Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Hvor mye bryr folk seg og klær når dere reiser? Pic related.

Ikke noe jeg ville gått med her hjemme, men har et par bukser i flecktarn som jeg vurderer å reise med.

De er i bra polycotton som tåler mye og tørker raskt. (+ kostet ca. 200kr levert)

 

Eneste alternativet som ser bedre ut og vil ha samme funksjon er fra Outliers (bra stuff) men kommer på 1500kr innen de kommer til norge, og det tar nok litt tid.

 

 

Ikke vær så stressa med å kle deg hardcore. Jeg var innom sør-mellom og nord-amerika + india og thailand. Jeg hadde med

1 rådenim

1 nn.07 chino

4 shortser

 

Gikk i shortser 90% av tiden. Skal du gå mye rundt ville jeg vurdert et par jungle boots, men jeg klarte meg fint med desert boots, converse og flip-flops.

Jeg kledde meg ikke spesielt pent på tur, men jeg så ikke ut som en wannabe militær-kar heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Fint bilde hfthomas. :D

 

Hvorfor og keeg.. Altså er for å slippe å være så standard og å ikke se ut som en nordmann som har skapet fullt av PRL.

Ellers er Armani klærne blitt litt for små, Prada-buksen litt for stor (!!! Faen slanka meg!!) noe som suger da.

 

Noe som også suger var at Dolce & Gebbana genseren morra mi kjøpte på nett (chill!! helt plain genser!) var for liten..

Men Dolce er litt dyrt.

 

Hei, vi gidder ikke å se ut som alle andre nordmenn, så da kjøper vi de mest kjente motemerkene som finnes. I tillegg ser det helt jævlig ut. Makes sense.

 

Dolce dyrt? Nei du sier ikke det? Bra klær? Nei! I forhold til pris. Langt ifra.

 

Ingen her har skapet fullt av PRL.

 

Sky moteklær ffs! Du kommer til å tjene på det på lang sikt. I mellomtiden ser du ikke totalt latterlig ut.

 

 

En ting til. Når du lærer deg å kle deg, ser du ikke ut som alle andre.

Endret av hfthomas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke vær så stressa med å kle deg hardcore. Jeg var innom sør-mellom og nord-amerika + india og thailand. Jeg hadde med

1 rådenim

1 nn.07 chino

4 shortser

 

Gikk i shortser 90% av tiden. Skal du gå mye rundt ville jeg vurdert et par jungle boots, men jeg klarte meg fint med desert boots, converse og flip-flops.

Jeg kledde meg ikke spesielt pent på tur, men jeg så ikke ut som en wannabe militær-kar heller.

 

Hvor stor sekk hadde du? :hmm:

Jeg hadde med chinos fra nn07 i sommer, brukte de en gang på trass siden jeg hadde drasset rundt på dem i en mnd.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Hvor stor sekk hadde du? :huh:

Husker ikke liter, men den var ganske stor. Hadde en del t-skjorter, henleys, undertøy, reisehåndkle, 2 skjorter, 2 gensere, toalettmappe og slike ting i tillegg. Tror den var 75l når jeg tenker meg om. Veldig greit med en sekk man kan åpne som en bag, hvis du ikke har kjøpt enda.

Lenke til kommentar

Joda, har sekk som jeg liker godt som hele fronten kan åpnes. 5.11 Rush 72.

Men den er en del mindre enn du reiste med, den er vel 42L og liten nok til at jeg klarte å snike den med som håndbagasje på ryanair i sommer.

Prøver meg med den igjen, det er bare veldig praktisk med en sekk som ikke er så stor, så får jeg heller kjøpe meg en større underveis hvis jeg må.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
I utgangspunktet mener jeg at en variert industri er fordelaktig på sikt (aka det bør gå an å drive produksjon av forbruksvarer i "høykostland"), og blir bittelitt irritert når det gjøres en greie ut av at noe er "lokalt" ("born in Norway" her), men det likevel er business as usual.

 

Ja, det bør kanskje gå an, men hvorfor skal vi gjøre det? Hadde vi vært i USA, hvor det er faktisk innenriks mangel på jobber, så er det et noe mer relevant spørsmål. Her i Norge har vi ingen alvorlig arbeidsløshet å prate om, i hvert fall ikke en som ville blitt løst av å (gjen)åpne noen syfabrikker. Ettersom vi heller ikke har noen tradisjon for klesproduksjon er det derfor heller ingen eksisterende tillit/forventninger til norske fabrikanter, i motsetning til det man ser i f.eks. landbrukssektoren, som gjør at folk er mer innstillte på å bruke mer penger på produktene. Respekt for håndverkstradisjoner er heller ikke noe som omfattes av dette, da dette er noe som i liten grad ivaretas i masseproduksjon.

Lenke til kommentar

Joda, har sekk som jeg liker godt som hele fronten kan åpnes. 5.11 Rush 72.

Men den er en del mindre enn du reiste med, den er vel 42L og liten nok til at jeg klarte å snike den med som håndbagasje på ryanair i sommer.

Prøver meg med den igjen, det er bare veldig praktisk med en sekk som ikke er så stor, så får jeg heller kjøpe meg en større underveis hvis jeg må.

Enig der. Skulle jeg reist igjen ville jeg valgt en mindre sekk, og hatt med mindre bagasje.

Lenke til kommentar

 

 

Hei, vi gidder ikke å se ut som alle andre nordmenn, så da kjøper vi de mest kjente motemerkene som finnes. I tillegg ser det helt jævlig ut. Makes sense.

 

Dolce dyrt? Nei du sier ikke det? Bra klær? Nei! I forhold til pris. Langt ifra.

 

Ingen her har skapet fullt av PRL.

 

Sky moteklær ffs! Du kommer til å tjene på det på lang sikt. I mellomtiden ser du ikke totalt latterlig ut.

 

 

En ting til. Når du lærer deg å kle deg, ser du ikke ut som alle andre.

 

Hei, ikke vær så stygg i tonen da. Du trenger ikke å oppføre deg som visse andre her i tråden - det er ingen vits i.

 

Mest kjente motemerkene ja, men jeg har til gode å se en nordmann gå i Armani/Versace/Prada/Valentino/Dolce klær...

 

Latterlig ut? Synes du skal ta å se på klærne til feks Armani jeg. Bare fordi du har sett en som så litt rar ut så bare "OMG for et latterlig merke, lolz ass!!! stay away!!! I dont like the stylez omg!"..

 

Jeg snakker ikke om å se ut som andre generelt, men det er kleint å se en i samme PRL genser som deg.

 

 

Ihvertfall, noen som har handlet fra Rafaello? http://www.raffaello-network.com/raffties/

Sender de som gift?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Mest kjente motemerkene ja, men jeg har til gode å se en nordmann gå i Armani/Versace/Prada/Valentino/Dolce klær...

 

 

Halla...

 

1269608236649_404.jpg

 

petter_stordalen_800284a.jpg

 

 

 

 

Og bare for å ha nevnt det så er det lenge siden noen tok merkene du nevnte noe særlig seriøst som "motemerker" (i det minste når det gjelder menswear), bortsett fra nyrike russere og kinesere. Det er helt åpenbart at du ikke har den minste peiling på mote, så jeg foreslår at du heller bare sier det som det er, nemlig at du kun kjøper det du gjør fordi du tror at merkene er kule.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg lurer i bunn og grunn hvorfor man skal ha AKKURAT de merkene? Er det noe å gjøre med status? Er det bare fordi det er de eneste dyre merkene man vet om? Er det for å se ut som Petter Stordalen?

 

Det er jo totalt ubrukelig å kjøpe da det stort sett aldri handler om kvaliteten på klærne.

I tillegg "må" man bytte ut moteklærne ofte, siden det stort sett ser latterlig ut når moten har gått over.

 

Å skille seg ut kan man gjøre på mange måter. At noen velger å skille seg ut som klovner er ens eget valg.

Lenke til kommentar

Må ha meg ny dress. Er 1,87 høy og 68 kilo (skinny oh yez). I jeans bruker jeg 30/31, og i dresser er 48 stort sett alltid greit på bukser. Problemet mitt er å finne jakker som sitter uten uendelig mange justeringer (og da er jo ikke jakken noe fin lenger uansett). 48 er litt trangt i skuldrene og vanligvis akkurat litt for kort (48L pleier å være ganske greit i lengden til å være OTR), mens 50 blir litt for stort i skuldrene. Det optimale hadde egentlig vært en strl 49.

 

Hva burde jeg sjekke ut? Av skjorter har jeg funnet ut at MTM er det eneste som sitter godt på meg, bortsett fra RLBL (og det kan jo bli dyrt i lengden) i strl 15. Er MTM-dresser veien jeg burde gå, eller er det merker som kan passe med litt justeringer?

Lenke til kommentar

Fyfaen her var det mye rage mot andre merker enn det dere selv liker.

Raisins_Face.jpg

True, de fleste er fra midtøsten.

 

Omgz, thatz wat the prl fanboi said!

 

Og bare for å ha nevnt det så er det lenge siden noen tok merkene du nevnte noe særlig seriøst som "motemerker" (i det minste når det gjelder menswear), bortsett fra nyrike russere og kinesere. Det er helt åpenbart at du ikke har den minste peiling på mote, så jeg foreslår at du heller bare sier det som det er, nemlig at du kun kjøper det du gjør fordi du tror at merkene er kule.

 

Altså, Georgio Armani er ikke særlig dyrt, heller ikke Armani Jeans. Prada er heller ikke et merke for russere, og er ikke svindyrt. Dolce & Gebbana derimot, og Ed Hardy, Hermes og slikt er typisk nyrike russere. Ihvertfall de russerne jeg har sett.

 

"så jeg foreslår at du heller bare sier det som det er, nemlig at du kun kjøper det du gjør fordi du tror at merkene er kule."

 

Hvorfor? Sånn at du skal komme med drittslengingen din igjen mot meg? Kanskje jeg allerede har avslørt meg, men at man blir slaktet med en gang man nevner Armani, Dolce & Gebbana, Prada osv i en tråd sier jævla mye. Kanskje dere burde ta et steg utenfor PRL verdenen?

 

Vil heller si det er bedre å ha 50 PRL gensere og en Armani genser og kanskje Versace, enn 100 PRL i skapet sitt.

 

Jeg lurer i bunn og grunn hvorfor man skal ha AKKURAT de merkene?

 

Fordi jeg har hatt klær fra dem før og liker dem.

 

 

Har dere i det hele tatt erfaring med Armani, Prada, Versace, Dolce & Gebbana, dere som kommer med et slikt rage egentlig? Eller tenker dere bare "omgz, dyrere enn prl, 1/50 genserne ser rar ut, omg kan jo ikke være bra dette!!".

 

Ellers, er det noe galt at jeg vil ha disse merkene? Nei, jeg er nok ikke en moteguru, men skal jeg bli arrestert og slaktet av dere for den grunn?

Et lite spørsmål hvor man fikk tak i disse merkene, så ble det faen flere poster med rage... :nei2:

 

 

Ihvertfall, har skjønt at dere alle hater disse merkene, tragisk hvis dere ikke har erfaring med disse merkene.. Men noen norske nettbutikker som selger Carolina Herrera?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...