Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja, leste ikke finere. Beklager.

Ah så du har hørt om det.. Setningen din: fra et merke de fører som heter burberry.

høres det ikke ut som det, hehe :p

Joa, men jeg skal være enig. Burberry genserne ser forsåvidt jævla stygge ut. Mønsteret dems som dem bruker dessverre på så og si alle plagg ser rævkjørt ut. Buksene (de jeg har sett i butikk) ser normale ut tho, tskjortene dems er ganske plain og stilige synes jeg.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

80$ for en genser av kashmir? Er den butikken virkelig legit eller er bare kvaliteten på plaggene fullstendig ræva?

Jeg er mektig fornøyd med kvaliteten på Uniqlo sine kashmirgensere med rund hals og v-hals så langt, passformen er perfekt og de er veldig komfortable å gå med. At de er så billige at man gjerne bestiller 3-4 om gangen er et pluss.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

Åja, leste ikke finere. Beklager.

Ah så du har hørt om det.. Setningen din: fra et merke de fører som heter burberry.

høres det ikke ut som det, hehe :p

Joa, men jeg skal være enig. Burberry genserne ser forsåvidt jævla stygge ut. Mønsteret dems som dem bruker dessverre på så og si alle plagg ser rævkjørt ut. Buksene (de jeg har sett i butikk) ser normale ut tho, tskjortene dems er ganske plain og stilige synes jeg.

vet ikke hvorfor jeg skrev det sånn. budskapet kom nok fram :p

Har ikke sett så mye av det andre, men har prøvd noen jakker som faktisk var fine. Men, er ikke akkurat det jeg er ute etter nå.

Men, butikkansatte som skal prakke på meg de dyreste og styggeste genserne de har i butikken når jeg allerede vet hva jeg skal ha, bør finne seg en annen jobb. Nå synes jeg selgere er irriterende fra før, så jeg får mentale sperrer når de begynner med knepene sine.

Kanskje det bare er meg :hm:

Lenke til kommentar

De ansatte jeg treffer på i klesbutikker er som regel hyggelige, men sjelden hjelpsomme, da det er veldig få som faktisk kan noe om klær...

Ja, nettopp.

De fleste selgere i en klesbutikk er som regel hyggelige. Hvorfor det tru....

"men sjelden hjelpsomme, da det er veldig få som faktisk kan noe om klær..."

Det er derfor jeg ble forsøkt prakket på et dyrt plagg som jeg aldri i verden ville tatt på meg. Fordi hun synes det var "fint".

Så kan jeg jo legge til at jeg får fnatt av overhjelpsomme selgere. Så jeg er kanskje litt unormal der. Det finnes en balanse

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Synes det er utrolig slitsomt å gå i butikker der de ansatte får provisjon av det de selger. Føler de lyver til meg, uansett hva jeg prøver ser det dritstilig ut og "denne buksa kan du bruke til ALT, sammen blazer på fest til avslapping hjemme" også er det en utvaska olabukse med hull i til 2600kr.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Synes det er utrolig slitsomt å gå i butikker der de ansatte får provisjon av det de selger. Føler de lyver til meg, uansett hva jeg prøver ser det dritstilig ut og "denne buksa kan du bruke til ALT, sammen blazer på fest til avslapping hjemme" også er det en utvaska olabukse med hull i til 2600kr.

takk.

Lenke til kommentar

... "denne buksa kan du bruke til ALT, sammen blazer på fest til avslapping hjemme" også er det en utvaska olabukse med hull i til 2600kr.

Tydeligvis at det fungerer her i Bergen. Så en med nevnt utvaska olabukse med hull, en rimelig formell blazer, lommetørkle, hvite jordans og bukseseler som hang nedover. Og en caps for å toppe det hele. Fargene og mønstrene var også så lite samkjørte at jeg holdt på å få epilepsi der jeg stod og ventet på bybanen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

De andre i den butikken er hjelpsomme. De hører på hva jeg vil. De jobber etter hva jeg er interessert i.

En god selger er der for deg. Du skal være fornøyd.

En dårlig selger er der for å få lønn og selge mest mulig uansett

Er for så vidt enig med deg, men en god selger er vel utelukket den som greier å selge mest mulig? Personlig pleier jeg ikke like butikkansatte i klesbutikker særlig godt. Skal jeg ha klær vet jeg i 90% av tilfellene hva jeg vil ha, og trenger overhodet ingen hjelp til å kikke. En ting jeg derimot setter pris på er hyggelige folk som hjelper til med å finne andre størrelser på bakrommet, f eks.

Har en litt morsom historie. Bestefar min (92 år) skulle gå og kjøpe seg en ullgenser. Så gikk han inn på den faste butikken han pleier å dra til (http://topmansandnes.wordpress.com/) for å se om de hadde noe. Selgerne kastet seg over han med en gang, og når han spurte om de hadde en ullgenser til ham, så fant de da frem en eller annen fra Gant. Selvsagt ville de jo ha ham til å kjøpe sko og diverse i tillegg, men det skulle han altså ikke ha. Da han omsider kom fornøyd hjem og viste genseren til moren min, viser det seg at de hadde gitt han en halvtykk genser i bomull. Stakkaren hadde jo fryst seg ihjel... Så stakk de inn igjen, og ville bytte den. De ansatte mente fortsatt at det var en ullgenser helt til de sjekka lappen inni. Fikk ikke en gang pengene tilbake, men en tilgodelapp. Slapt. :p

Endret av -sebastian-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg får også litt fnatt av butikkansatte som har lite kunnskaper, men som prøver å overkompensere med å være ekstra hjelpsomme og innpåslitne. Jeg føler stort sett at jeg har kontroll når jeg er i klesbutikker, og jeg er ikke stoltere enn at jeg tør å spørre om hjelp hvis det er noe jeg lurer på.

Det verste er jo imidlertid de ansatte på Dressmann. Overhørte en selger der som skulle selge en dress til en gutt i konfirmasjonsalder, og hans mor. Han anbefalte å kjøpe sort dress, fordi det i følge selgeren gikk til alt. Videre sa han at det var kult hvis dressbuksen var litt baggy, også kunne man jo vokse i den i tillegg. Han rundet av med å fortelle disse stakkars menneskene at det var "in" med sneakers til dressen og at det bare var å bruke blazeren separat over en tøff t-skjorte. Er det rart nordmenn kler seg som de gjør, når dette er assistansen de får av folk som visstnok skal kunne faget sitt?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...