueørret man griller fersk er smuuuud.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bekrefte at juletorsk er vanlig på Sørlandet ja. Kjedelig med fiskeallergi, for det ser ganske godt ut når det er skikkelig tilbredt.

Fiskeallergi? Det må jeg lese meg opp om, høres mye bedre ut enn å ikke like fisk, eller sjømat. :hrm:

Det skal sies at jeg spiser ørret og laks om det blir servert og sprøstekt flyndrefilet er ganske godt, men annet enn det så klarer jeg bare ikke smaken eller konsistensen.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Fiskeallergi? Det må jeg lese meg opp om, høres mye bedre ut enn å ikke like fisk, eller sjømat. :hrm:

Det skal sies at jeg spiser ørret og laks om det blir servert og sprøstekt flyndrefilet er ganske godt, men annet enn det så klarer jeg bare ikke smaken eller konsistensen.

jeg har fiskeallergi. Det er på ingen måte bedre enn å ikke like fisk - jeg elsker fisk! Makrell i tomat, sild, stekt laks, kokt torsk osv, namnamnam. Men blir jævlig dårlig av det (umiddelbar reaksjon, hoven i ansiktet og halsen, smått pusteproblemer) så må holde meg unna. Tar avsindige mengder fiskeolje da:p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Største skrekken mange får med fisk, er bein, dårlig tilberedning og kanskje at man blir presset til å spise det.

Pleier som regel å kjøpe torskefilet uten skinn pg bein fra en fiskebil som har med seg diverse digg lofotfisk. Kjøper man torsk da, så er det like lett å lage i en hektisk hverdag og 10 ganger bedre smak enn fra frysedisken

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

jeg har fiskeallergi. Det er på ingen måte bedre enn å ikke like fisk - jeg elsker fisk! Makrell i tomat, sild, stekt laks, kokt torsk osv, namnamnam. Men blir jævlig dårlig av det (umiddelbar reaksjon, hoven i ansiktet og halsen, smått pusteproblemer) så må holde meg unna. Tar avsindige mengder fiskeolje da:p

fistbump.gif

Lenke til kommentar

Det finnes en del produkter fra Norge som er svært gode. Sptzbrgn er ikke et av dem tror jeg. På den annen side, har vi veldig mye bra ullklær. Fridareysgensere er blitt veldig populære, og det øker vel interessen for tilsvarende produkter. Når det er nevnt, så er det ingen tvil om at mange andre land har langt bredere utvalg av husholdningskonsum. Om vi beveger oss over i teknologien innen olje og gass, er Norge verdensledende.

angående norsk ulltøy har llbean en fin genser produsert i norge. http://www.llbean.com/llb/shop/60845?feat=norwegian-SR0&page=heritage-sweater-norwegian-crewneck

Lenke til kommentar

Kokt torsk er ikke spesielt vanlig som julemat i nord-Norge. Utelukker ikke at en del har tradisjon for det, men for de fleste, spesielt langs kysten, gir det ingen mening. For det første er fisk hverdagsmat, og for det andre kommer skreien i januar/februar. Det betyr at til jul blir det kysttorsk (taretorsk), og det kalles gjerne "kattfesk" (gis til katten).

Lutefisk, derimot! Fest!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som abbonerer på noen magasiner (utenom GQ/Esquire, som er nevnt før) de kan anbefale? Jeg leser det like gjerne på iPad som på papir, så om de finnes, nevn gjerne fordeler/ulemper med det formatet dere har.

Herremote eller generelt?

Aftenposten K, Josimar, Vinduet og Vagant, på papir.

Jeg vurderer The New Yorker også, noen her som abonnerer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ble ingen handel i dag på Vincci. Ingen sjåfør for faen! Så irriterende når det først er tilbud i dette hølet av byen, så får jeg ikke benyttet meg av det.

Men har så mye klær egentlig og ikke plass til alt.

Hva gjør dere med klær som blir små/ikke passer enten i lengden, bredde osv? Selger dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...