Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er endel billigere i USA, Regner med at det er RL du snakker om siden det ble diskutert over her.

For å gi ett eks: Big Pony Piquene lå på mellom 125-160 Dollar. Billigst på Macys, dyrest på RL`s egen butikk. Husk at butikkene gjerne ikke har medregnet salestaxes i prisen, mener å huske at macys har dette inkl i prisen, mens bloomingdales ikke har dette medregnet

Lenke til kommentar

Ja, egentlig. Hvor skal du? Finn store outlets i nærheten, det er en del billigere enn del vanlige butikkene. Se på nettsidene til Ralph Lauren og J. Crew for sånn omtrentlige priser. Det er selvsagt de amerikanske merkene som er billigere.

 

Har hørt at det er mye dritt på de outletene jeg. Mye ting av dårlig kvalitet som lages spesielt for outletene, i tillegg til at det er mye fra de linjene Ralph Lauren har lisensiert ut til andre fabrikker (Chaps osv). Har også hørt at man kan finne en del bra der, men at mesteparten stort sett er ræl. Tror poenget blir litt borte hvis man ikke vet hva man ser etter. Kan selvfølgelig godt hende jeg tar feil, baserer kunnskapene mine på ting jeg har lest på diverse blogger.

Lenke til kommentar

Har hørt at det er mye dritt på de outletene jeg. Mye ting av dårlig kvalitet som lages spesielt for outletene, i tillegg til at det er mye fra de linjene Ralph Lauren har lisensiert ut til andre fabrikker (Chaps osv). Har også hørt at man kan finne en del bra der, men at mesteparten stort sett er ræl. Tror poenget blir litt borte hvis man ikke vet hva man ser etter. Kan selvfølgelig godt hende jeg tar feil, baserer kunnskapene mine på ting jeg har lest på diverse blogger.

 

Hvis man ikke vet hva man ser etter, bør man kjøpe t-skjorter med krage til 160 dollar? Min erfaring med outlets er at det finnes en del greit, og mye amerikansk. Chinosene er ofte med press, og i veldig løse passformer. Sikkert finfint for feite amerikanere, ikke så kult for tynne tenåringer fra Norge.

Lenke til kommentar

Hvordan er normene nå til dags - ville det vært krise å dukke opp i f.eks. begravelse i mørkeblå dress?

 

T29190059Z_25P_main_large.jpg

 

Min kjære trenger dress (han har ikke, og kommer neppe til å kjøpe flere innen 3-4-5 år), og han har ikke lyst på sort. Han bruker naturligvis dress oftere i ikke-begravelser enn i begravelser, men er det veldig dumt å kjøpe en mørkeblå (evt grå) som eneste dress?

 

(edit: spørsmålet angående begravelse er kun for vurderingens skyld, han skal ikke faktisk i en begravelse med det første.)

Endret av whistle
Lenke til kommentar

Hvordan er normene nå til dags - ville det vært krise å dukke opp i f.eks. begravelse i mørkeblå dress?

 

T29190059Z_25P_main_large.jpg

 

Min kjære trenger dress (han har ikke, og kommer neppe til å kjøpe flere innen 3-4-5 år), og han har ikke lyst på sort. Han bruker naturligvis dress oftere i ikke-begravelser enn i begravelser, men er det veldig dumt å kjøpe en mørkeblå (evt grå) som eneste dress?

 

(edit: spørsmålet angående begravelse er kun for vurderingens skyld, han skal ikke faktisk i en begravelse med det første.)

 

Det er helt greit å gå i begravelse i mørk blå dress, forutsatt at det er mørkt slips og sorte sko til. Men jeg ville ikke gått i den motedressen der. Den passer bedre på nattklubb enn i kapellet.

 

Hvis din kjære trenger en dress, så bør han kjøpe en koksgrå i klassisk snitt som førstedress. Det er den mest anvendlige dressfargen.

Endret av dag1234
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Skjønner raskt at både jeg og han har null peiling på dresser, selv om bildet hovedsaklig ble brukt for fargens skyld. For meg har alltid en dress vært en dress, så lenge den sitter pent. Tror jeg lar ham oppsøke noen med skikkelig peiling, jeg, uten noe videre innblanding..

 

Men da veit vi iallefall at både mørkeblå og koksgrå bør gå greit! :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! Skjønner raskt at både jeg og han har null peiling på dresser, selv om bildet hovedsaklig ble brukt for fargens skyld. For meg har alltid en dress vært en dress, så lenge den sitter pent. Tror jeg lar ham oppsøke noen med skikkelig peiling, jeg, uten noe videre innblanding..

 

Men da veit vi iallefall at både mørkeblå og koksgrå bør gå greit! :)

Mørkeblå er etter min erfaring det beste valget til eneste dress - i det minste hvis man er rundt min alder (19). Hvis ingen av dere har noe peiling er det lurt å gå på en skikkelig dressbutikk, og ikke en motebutikk. Det er greit med en motedress - så lenge man vet at det er det man ender opp med, og ikke tror man har verdens mest klassiske dress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...