Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Dersom man skal stille i jobbintervju hos en bilforhandler og stllingen gjelder bilmekaniker - hva burde man stille i da egentlig? Verkstedet det her er snakk om er ganske stort og seriøst.

Jeg tenker litt sånn at for en mekaniker så er slips for stivt og at man fort kan bli oppfattet som "jålete" framfor autoritær i et slikt miljø.

Burde en nyvasket og fin jeans sammen med f.eks en oxfordskjorte holde?

Jeg er vel en av få innenfor dette yrket som interesserer meg for slips og den slags, men jeg føler meg ikke komfortabel med det i alle situasjoner.

Kle deg så nøytralt som mulig, men allikevel slik at du fremstår som ordentlig og seriøs. Jeans og skjorte tror jeg holder, hvertfall ut fra min relativt begrensede innsikt i mekanikermiljøet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei altså dry cleaning er å rense klærne på et renseri. Jeg tviler imidlertid på at genseren tar skade av en håndvask. Når det er sagt skjønner jeg ikke hvorfor man skal vaske genserne sine hele tiden. Hvis du får en flekk på den kan du sikkert bare gni den forsiktig av med en fuktig klut. Jeg vasker omtrent aldri ullgenserne mine.

Lenke til kommentar

Er sjelden jeg vasker merino eller kasjmir i det hele tatt.

Skal mye til før det lukter noe eller setter seg noe på. Det var en som sølte et helt glass med øl på en av genserene mine med merinoull. Dagen etter, så lukta det ikke noe av den. Jeg vasket den riktignok allikevel fordi jeg visste at det var sølt øl på den, men hadde mest sannsynlig ikke trengt det,

Det er vel dette som er fordelen med naturmaterialer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...