ekwathne Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Sist jeg kjøpte dress hos Lie kjøpte jeg en dress av merke Tiger of Sweeden, skjorte, slips, belte og slikt lommetørkle til å ha i dressjakkelomma. Var noe salg de hadde da og tror det kom på like over 7k. Vil tro du får en fin pakke hos de til den prisen du har. De har også ekstremt god service og kunnskap samt egen sydame som kan tilpasse dressen om du ønsker. Tror de har flyttet til Victoria Hjørnet nå. Hvis ikke du finner noe der så finns jo også Windsor i haraldsgaten. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Fant en fin navy losjakke fra Filippa K i dag i 80% ull til 3000 kroner. Den satt bra i 48. Finnes det bedre alternativ til prisen? Prøvde også en fra Acne som var tykkere i stoffet, 100% ull, og en 700-lapp dyrere. Den var for øvrig liten i størrelsen og satt ikke like bra som den fra Filippa K. Du får mye bedre om du er villig til å kjøpe på nett, men i butikk her til lands vil nok filippa k være et helt greit kjøp. Var faktisk innom denne tråden for å spørre hvor i Hagesund jeg kunne kjøpe dress, ettersom den eneste butikken jeg kom på var Dressmann. Er det veldig dyrt hos Lie? Tenker budsjettet strekker seg til 8-10 k. Og da skal jeg ha full pakke, dressjakke, bukse, sko, slips, belte, etc. Jeg har ingen anelse om hvilke butikker som finnes i Haugesund, men du finner sikkert noe ok fra typiske ungdomsmerker (tiger/lindeberg/whatever) til 4-5000. Skjorte er også greit å finne i butikk. Sko/slips/lommetørkle osv vil jeg imidlertid anbefale deg å kjøpe på nett, da det er enkelt å treffe på størrelse, og pris/utvalg er i en klasse langt over det man får tak i de fleste steder her til lands. Si noe om farge/mønster/utseende, så får du sikkert noen gode tips. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Lie trend og Lie herre har nå felles butikk i haugesund sentrum, er en stund siden jeg har hatt muligheten til å ta turen innom. Dårligere utvalg av dresser nå enn da Lie herre var egen butikk, men de har fortsatt godt utvalg. Vil påstå at dette er det beste utgangspunktet, skal ikke være noe problem å få "komplett pakke" som er innenfor budsjettet ditt. Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Fant en fin navy losjakke fra Filippa K i dag i 80% ull til 3000 kroner. Den satt bra i 48. Finnes det bedre alternativ til prisen? Prøvde også en fra Acne som var tykkere i stoffet, 100% ull, og en 700-lapp dyrere. Den var for øvrig liten i størrelsen og satt ikke like bra som den fra Filippa K. Endte opp med å kjøpe en marineblå losjakke hos Jack & Jones her om dagen. Tror faktisk aldri jeg har handlet der før, men den satt som et skudd, 80% ull og til kun 1600kr. Så langt har jeg fått inntrykk av at kvaliteten er meget god i forhold til prisen. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Fant en nydelig sportcoat i kasjmir i kjelleren her om dagen, og adopterte den naturligvis med en gang. Dog er den et par størrelser for stor - er det mulig at en flink skredder kan dekonstruere den og gjøre den mindre? Eller er det ikke verdt bryet? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Spørs hvor den er for stor og hvor mye den er for stor. Verdt bryet om du syns den er veldig pen. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Du får mye bedre om du er villig til å kjøpe på nett, men i butikk her til lands vil nok filippa k være et helt greit kjøp. Takk for svar. Er egentlig villig til å kjøpe på nett, dersom noen her vet litt om passform og kvalitet på de ulike jakkene. Du har ikke tips du? (Eller noen av dere andre..) Ettersom jeg er høy og slank trenger jeg en jakke som sitter deretter. Filippa K'en satt som sagt meget bra, så har dere en referanse... Endte opp med å kjøpe en marineblå losjakke hos Jack & Jones her om dagen. Tror faktisk aldri jeg har handlet der før, men den satt som et skudd, 80% ull og til kun 1600kr. Så langt har jeg fått inntrykk av at kvaliteten er meget god i forhold til prisen. Takk for tips! Var egentlig innom J&J også, men fant kun en grusom modell i et slapt blandingsmateriale... Skal ta en bedre titt i måren! Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Fant en nydelig sportcoat i kasjmir i kjelleren her om dagen, og adopterte den naturligvis med en gang. Dog er den et par størrelser for stor - er det mulig at en flink skredder kan dekonstruere den og gjøre den mindre? Eller er det ikke verdt bryet? Hvis den ikke sitter i skuldrene kommer resultatet aldri til å bli bra. Da kan du heller gi den/selge den til noen den passer på. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Har et spørsmål. Har en beige bukse, men er litt usikker på om jeg tørr å bruke den mtp de skoene jeg har nå. Jeg har svarte vintersko og sko som er gråe. Ser det dumt ut hvis man bruker svartesko m beigbukse? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Synes i utgangspunktet beige bukser hører sommerhalvåret til. Jeg hadde nok heller ikke brukt svarte sko til, eller grå. Skaff deg et par brune sko, det er sikker vinner til alt. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) I motsetning til mange andre har jeg ikke noe i mot å bruke lyse farger på vinteren, men sort og beige er en heslig kombinasjon i de fleste tilfeller. Endret 8. november 2012 av fkm Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Ja, jeg har alltid brukt brune sko til den fargen. Men siden de bruneskoene er nå blitt stjålet så, har jeg bare de to fargene. Tror jeg heller skifter bukse.;p Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Enig med fkm, sorte sko og beige bukse ser som regel grusomt ut. Når det gjelder beige bukse sånn generelt, så synes jeg det er greit på høsten så lenge det ikke ligger snø på bakken. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Takk for svar, ekwathne, fkm og ThomasM. fkm: Hvilke nettbutikker anbefaler du til å handle sko, slips osv fra? Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Synes ikke nødvendigvis beige chinos ser så ille ut sammen med svarte sko, spesielt ikke om man har noe annet svart på seg. For eksempel en genser eller et belte. Kombinasjonen er imo bedre nå på vinteren enn på lyse sommeren! 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Bestilt nye solbriller: Synes det kan se bra ut med lyse chinos, beige/offwhite, til f.eks. en marineblå losjakke … Endret 8. november 2012 av The mighty Quinn Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Bestilte fra den offisielle siden deres: Moscot.com Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Takk for svar, ekwathne, fkm og ThomasM. fkm: Hvilke nettbutikker anbefaler du til å handle sko, slips osv fra? Slips/ps: malfordoflondon evt. kent wang for ps. Får veldig mye for pengene på malford. the mighty quinn: Kunne se med en gang at det var Moscot ja Liker de. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Bestilte fra den offisielle siden deres: Moscot.com nesten like kule som Bob Sdrunk Malcom. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå