Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Skal ha dress. Helst mørk grå.

 

Hvor går man da? Kan jeg gå inn på Bogart f. Eks og finne en som passer, og så fikser de på den hvis det er noen små tilpasninger?

 

Hvilke merker er gode? Er ToS bra? Jeg ekke så fan av de pga at det har blitt et sånn status sossemerke her nede.

Altså, i den duren at folk har det bare fordi det er dyrest. Og fordi partysvensker går med det.

 

Sliter med konsentrasjonen, så begrenset hva jeg har lest og husker av det jeg har lest på SF.

 

Og hva koster en dress av god kvalitet? Tenker da på en skikkelig dress. Ikke noe budsjett, men greit å vite hva jeg må ut med.

 

For de fleste vil en dress på Bogart være mer enn bra nok. Når det først er snakk om Tønsberg er det Vidars hvor du mest sannsynlig får de beste dressene i Vestfold. Om de ikke har lagt det ned, har de egen målsømavdeling for den kresne gane. Utvalget på Rolfsen (i øvre langgate?) er jeg ikke helt sikker på.

 

Ok kvalitet: Bogart

Beyond: Vidars

 

Edit: Har selv en navy ToS dress jeg er godt fornøyd med, den begynner å bli litt slitt etter et års godt bruk, men passformen passer meg veldig bra. Har ikke gjort noen justeringer.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det til meg eller Tsjuden?

 

Det er vanskelig å finne bukser i 30'' i benlengde, fordi de finnes nesten ikke. Jeg har det samme problemet og sliter med å finne korte bukser. Den enkleste løsningen på problemet er å ta med buksen til skredderen å få han til å legge de opp, istedenfor å bruke tid på å finne bukser som passer i lengden.

 

Det eneste merket jeg vet om som har 30'' eller kortere i benlengde er Gap. De lager både chinos og jeans i den lengden.

 

De fleste forhanlere legger opp bukser enten gratis eller for "småpeng"

Betalte vell 120kr per bukse på Carlings sist. Så lenge man får bukser som passer, så syns jeg det er en liten sum å betale.

 

Tror faktisk Weekday legger opp gratis i tillegg til at buksene ikke koster så veldig mye heller.

Lenke til kommentar

Ja! :)

 

Noen som har tips til hvor man kan finne jeans i slim fit med 30" length? Vært litt rundt i en del butikker i det siste. 32" finner jeg overalt, men har ennå ikke snublet over noen med 30". Fikk tak i to par chinos i Manchester med 30" i lengde, og de passer nærmest perfekt. Vet at Levis fører jeans i den lengden, for jeg har hatt det før, men ikke funnet noe lignende ennå.

Under 1000-lappen helst.

 

Mange klesmerker lager bukser i 30", men butikkene tar dem ikke inn... Så du må som regel bestille på nettet. Har kjøpt et par jeans/chinos i 30" fra Ralph Lauren og Nudie selv.

Endret av Totenkopf
Lenke til kommentar

Moods har visstnok (i følge en kompis somjobbet der, fått gradvis bedre kvalitet på klærne etter hvert som de har funnet ut hva de holder på med, men det startet som to fyrer som skulle lage rare og "artig" klær, og bestite varene ukritisk fra kinesiske leverandører uten noen fungerende kvalitetskontroll. Ikke akkurat hpndverksarbeide mao. Man kan sikkert få helt ok klær der, om de har ensfargede plag uten traktor på, men som regel kunne du da gjort et bedre kjøp på H&M, Zara eller andre steder.

 

Men den største grunnen til at de har noe særlig omsening i Norge, er nok at de har så mye feetere dresser enn Dressmann...

 

Ang. Ed Harry-diskusjonen for et par sider siden, må jeg bare si at nhver løk som har kjøpt eller blitt sett levende og bevisst med et Ed hardy plagg på seg, har en lang vei å gå får å ikke bli regnet som harry lenger. :p

 

Kjenner meg heller ikke igjen i at det skal være så fryktelig vanskelg å spørr om hjelp her. Jeg får ikke akkurat bare positive tilbakmeldinger på mine funderinger og spørsmål her inne, men jeg har nntrykk av at ting bli "stygt" når de som spør graver seg ned i en skyttergrav og kaster skit tilbake for å "vinne" diskusjonen. Det går gjerne åt skogen når man ikke har ammunisjon fordi man ikke kan noen ting.

Lenke til kommentar

Synes det var noen poeng i den bloggposten - det viktigste er jo at folk kan få hjelp til å kle seg bedre - ikke at alt må være perfekt. Synes ikke det har gått for langt her inne sånn sett, sammenliknet med SF, som jeg riktignok svært sjeldent er innom. Angående grammar nazis, som han trekker en sammenlikning med - dem blir det aldri nok av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...