baBuShKa Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg endte opp med å bruke en marineblå merinoullgenser, en lys chinos, finsko og lyseblå skjorte på intervjuet. Det stemmer nok at merinoull holdt greit på fasongen. De fikk et godt inntrykk, og jeg tror jobben er min Vasker dere merino på ullprogram eller for hånd? Har brukt denne genseren 3-4 ganger nå, men er litt redd for å vaske den. Stoffet er forøvrig veldig tynt og luftig, så jeg har ikke hatt behov for å vaske den ennå pga fasongen holder seg så greit og jeg bruker den som regel over en skjorte. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Håndvask, tørkes flatt. Noe ordentlig drit egentlig, men sånn går no dagan. Etter flytting i leilighet har det blitt brukt tørketrommel mye mer, ikke som i hus der vi hadde eget vaskerom med lang snor som holdt en hel vask i tillegg til plass til sammenleggbart tørkestativ. Endret 29. november 2012 av multisync Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hvordan stryker folk sine skjorter? Så denne på minmote.no, og han gjør det helt annerledes enn jeg.Spesielt reagerer jeg på måten han styker mansjettene, han lager jo en merkelig press mitt på. http://minmote.no/index.php/video/?id=58752&category=189 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Å stryke mansjettene er jo helt idiotisk, samme med kragen IMO. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Kom til å tenke på at det eneste stedet jeg kan vaske merninogenserne mine er i kjøkkenvasken 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Å stryke mansjettene er jo helt idiotisk, samme med kragen IMO. Jeg starter med å stryke kragen på baksiden, så fremsiden. Alltid fra spissene mot midten. Så stryker jeg skulderstykkene på fremsiden, ikke på baksiden som han gjør. Så tar jeg ryggen. Så armene, men langs sømmen, jeg finner ikke opp en merkelig press som han gjør. Mansjettene stryker jeg først flatt på innsiden, så det samme på utsiden. Igjen fra endene mot midten. Så til sist jeg med fronten, og slutter med det stykket som har knappestolpe. Tar kanskje 6 minutter, og muligens 8 hvis det er doble mansjetter. Jeg lar den så henge litt i fall det er litt restfukt i den. 2 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hvordan er det med blazer sammen med jeans nå om dagen egentlig? Er det fortsatt den store skrekken blandt de som visstnok har peiling på det? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det har vel aldri vært den store skrekken... Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Varierer så klart fra person til person, men jeg har nå fått det inntrykket at det er ganske feil med blazer og jeans. Synes nå det ser bra ut selv. Endret 29. november 2012 av Ayb Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det kommer jo an på bruk, anledning og selve blazeren. En svart dressjakke er imo ikke en blazer, noe mange har en tendens til å tro. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Er det noen her inne som "abonnerer" på Put This On Inside track? Er det verdt kronasjene eller klarer man seg med ebay-søkene derfra? (på sko, skjorter, dresser osv...) Er jo kun 300 kr i året, men er litt usikker på det er noe poeng. Videre så tenkte jeg å få orden på slipsene mine. Altså jeg bruker dress og slips noen få ganger i året, men synes det er greit å ha et par gode slips. Har to slips som virker OK, et plain navy fra Eton og et navy med striper fra Edsor, men hva mener dere er must-haves? Skal matche en koksgrå eller mørkblå dress. Har forøvrig fått med meg at E. Marinella og Drakes er vel ansett og at man får mye for pengene gjennom å plukke opp slike som er "slight seconds" osv. Og hvilken vidde bør de ha? Endret 29. november 2012 av Xtra Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hoy! En kompis skal ha seg ny dress til rundt 1000,-. Vet at kvaliteten ikke blir noe særlig, men hvor får man mest for pengene i den prisklassen? Bertoni? Dressmann? Be han stikke på Fretex/Uff/lignende og deretter en skredder. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Er han heldig kan han finne en grei dress, få den sydd og lande på under tusenlappen. Er han mindre heldig må han finne en bukse som matcher jakka så godt som mulig. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Mellommørk grå dress, hvit skjorte, rødoransje/grønt/navy knit-tie. Hvilke PS vil passe kunne passe til noe av dette? Tenkte navy og lilla, begge med hvite polkadots, begge type silke, og et hvitt i lin. Kunne dette fungert? Er helt blind når det gjelder PS, har aldri vært særlig interessert. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Har du noen anbefalinger? Tja, har vel bare prøvd den i Maca Root -serien, men for min del funker den bra. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Har en navy smoking i skapet, er det egentlig "lov" å bruke den nå til dags? Jævlig typisk at det er den som har blitt med til leiligheten og ikke den som er sort... Endret 30. november 2012 av PatSharpX Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Har lest at midnattsblå smoking visstnok skal være helt kurant; vet ikke hvor forskjellig navy er fra midnattsblå. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hvordan er det med blazer sammen med jeans nå om dagen egentlig? Er det fortsatt den store skrekken blandt de som visstnok har peiling på det? Dressjakke og jeans du tenker på? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 dressjakke uten dressbukse er den store skrekken blandt de som visstnok har peiling på det 1 Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Blazere er vel noe litt annet enn dressjakke? Mindre polstring i skuldrene etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå