AnewZ Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Har ikke det nei, men er ikke sånn veldig glad i krim - selv om det finnes unntak. Andre tips? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Doppler den er morsom. 3 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Ah, da så. Stort sett krim eller "faktabøker" som biografier feks jeg leser... Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Doppler den er morsom. Dette. Erlend Loe er hysterisk! 2 Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Kan anbefale havets katedral av ildefonso falcones. Sykt bra Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Siden du tenkte på Black Company, kan jeg også anbefale Malazan Book of the Fallen som havner under samme sjangeren. Litt tung, men sinnsykt verdt det når man kommer seg litt inn i det :-) Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Tips til skjønnlitteratur? Vurderer å starte på the black company, men tar gjerne i mot andre tips. Nineteen Eighty-Four - George Orwell The Picture of Dorian Gray - Oscar Wilde Kafka on the Shore - Haruki Murakami (her er det bare å lese mer av forfatteren, alt er grisebra). Lenke til kommentar
fkm Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Selv vill jeg ikke brukt derbys til dress Er ikke noe problem det, egentlig, så lenge det ikke er et veldig formelt dressarrangement. Neida, for all del. Det var bare uttrykk for min egen mening. Når jeg først går over til dress, så går jeg også opp et nivå i formalitet hva gjelder sko. Dette blir litt for generelt. Hva hvis det er snakk om en tweed-dress? Eller hva med en i cordfløyel? I utgangspunktet er jeg enig i at oxfords passer best til dress, men grensen er ikke helt klar. Den andre veien er det imo mye lettere. Oxfords bør aldri brukes til noe annet enn dress. Tips til skjønnlitteratur? Vurderer å starte på the black company, men tar gjerne i mot andre tips. Start på the black company du.. Da har du lesestoff for en stund. Endret 30. oktober 2012 av fkm Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Doppler den er morsom. Dette. Erlend Loe er hysterisk! jepp. Neste bok i serien, "volvo lastevognar", kan også være verdt å lese, mne den er ikke like bra. animal farm kan også anbefales Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Tips til skjønnlitteratur? Vurderer å starte på the black company, men tar gjerne i mot andre tips. Fight Club? Har lest den hundre milliarder ganger, men elsker den fortsatt. Edit: "Doppler" er morsom også, samme med mange av de andre bøkene Loe har skrevet, som "Naiv Super". Endret 30. oktober 2012 av The mighty Quinn Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Tips til skjønnlitteratur? Vurderer å starte på the black company, men tar gjerne i mot andre tips. Bare å kose seg med The Black Company hvis du vil lese fantasi, og hvis det faller i smak kan du alltids sjekke ut Malazan Book of the Fallen. Ellers er krimbøkene til Ian Rankin og Jeffery Deaver grei underholdning. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Den andre veien er det imo mye lettere. Oxfords bør aldri brukes til noe annet enn dress. Det er jeg absolutt ikke enig i. Jeg "lærte" i sin tid at Oxfords er greit så lenge du er noenlunde pent kledd. Med det mener jeg at med chinos eller til nød pene jeans og en ordentlig langermet skjorte og kanskje helst jakke er det helt OK med Oxfords. Derbys kan med hell brukes til alt fra jeans og polotrøye til mindre formelle dresser. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Hva er egentlig definisjonen på "oxfords"? At maljene er på undersiden? Endret 30. oktober 2012 av -sebastian- Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Oxford har lukket snøring, slik at skoen ser mer "flatere" ut. Halsen(throat line) er en horisontal linje hos oxfords og man ser ikke nedre del av skotungen, mens i derbies så er snøringen åpen, man ser nedre del av skotungen og halsen er åpen. Lenke til kommentar
Slim Charles Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Tips til skjønnlitteratur? Vurderer å starte på the black company, men tar gjerne i mot andre tips. Vel, "A Song of Ice and Fire" er jo etterhvert blitt velkjent, selv om du blir litt avhengig av å lese to bøker du allerede har sett som tv-serie (hvis du følger med på Game of Thrones) for å komme i gang. Ellers har jeg begynt på Joe Abercrombies trilogi "The First Law", og har et veldig godt inntrykk etter rundt 200 leste sider av første bok. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Tips til reiseklær i varmt klima? Bør helst være hurtigtørkende og pustende. Sliter med å finne noe som ser bra ut og funker fint når man ikke har mulighet til å ta med mye klær. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Skjorter, shorts og docksides? Som f eks denne herremannen: Endret 30. oktober 2012 av -sebastian- Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Er i Berlin. Trenger vintersko (Chelsea/desert boots) og Barbour zip-liner til Bristol. Tips? Nærheten av Friedrichstrasse. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 For barbour-zip-lineren prøv en av følgende: BARBOUR HERITAGE STORE BERLIN, Alte Schönhauser Straße 39, 10119 Berlin Frankonia (Berlin), Friedrichstraße 69, 10117 Berlin Aner ikke hvor du kan finne chelsea/desert boots med kvalitet, men UVR connected og stereoki er visst to herrebutikker i området. Tror stereoki er litt street-style da, men de fører jo ofte desert-boots hvertfall. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Skjorter, shorts og docksides? Som f eks denne herremannen: Har noen buttondownskjorter litt grovt stoff som funker veldig fint. Shorts som det funker heller dårlig, blir ganske svett i boxern for å si det slik. Har et par i lin som er gode, men litt vel fine og dyre til å dra på bakcpacking med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå