cbfn Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Personlig skulle jeg ønske at jeg gikk i hazmat suit på mitt russeball. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Synes et er dårlig gjort å disse julenisseslips. Det bruke jeg som regel i en eller annen familiesammenkomst i julen. Man har jo familie for å slappe av å ha det gøy og. Jeg finner god service i mange klesbutikker. Carlings varierer mellom å være ekstremt åpgånde eller akurat passe. Trengte ny badeshorts og et par shorts utenom sesong i høst, og han fant frem fra lageret, hente nye størrelser, og ga meg halv pris siden de skulle ligge der tilde skulle på salg uansett. Blandet seg elles ikke oppi hva jeg sklle eller burde kjøpe, for det skjønte han at jeg visste selv. Mest plagsomme er stort sett jenter, som gjerne er de som skal fortelle deg hva som er "kult" og prakke på deg masse skjit. Jeg mistenker at flere som kler seg enkelt/klassisk i noen av disse jentenes øyne ser ganske straighte og kjedelige ut, og at de derfor synes vi trenger tips til å bli jazzet litt opp med syrevaskede jeans med hull og sorte skjorter. For sånn ser deres ONS alltid ut. 4 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 I Stavanger er det kun på Høyer og Rolfsen man kan møte litt kunnskap. Da jeg var på jakt etter dress her for noen uker siden, traff jeg på en kunnskapsrik dame på Capone på Kvadrat. Godt voksen dame, og hun snakket som om hun drev butikken så hun gjorde nok det. Jeg sa at jeg var på utkikk etter en dress, men at jeg var en smule konservativ og helst ville ha noe klassisk og tidløst. Da var det fram med navy og koksgrå dresser i så tidløse snitt som de fører på Capone, og da hun plukket opp at jeg var interessert i både stoff og konstruksjon var hun helt med på notene. Jeg endte ikke opp med å handle der, men det var ikke hennes skyld, for å si det sånn. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Dilemma: Dress eller smoking på russeballet? Dress. Ikke vær han ene douchen som bruker smoking. At det er ball betyr ikke automatisk at smoking er mest passende. 2 Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Feil. kom med et eksempel da! Cubus? Haha.... Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 kom med et eksempel da! Cubus? Haha.... Haha, les posten over. Det er en del kunnskapsrike folk mange steder, jeg har møtt en fyr med masse peiling på Carlings for eksempel. Det betyr ikke at alle på Carlings har peiling, det betyr bare at man ikke kan ekskludere butikker fordi ikke alle er like kompetente. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Carlings er jevnt over ganske dyktige på det de kan, nemlig jeans av alle typer. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Er det noen (kles)butikker i Shanghai man bør ta turen innom? Skal på klassetur dit i januar/februar, og vet at vi har et par fridager der det ikke er noe spesielt faglig innhold, så kan jo benytte sjansen når jeg først er der. Edit: Tar forøvrig gjerne imot tips om Beijing også, men har såpass få dager der at jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å prioritere shopping. Er jo ikke akkurat lite å oppleve der. Endret 20. november 2012 av Henrik C Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 kom med et eksempel da! Cubus? Haha.... Har glemt ut navn på de fleste, men det er flere butikker i Stavanger hvor man får både bedre service og mer kunnskap enn hos Rolfsen/Høyer. Hos Høyer er det bare unge gutter/jenter som er, mer enn de kan jeg uansett. Samme gjelder Rolfsen, selv om de også har noen eldre - men de fleste av de har heller ikke peiling. Ikke peiling som i at de sier skuldrene ser bra ut når de er for store, armene er fine når de er for lange og listen fortsetter i det uendelige. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Er det noen (kles)butikker i Shanghai man bør ta turen innom? Skal på klassetur dit i januar/februar, og vet at vi har et par fridager der det ikke er noe spesielt faglig innhold, så kan jo benytte sjansen når jeg først er der. Edit: Tar forøvrig gjerne imot tips om Beijing også, men har såpass få dager der at jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å prioritere shopping. Er jo ikke akkurat lite å oppleve der. I will get back to you, har en del venner som akkurat kom tilbake fra Shanghai Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Er det noen (kles)butikker i Shanghai man bør ta turen innom? Skal på klassetur dit i januar/februar, og vet at vi har et par fridager der det ikke er noe spesielt faglig innhold, så kan jo benytte sjansen når jeg først er der. Edit: Tar forøvrig gjerne imot tips om Beijing også, men har såpass få dager der at jeg ikke er sikker på om jeg kommer til å prioritere shopping. Er jo ikke akkurat lite å oppleve der. Benytt anledningen til å fylle opp skapet med dresser, jakker, bukser og skjorter, hvis du trenger (eller "trenger"). Ihvertfall hvis det erfem dager mellom ankomst og avreise. Time kan vtales med skreddere på forhånd, de klarer kanskje tre dager og, hvis de ikke er i den travleste perioden. Endret 20. november 2012 av NgZ Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg skal kjøpe gave til min 91-årige morfar, og tenkte å kjøpe en varm genser. Han er litt for glad i lusekofta si som han sitter i hele tiden. Men, den må jo vaskes og jeg tenkte å kjøpe noe lignende godt og varmt til bursdagen hans. Har noen tips? Bør kunne holde varmen Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 En shetlands genser. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Benytt anledningen til å fylle opp skapet med dresser, jakker, bukser og skjorter, hvis du trenger (eller "trenger"). Ihvertfall hvis det erfem dager mellom ankomst og avreise. Time kan vtales med skreddere på forhånd, de klarer kanskje tre dager og, hvis de ikke er i den travleste perioden. Her er det viktig å gjøre oppmerksom på at det er ekstrem forskjell på hva man kan ende opp med fra asiatiske skreddere. Forarbeid er alfa og omega. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Jepp, Du har WW Chan og en til som var anbefalt. Chan svarte dessverre ikke på mailen min (som kanskje ble sendt lit for nærme avreise? Usikker), men jeg fikke fortsatt en dress og en ekstra jakke som fungerer helt "ok" fra en rimelig skredder. Chan kan også ta vare på målene dine etter å ha sydd ferdige dresser/skjorter, og sende flere på bestilling senere. Angrer veldig nå på at jeg ikke fikk dratt dit. :/ Endret 21. november 2012 av NgZ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 W.W. Chan reiser jo også til blant annet til London, en tjeneste jeg tenker å benytte meg av siden Gordon Yao aldri får lagt opp til en tur til London. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Men er han der lenge nok og med nok folk til at man får en tre-fire fittings og ferdig resultat? Litt av poenget med en bedre skredder er jo borte hvis man får en eller to fittinger og et ferdig produkt som ikke passer helt. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Har glemt ut navn på de fleste, men det er flere butikker i Stavanger hvor man får både bedre service og mer kunnskap enn hos Rolfsen/Høyer. Hos Høyer er det bare unge gutter/jenter som er, mer enn de kan jeg uansett. Samme gjelder Rolfsen, selv om de også har noen eldre - men de fleste av de har heller ikke peiling. Ikke peiling som i at de sier skuldrene ser bra ut når de er for store, armene er fine når de er for lange og listen fortsetter i det uendelige. Glemt hva butikkene heter? Er ikke du kjent i Stavanger? 2 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Men er han der lenge nok og med nok folk til at man får en tre-fire fittings og ferdig resultat? Litt av poenget med en bedre skredder er jo borte hvis man får en eller to fittinger og et ferdig produkt som ikke passer helt. Nei, det er så klart ikke mulig, dessverre, men ifølge alt jeg har lest er suksessraten ganske stor. Det er jo klart det er best å dra dit og kunne benytte seg av muligheten til å prøve på dressen flere ganger, men har man ikke det er det å reise til London et godt alternativ. De har fortsatt dyktige skreddere som har erfaring med den prosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå