Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Skal man det?

Skal og skal.

Kan jo legge til før jeg blir misforstått at det jeg mener er:

Er det is/sørpe/snø ute, så er det ikke gunstig å gå med dyrere dressko med lærsåle ute. Både på grunn av vanskelige forhold, og på grunn av "slitasje". Jeg mener det er bedre med gummi enn lærsåle på is. Jeg hadde ikke gått med mine dressko ut i dag uten kalosjer.

Men, om man SKAL er jeg enig i at jeg sa feil. Dette er kun min egne mening basert på erfaringer jeg har

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chelsea boots til dress er det sosialt akseptabelt?

Sosialt akseptabelt? Ja...

Riktig? Nei.

Angående kalosjdiskusjonen: Hovedårsaken til at man bruker kalosjer er for å beskytte overdelen av skoene. En såle er laget for å gå på, uansett om den er av skinn eller gummi.

Lenke til kommentar

Angående kalosjdiskusjonen: Hovedårsaken til at man bruker kalosjer er for å beskytte overdelen av skoene. En såle er laget for å gå på, uansett om den er av skinn eller gummi.

Det er jo greit det. Men når kalosjene har god såle, og blir bedre å gå med på glatta, så tviler ihvertfall ikke jeg på om jeg skal ta de på eller ikke.

Er ikke bekymret for de andre skoene med lærsåle jeg har, men det er noe med at jeg passer på dress-sko litt mer enn de andre skoene. I tillegg, så er det greit å ha på kalosjer hvis man skal gå med skoene inne(ta dem av når man kommer inn om ingen skjønte dette)

Jeg ser bare fordeler med kalosjer (swims) så lenge det er sånn som det er ute nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dealere og andre pengetellere bruker noen ganger lange mansjetter som er tredd utenpå ermet. Det har jeg kun sett på film.

Selv bruker jeg noen ganger armbånd på den ene armen. Det skyldes at den ene skulderen min er lavere enn den andre, noe som resulterer i at det ene ermet blir lengre enn det andre når jeg bruker RTW-skjorter. Det er en av grunnene til at jeg nå går for MTM.

Men armbåndet er ikke laget av strikk, men metall. Slik som disse:

post-181154-0-21787000-1355868872_thumb.jpg

Lenke til kommentar

De er sorte, blanke og fine, tenkte å bruke min mørkegrå dress til de. Har egentlig doble monks som passer bra, men det er jo som å gå på skøyter å bruke de ute nå.

Jeg går i monks i dag, var litt småglatt rett utenfor der jeg bor, men nede i sentrum der jeg jobber er det tørt (Karl Johansgate feks).

Lenke til kommentar

oki, kanskje jeg går for dem da, synts de var glatte på sommeren så tenkte at på vinteren så ville de bli helt ille.

Var de ganske nye da?

Skinnsåler kan være glatte når de er helt nye, men blir bra etter hvert.

Kommer også litt an på hvordan såle det er da.

Gikk med skinnsåler i dag også, gikk fint det, er jo bare glatt på is, men der er jo alt glatt.

Lenke til kommentar

Ser det er et ganske greit salg nå på ralphlauren.com, tror dere det vil bli enda bedre i rom-jula, eller bør man handle nå?

Ser størrelsene er rimelig utplukket allerede.

Hva tror dere, er dette bare et random før-julssalg, eller er dette "salget" de har?

Siden jeg trenger gensre, pea-coat og noen halv-zips, er jeg avhengig av at M og L er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Er noe irriterende å tenke på hvor mange bomkjøp jeg har gjort opp igjennom årene. Særlig på skjortefronten føler jeg at jeg kunne i mye større grad gått opp i pris for bedre kvalitet, men i stedet er jeg stuck med altfor mange skjorter med dårlig passform, som er for korte på armene og er i farger som matcher lite eller ingenting på en god måte. Jeg ville riktignok hatt færre skjorter, men det ville vært skjorter som jeg er fornøyd med og ikke bruker.

Jeg vet dette med skjorter har blitt diskutert en del før og at man bør ha en del skjorter i lyseblått. Særlig OCBDs er veldig populært, men det er kanskje en 4-5 varianter til salg av dette i Bergen til en hver tid og jeg har tre av de. (noe satt på spissen...) Dersom man sjeldent bruker dress eller SC/blazer, bør man omtrent bare "satse på" OCBDs?

Av skjorter som egner seg til dress har jeg vel egentlig bare to stykk; en lyseblå fra Stensstrøms og en fra Bertoni (kvaliteten føles faktisk OK på den, men den hvite skal også byttes ut).

Har vurdert å prøve skjorte fra Luxire eller MT, da prisen virker OK for det man får, mtp. fit og kvalitet.

Ellers, Victor fra SFs garderobe;

The assets have approximately:

45 jackets

70 pairs of trousers

100 pairs of shoes

80 shirts

10 jackets (in feathers, leather, tarpaulins)

25 pairs of cufflinks

200 pairs of socks

100 Tie

50 belts

10 suspenders

20 tie-butterfly

200 pocket handkerchiefs

15 coat

15 cardigans and sweaters

25 pairs of gloves

50 headwear

40 different scarves

15 bags and briefcases

and a number of shorts, T-shirts, etc.

Endret av Xtra
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...