Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Er du 12 år Lami?

 

Du kan jo ikke bare slenge rundt deg med bemerkninger om PRL og at alle er fanboys av nettopp PRL, og så klage på at andre kritiserer Armani osv.

 

Du kan ikke være særlig gammel du heller.

Sier ikke at alle er fanboys av PRL, skaff deg et par briller.

 

Andre kritiserer Armani? Var nok heller rage.

 

Du forstår altså ikke at de fleste her inne liker klassiske plagg i god kvalitet fremfor dyre klær av dårlig kvalitet som samtidig gjør at du ser ut som en flashy araber i Cannes?

 

Ja og hva så? Derfor skal dem rage mot andre merker? Tror ingen av de ragerne over her har i det hele tatt eid et jævla plagg fra hverken Armani, Prada, Versace, Dolce & Gebbana osv.

 

Flashy araber fordi jeg går med Armani klær? :rofl:

Du får Armani til å høres ut som et multimilliardær-merke, lool!!

 

Neidu, har du råd til Polo Ralph Lauren har du råd til Armani-klær. Handler bare om å prøve noe annet istedenfor å gå rundt i sin egen verden å tro at alt som koster 100kr mer enn PRL er for flashy arabere og milliardærer.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvertfall hvis du skal kle deg opp i Versace, D&G og hele listen din over merker.

 

Dolce & Gebbana er jeg enig i, men ikke Armani. Prada kan man også få tak i til en fin pris også. Selv fikk jeg tak i en bukse til £120 hos en Prada-butikk i England. Samme gjelder Dolce & Gebbana hvis man leiter litt.

Så dere overdriver veldig.

 

Btw, hvem tok opp merke-diskusjonen her egentlig.

 

Du. :rofl:

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Er ikke det at de merkene er dyre, for de er strengt tatt billige kontra mange andre merker som selger klassisk herremote. Men det er "go-to" merker for flashy folk, derfor blir det kritisert.

 

Edit: Lurer på om det er en moderator eller lignende som er økonom og ikke likte signaturen min. For nå har jeg plutselig den gamle igjen.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Prada hadde en svært frekk herrekolleksjon nå nylig som ble frontet av diverse Hollywood-skuespillere. Ikke noe jeg kunne gått med, men som motekolleksjon satte jeg stor pris på den. Jeg liker mye av det de store motehusene gjør, men mest når de pusher grensene rundt mote. Forskjellen på mote og stil er noe som ofte nevnes når herreklær diskuteres. Problemet med "hverdagsklærne" til Prada, Armani og lignende er at de mangler edgen fra motekolleksjonene og de tilbyr det samme som alle andre, bare med en større prislapp.

Lenke til kommentar

PRL er nok et merke de fleste her inne har hvertfall ett plagg/ting fra.

 

Personlig så har jeg; 3 OCBDs, 2 v-halser og 1 cardigan. Vil ikke dermed si at skapet mitt er fullt opp av PRL, men jeg er godt fornøyd med skjortene deres (OCBDs) selv om de ikke gir så fryktelig mye for pengene kjøpt på fullpris kontra andre merker.

 

Lami: Dolce & Gebbana? Er det ikke Gabbana?

 

Jeg tror poenget til folk her er at man må gå for det som er bra og gir igjen en del for pengene.

 

F. eks når vi diskuterte skjerf; Acne sitt Canada skjerf koster 900 kr og er i lammeull. Acne er et motemerke slik at man trolig betaler mer for navnet. Johnston & Elgin skjerf i kashmir kan man finne på diverse plasser til ca 300 kr og er ikke et motemerke som Acne er. De har derfor trolig bedre kvalitet på skjerfene sine og man får mer igjen for pengene sine.

 

Det tenker jeg må være målet; å finne plagg/ting som er i god kvalitet og der hvor man ikke betaler ekstra kun for navnet på plagget/logo. Her tror jeg (uten noe særlig kjennskap til de merkene du listet oppl, Lami) at de kommer dårlig ut når man tenker slik. I tillegg har de en del plagg som er ganske flashy, noe som generelt sett ikke er sett på som positivt her inne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvordan er NN.07s chinoser (spesifikt Simon-modellen)? Skal jeg gå TTS?

Fant dem for 580 kr inkl. moms + toll. Går det an å få dem billigere i Norge ved januarsalget eller er denne prisen grei?

 

Det er mulig at du kan finne dem til 50% på januarsalg, men jeg ville ikke satset på. Synes prisen høres bra ut, så jeg ville gått for det. Er superfornøyd med mind bukser fra NN07, det eneste problemet er at chinosene er litt i overkant lave i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...