Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å gå til innkjøp av ny dress før juletider. Hva mener dere, grå eller mørkeblå dress? Noe jeg bør være obs på ved dresskjøp? Skal ta turen til Lie i Haugesund da jeg har god erfaring fra de tidligere, får se om jeg kjøper dress der eller om jeg får tatt mål av kroppen og kjøper på nettet. Og en annen ting, brune sko/belte eller svarte sko/belte?

Lenke til kommentar

Uten tvil blått til jul. Stort sett ellers også.

I kirken og i selskapet på julaften kommer jeg til å gå i sorte sko. Men kommer til å gå for brunt i formiddagsselskaper i romjulen. Litt usikker på hvordan det blir med kveldsselskaper på julaften i år. Sannsynligvis blir det både sort og brunt i dem. Ingen av fargene vil jeg si er direkte feil, og du må nesten bare velge etter hva du skal gjøre i julen.

Lenke til kommentar

Da blir det til å prøve noen blå dresser hos forhandleren, får se hvilke sko de har som passer, om ikke jeg finner noe kommer jeg til å lete litt på nettet, om jeg kjøper dress der og da har jeg litt mer å gå etter også når det kommer til skokjøp og belter. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Det er avhengig av hvor formelt det er, men det er vel slik at sorte sko alltid skal brukes etter 18:00. Til sjakett brukes det vel også sort. Til det mest formelle brukes lakksko. Personlig anser jeg disse reglene bare som anvendbare i arenaer der det er et poeng å vektlegge disse tradisjonene som f.eks. slottsmiddager, opera ol. Ingen bryr seg om du går med brune sko på kvelden 17. mai.

Lenke til kommentar

Regler er til for å brytes. Selv eier jeg ikke et eneste svart belte eller et svart par med sko. Brunt ser nesten alltid bedre ut etter min mening.

Jeg bruker UK 9.5 på Loake sine lester, eller US 10.5 med Sebago Docksides om du har bedre referanse til de, og gikk for US 10 i LL Bean-bootsene mine. Har de vanlige uten Thinsulate, og de er romslige nok til et tykt par med ullsokker, som var planen.

Gikk du for normal bredde? Jeg bruker M i Sebago. (W selges som oftest i Norge).
Lenke til kommentar
Til sjakett brukes det vel også sort.

Sort brukes til alt som er mer formelt enn dress.

Regler er til for å brytes. Selv eier jeg ikke et eneste svart belte eller et svart par med sko.

Dette er tøys. Selvfølgelig er det ingen som vil reagere om du møter opp i brune sko etter 18 i konfirmasjonen til fetteren til kusinen til tanten din på Toten bygdehus, men til litt mer seriøse anledninger er det ofte helt upassende med brune sko. Begravelse er jo et perfekt eksempel på en anledning som de fleste opplever med jevne mellomrom, og hvor brune sko er totalt upassende. Hva som ser best ut i sånne anledninger er irrelevant.

Lenke til kommentar

Fant en fin navy losjakke fra Filippa K i dag i 80% ull til 3000 kroner. Den satt bra i 48. Finnes det bedre alternativ til prisen? Prøvde også en fra Acne som var tykkere i stoffet, 100% ull, og en 700-lapp dyrere. Den var for øvrig liten i størrelsen og satt ikke like bra som den fra Filippa K. :)

Lenke til kommentar

Nå som julebordsesongen er her skulle jeg gjerne hatt noen tips om en billig dress. Gjerne en tredelt mørkegrå under 2000,- Skal kun brukes til fest og moro.

Din rølpegutt! Aner ikke hvor i Oslo en kan få så billig tho. Aner ikke hvor en kan få så billig noen steder nesten. Må vel bli typ H&M som kan ha noe?

Lenke til kommentar

Vurderer å gå til innkjøp av ny dress før juletider. Hva mener dere, grå eller mørkeblå dress? Noe jeg bør være obs på ved dresskjøp? Skal ta turen til Lie i Haugesund da jeg har god erfaring fra de tidligere, får se om jeg kjøper dress der eller om jeg får tatt mål av kroppen og kjøper på nettet. Og en annen ting, brune sko/belte eller svarte sko/belte?

Var faktisk innom denne tråden for å spørre hvor i Hagesund jeg kunne kjøpe dress, ettersom den eneste butikken jeg kom på var Dressmann.

Er det veldig dyrt hos Lie? Tenker budsjettet strekker seg til 8-10 k. Og da skal jeg ha full pakke, dressjakke, bukse, sko, slips, belte, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...