Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Y/N på disse to skjerfene?

http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=121037305969#viTabs_0

Er litt usikker særlig pga det ser langt bedre ut på det første bildet enn det andre.

Dette skjerfet virker også interessant, gitt den lave prisen samt det er fra Johnston & Elgin, som er relativt vel ansett: http://www.ebay.com/itm/JOHNSTONS-OF-ELGIN-Lambswool-Designer-Muffler-Plaid-Theme-Shawl-Scarf-SCOTLAND-/121037309669?pt=UK_Scarves&hash=item1c2e62c6e5#viTabs_0

Ingen av dem var pene, og jeg er enig med eksboks i at det virker litt ekkelt å kjøpe brukte skjerf. Du får nye kasjmirskjerf fra Johnstons for noen hundrelapper uansett.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av dem var pene, og jeg er enig med eksboks i at det virker litt ekkelt å kjøpe brukte skjerf. Du får nye kasjmirskjerf fra Johnstons for noen hundrelapper uansett.

Hvor fra? Har sett litt på Ebay, Sierra Trading Post og hjemmesiden til produsenten (Johnstoncashmere.com). STP har ganske begrenset med farger og få penge skjerf og på sistnevnte betaler man nesten 900 kr for et skjerf i kashmir, noe som blir litt i overkant for min del.

edit: Fant noen skjerf fra J&E på Higlandstore til en relativt grei pris.

http://www.highlands...re_Scarves.html

Prøver igjen; hva synes dere om camel, light grey og navy? Er særlig første jeg er usikker på, de andre er jo ganske "safe" farger.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hva syntes dere en person på 16 år skal ønske seg i julegave for å bygge opp en garderobe? Har problemer med å finne på juleønsker, men tenkte det ville vært smart å ønske seg penger/klær til å bygge opp en fin og klassisk garderobe. Gå ut i fra at jeg ikke er i besittelse av den store garderoben fra før av.

Lenke til kommentar

Ønsk deg enkle, lyseblå OCBD-skjorter, enkle ensfargete v-halsgensere i navy og grå (stoff kan du velge litt selv, jeg synes merinoull er fint som basics), rådenimsjeans og chinos i beige og navy. Ellers finnes det vel en tråd som nettopp handler om basisklær som du kan sjekke ut.

Lenke til kommentar

Flottflott, har tenkt til å bestille meg et par belter og to par gode skinnhansker et som er varmt og et som er deilig å ha på når man kjører moped/sene kvelder. Hvor finner man de beste beltene til casual/uformelle anledninger og hvor de beste hanskene kan fåes kjøpt? Sokker er også noe jeg trenger noe nytt i.

Ellers kan jeg si at jeg er godt rustet på skjorte-fronten hvor jeg har gode basis plagg, men henger igjen på gensere og jeans/chinos blir som oftest alt for lange på beina og jeg må ty til en stygg oppbrett.. Har lite peiling på jeans, men plukket opp litt ved å lese på forumet her over en liten periode. Kan noen fort legge ut litt om hva man burde lete etter når man skal kjøpe jeans?

Lenke til kommentar

Flottflott, har tenkt til å bestille meg et par belter og to par gode skinnhansker et som er varmt og et som er deilig å ha på når man kjører moped/sene kvelder. Hvor finner man de beste beltene til casual/uformelle anledninger og hvor de beste hanskene kan fåes kjøpt? Sokker er også noe jeg trenger noe nytt i.

Ellers kan jeg si at jeg er godt rustet på skjorte-fronten hvor jeg har gode basis plagg, men henger igjen på gensere og jeans/chinos blir som oftest alt for lange på beina og jeg må ty til en stygg oppbrett.. Har lite peiling på jeans, men plukket opp litt ved å lese på forumet her over en liten periode. Kan noen fort legge ut litt om hva man burde lete etter når man skal kjøpe jeans?

noen tips

belter - equusleather.

hansker - chester jefferies, her kan du velge mellom flere typer lining. rabbit fur og lamb er varmest.

sokker - viccel, pantherella

bukser kan legges opp for et par 100, noen steder legger de opp gratis( om du kjøpte de der naturligvis) så det er lurt å spørre.

angående jeans er jeg stor fan av rådenim

btw, prøv å kjøp belter og hanser i samme farge som skoa. Ikke nødvendig med helt lik nyanse IMO.

Endret av Tsjuden
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Angående jeans: Som Tsjuden sier burde du se etter et par enkle rådenimsbukser, uten masse dill og dall. Kjøp også i en mellomsmall passform. Ikke så smale at de klemmer rundt bena, men heller ikke for vide. Er godt fornøyd med mine rådenimsbukser fra NN07 og jeg vet at det er mange her på forumet som bruker Acne sine rådenimsbukser (personlig er jeg ikke nen fan, ettersom alle jeg har prøvd er for lave i livet). Du kan også komme unna med et par pene jeans med litt vask, så lenge vasken er relativt clean og uten mye slitasje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du syns Acnebukser er for lave i livet, men har en bukse fra NN? Tuller du?

Max-serien til Acne er lavere i livet enn NN07 sin raw-denim. Den er en del høyere i livet enn chinosene fra NN07 :) Så om han ikke har erfaring med andre bukser enn max fra Acne så forstår jeg at han sier det.

Lenke til kommentar

Se etter en passform som passer deg, enten det er skinny (ikke "tights-skinny"), slim eller normal. Kjøp rådenim, fordi de har ofte bedre kvalitet enn de som er "vasket ut".

Lenke til kommentar

Jeg hadde også Acne Max Raw og syns den er alt for lav i livet. Kjøpte en rådenim fra nn07 og den var mye bedre.

Prøver igjen: Jeg skal snart kjøpe meg dress. Har bestemt meg for koksgrå. Jeg burde vente til januarsalget, sant? Dette blir den eneste dressen min en god periode. Hva og hvor burde jeg kjøpe? 3-4000kr.

Lenke til kommentar

Denne siden, som Rankiz nevnte for noen måneder tilbake, har et større utvalg av skjerf fra Johnstons of Elgin.

Jeg hadde gått for light grey og navy, eller et skjerf med et tartanmønster.

Takker for svar. Ble kjøp fra Highland Store da de hadde jeg ville ha, det ble navy og light grey i kashmir for ca 600 kr med frakt tilsammen.

Shwett: Apropos skinnhansker synes jeg disse virker interessante.

http://www.styleforum.net/t/319768/price-drop-dents-cashmere-lined-gloves-sizes-9-9-5-and-10-free-shipping-worldwide

Endret av Xtra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opplever ikke at mine jeans fra NN07 er spesielt lave i livet, nei. Chinosene er nok litt i laveste laget, men med jeansene deres synes jeg ikke det er noe problem. 100 ganger bedre enn max-serien til Acne som er så lave i livet at de er ubehagelige å ta på seg.

Max-serien til Acne er lavere i livet enn NN07 sin raw-denim. Den er en del høyere i livet enn chinosene fra NN07 Så om han ikke har erfaring med andre bukser enn max fra Acne så forstår jeg at han sier det.

Jeg har prøvd noen andre Acne-modeller også, og har egentlig ikke følt at noen av dem har vært noe særlig bedre. Hvilke modeller er det i så fall jeg burde prøve? Går sånn halvveis med planer om et par nye jeans.

Endret av JorgenH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...