Herr Brun Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Som de så fint sa det på minmote for litt siden, burgunder er jo høstens store farge. Så dersom hun ikke allerede har det: Acne canada i burgunder. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Alle mødre elsker Mulberry sine skjerf. Ikke kjøp Acne Canada i burgunder. Alle tr3ndy fjortisser har det. Det skjerfet er kleint i burgunder... Endret 8. desember 2012 av Phelge Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Han sa makspris 500 kr. Acne-skjerfet koster jo oppimot 800 kr. Det samme gjelder Mulberry-skjerf som koster enda mer enn Acne skjerfet. Men hvis man fjerner merkelappen og syr på en Hermes-lapp, da blir det ikke så fjortis? Endret 8. desember 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 sjekk sierratradingpost og countryattire, vet ikke frakttiden. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Men hvis man fjerner merkelappen og syr på en Hermes-lapp, da blir det ikke så fjortis? Hva mener du nå? Ingen har nevnt Hermès, og et oversized burgunderfarget skjerf er like fjortiss uansett hvilken merkelapp som står på det. Han sa han også kunne strekke seg. Mulberryskjerfene kan man vel få tak i fra rundt 800. Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 800 er litt i overkant, har ikke et så løst budsjett! Men gode tips, selv om jeg vet at hun ikke liker spesielt oversized skjerf! Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Lurer på å kjøpe meg skjorter fra j-crew, men står desverre midt mellom 2 størrelser. Er 82 kg på 183 cm, 44 cm rundt hals, 103 cm rundt bryst. Medium strl er 97-102 rundt bryst, 38-39 cm rundt hals, mens L er 104-109 og 41-42 rundt hals (aner ikke hva som skjer med hals) Kjøper bare medium i Norge, og kan ikke se for meg at jeg plutselig er L, men samtidig kan amerikanerene enten ha små størrelser (evt ha større passform?). Er det noen som vet hvordan j-crew klær er i forhold til størrelsene? En mulighet er kanskje å kjøpe L størrelse men i slim? Endret 8. desember 2012 av danba Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Lurer på å kjøpe meg skjorter fra j-crew, men står desverre midt mellom 2 størrelser. Er 82 kg på 183 cm, 44 cm rundt hals, 103 cm rundt bryst. Medium strl er 97-102 rundt bryst, 38-39 cm rundt hals, mens L er 104-109 og 41-42 rundt hals (aner ikke hva som skjer med hals) Kjøper bare medium i Norge, og kan ikke se for meg at jeg plutselig er L, men samtidig kan amerikanerene enten ha små størrelser (evt ha større passform?). Er det noen som vet hvordan j-crew klær er i forhold til størrelsene? En mulighet er kanskje å kjøpe L størrelse men i slim? Sikker på at du har målt halsen riktig? 44 cm er drøyt. Ift. vanlige størrelser ville brystbredden vært over 125 cm hvis de var normalt proporsjonale. Uansett. Det er viktigst at skjorta passer over skuldere, og i halsen. Alt annet kan endres. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Målte om igjen nå, skjønner ikke hva jeg hadde gjort feil, for nå var jeg 41 cm rundt halsen. Er jo desverre ikkje skuldermål der, men skal jeg gå etter halsstørrelsen må jeg altså gå etter L, men da er jeg redd ermene kommer til å være alt for lenge etc? Takk for svar forresten! Endret 9. desember 2012 av danba Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Er målene tatt på skjorten eller er det kroppsmålene som passer til størrelsen? Fordi du kan jo ikek kjøpe skjorte som er 102 cm rundt brystet når du selv er 103. Det blir tight. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Skjerf fra Drake's; yes or no? Fra Malford of London til 55 GBP. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Hvis det er cashmere, liker ikke lammeull skjerf, ikke noe gode å bruke imo. Prisen var ikke god heller. Endret 9. desember 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
Populært innlegg cbfn Skrevet 9. desember 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Hvis det er cashmere, liker ikke lammeull skjerf, ikke noe gode å bruke imo. Endret 9. desember 2012 av Christian B 26 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Noen som har prøvd dressene fra suitsupply, og kan si noe om passform? Jeg har ofte problemer med å finne jakker som passer, i hovedsak fordi jeg er litt uproposjonal. Jeg er 178-9 høy, og ca 75 kg, litt trening har ført til at jeg er nesten 105 cm over brystet, og rett over 80 cm målt ved navlen. Bruker 30" lengde i bukser, så korte ben har jeg også. Jakker i 24, eller 38S/48S passer ofte minst dårlig, men blir for små rundt brystet, og gjerne store rundt magen. Kan heller ikke ha så store skulderputer, da skuldrene mine er over gjennomsnittet store fra før. Burde kanskje kjøpt MTM-jakker og dresser, men det blir rett og slett for dyrt. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Er målene tatt på skjorten eller er det kroppsmålene som passer til størrelsen? Fordi du kan jo ikek kjøpe skjorte som er 102 cm rundt brystet når du selv er 103. Det blir tight. Målene mine er tatt på meg (slik en skal ifølge veiledningen), men det står ingenting om målene er til selve skjorten, eller om det er målene på en kropp som skal inn i skjorten. At det skal være så vanskelig... Målte ermelengden, og der var jeg en stor S, så det kan jo bli litt skummelt å gå for L også, men som nevnt over kan jo det ordnes på. Jeg sendte mail til de å spurte, kan lime inn svaret her om det blir av interresse for andre. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Hvis det er cashmere, liker ikke lammeull skjerf, ikke noe gode å bruke imo. Prisen var ikke god heller. Nei, kashmir er jo som regel regnet som et "bedre" stoff, men har ikke funnet så mange fornuftige prisede skerf i det. Prisen, selv på tilbud er høy, er enig der, men synes skjerfet er ganske pent. Var innom nettsiden til Johnston & Elgin, men fant ikke noe like pent til ca samme pris. Dersom du eller andre vet om andre gode produsenter som selger rimelige skjerf så tar jeg gjerne i mot det. Var også rett innom Howard Yount, men fant ikke noe særlig der og prisene var noe, men ikke særlig mye lavere. EDIT: Jeg gikk for skjerftet jeg, likte det såpass godt så da går jeg bare for det. OJ Doe: Det er en del videoer på YouTube-kanalen til Suit Supply hvor de beskriver fiten på noen modeller de fører. Endret 9. desember 2012 av Xtra Lenke til kommentar
wmb Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Noen som har prøvd dressene fra suitsupply, og kan si noe om passform? Jeg har ofte problemer med å finne jakker som passer, i hovedsak fordi jeg er litt uproposjonal. Jeg er 178-9 høy, og ca 75 kg, litt trening har ført til at jeg er nesten 105 cm over brystet, og rett over 80 cm målt ved navlen. Bruker 30" lengde i bukser, så korte ben har jeg også. Jakker i 24, eller 38S/48S passer ofte minst dårlig, men blir for små rundt brystet, og gjerne store rundt magen. Kan heller ikke ha så store skulderputer, da skuldrene mine er over gjennomsnittet store fra før. Burde kanskje kjøpt MTM-jakker og dresser, men det blir rett og slett for dyrt. Sjekk tråden på SF som heter "SuitSupply New York" eller noe i den dur. Masse god tilbakemelding fra brukere på passform, kvalitet og generelt sett det meste du kan lure på der. Men generelt er det nok vanskelig for noen å gi svar på såpass spesifikke spørsmål som du har. Det eneste du kan gjøre er å prøve på i butikken dessverre. Endret 9. desember 2012 av wmb Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Nei, kashmir er jo som regel regnet som et "bedre" stoff, men har ikke funnet så mange fornuftige prisede skerf i det. Prisen, selv på tilbud er høy, er enig der, men synes skjerfet er ganske pent. Var innom nettsiden til Johnston & Elgin, men fant ikke noe like pent til ca samme pris. Dersom du eller andre vet om andre gode produsenter som selger rimelige skjerf så tar jeg gjerne i mot det. Var også rett innom Howard Yount, men fant ikke noe særlig der og prisene var noe, men ikke særlig mye lavere. EDIT: Jeg gikk for skjerftet jeg, likte det såpass godt så da går jeg bare for det. OJ Doe: Det er en del videoer på YouTube-kanalen til Suit Supply hvor de beskriver fiten på noen modeller de fører. har du sjekket linkene jeg postet litt oppi her? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Har fått i oppgave å skrive ønskeliste, og jeg sitter ganske fast. Føler meg litt sånn: Er det noen som kan hjelpe meg litt på vei? Hva vil/trenger dere? Må ikke nødvendigvis være klær. 3 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ønskelister er kjipt, men jeg benytter som oftest sjansen til å sette opp noe praktisk. Har satt opp presskanne, termos, hansker, abbonement på blad tidligere, og blir vel i samme baner i år også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå