Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte dobbelkrage for ikke så lenge siden, når jeg så på den igjen med litt nye øyne, ble jeg litt... skeptisk. Kan og nevne at Pea coaten fra jack and jones er flott, untatt at alle 3 knappene har fått løse tråder, og jeg tror knappene kommer til å falle av. (Vet ikke om det er verdt å klage til prisen, og kan vel bare sys på igjen.)

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Godt valg. Polkadotter kan være fint det, men det er lettere å få til pin dots. Som en generell regel er det ofte greiest om slipset har et ganske lite mønster, og tørklet et større et. Selvfølgelig finnes det mange unntak, men det er et greit utgangspunkt når man bygger en garderobe, for da vet man at de fleste slipsene man har er kompatible med de fleste av tørklene.

Tror det er en grei regel å ta med seg.

Lurte også på et slips i grenadine (trolig navy det også) og da har jo Kent Wang et godt utvalg i lommetørkler. Skal lurke litt der for å få litt følelse av hva som funker og ikke funker mtp. lommetørkler.

Ellers må jeg si at dette er god service. Kanskje litt "for mye", men tipper selgeren slapper mer av når det ikke er en promovideo for selskapet som filmes.

Men er dere enig i rådene når det kommer til hvordan dressen skal sitte? Synes det virker som om, når man først har funnet en dress som er ok mtp. merke/kvalitet, det er relativt enkelt å finne ut hvordan dressen bør sitte ved hjelp av noen få "sjekker".

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Du er ganske blottet for sosiale antenner hvis du bestemmer deg for å latterligjøre et annet menneske på TV bare fordi du er uenig med henne i hvordan en dress skal sitte.

Ja, det er også fryktelig uhøflig av leger å si at det er dumt å forsøke å helbrede kreft med homoepati. La alle ha sin egen sannhet ftw. :p Så blir det selvfølgelig noe annet når noe ikke er n vitenskap, men han burde ihvertfall forklart grundig hva som er feil med sneakers og dress. Han var tross alt invitert for at stakkarer som ikke vet hvordan de kler seg, sal slippe å kle seg som klovner. Endret av NgZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet vel ikke helt om klesstil kan sidestilles med vitenskap, så hvorvidt sneakers passer til dress blir til syvende og sist en subjektiv oppfatning. Det som kan kalles et objektivt faktum er at sneakers til dress ikke har vært innenfor rammene av gjengs oppfatning av hvordan en dressbekledning skal se ut, men i hvor stor grad man ønsker å følge sosiale normer varierer jo fra person til person.

Edit: og ved en ekstra gjennomlesning ser jeg jo at du gjør distinksjonen selv, men mye av poenget mitt gjenstår. :)

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Men stakkarene som ikke vet bedre og ser denne (og andre) idioter snakke om ting de ikke har peiling på, kan jo faktisk tro at dette ER "sånn det skal være". Me mindre du skal på yllefest med adre fjortenåringer blr det fort veldig kleint å se ut som om man aldri har lært å kle påseg selv - og det er tros alt det "ekspert"råd skal hjelpe deg til å slippe.

Lenke til kommentar

Det antakelig like kleint hvis man på en fest hvor alle går i Moods dresser med sneakers er den eneste som går "skikkelig" kledd. Alt handler om kontekst, bekledning er intet unntak. Og når folk flest ikke har peiling, så blir "hvordan det egentlig skal være" mindre og mindre viktig - dessverre, vil nok mange av oss her inne si.

Jeg er selvsagt helt enig i at jeg ønsker mer fokus på klassisk stil som en motpol til disse trendnissene som skal ha sneakers til dress, syltynne slips og korte, korte dressjakker "som like gjerne kan brukes sammen med jeans", men dressen slik vi kjenner den ble slik den ble fordi mange nok mente at det var slik det skulle være. Og hvis mange nok etter hvert mener at sneakers faktisk er helt greit til dress, ja så er det det. Igjen, dessverre.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorvidt joggesko/sneakers er greit til dress eller ikke føler jeg har mye med hvorfor man har på seg dress. Er det snakk om jobbdress er saken litt annet enn dersom det er snakk om ball eller andre fine arrangementer. I førstnevnte tilfelle vil ikke jeg si at å gå med sneakers er "galt", bare at det ikke (som oftest) ser bra ut. I sistnevnte så spiller det ingen rolle hvorvidt det ser bra ut eller ikke; man bruker ikke Asicadike xc3342TZ på ball.

Lenke til kommentar

Jeg kan informere om at det er ekstremt vanlig på advokatkontorene rundt omkring med joggesko til dressen, men med penere sko tilgjengelig i tilfelle klientmøter, rettssaker eller lignende.

Det tyser jo på at de vet godt hvor dumt det ser ut.
Lenke til kommentar

Det visste jeg ikke, har vanskelig for å forstå at noen velger en så (stort sett) stygg kombinasjon. Det vel komfortabelt, da...

Jeg har et par med Nike Free Run 3, og de er fantastisk komfortable. Skjønner godt at folk bruker joggesko til dress om ser man bort fra hvor ekstremt stygt det ser ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...