NgZ Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 ANgående kasjmir eller ikke, så var faktisk den H&M-genseren PatSharpX linket til 100% kasjmir til 799. Høres jo så mye for godt ut til å være sant at jeg har lyst til å kjøpe den, ta vare på kvitteringen, og teste ut hvor god kjennskap betjeningen hos den lokale H&M har til forbrukerkjøpsloven. Til en prisen må jeg jo ha en reklamasjonsrett på fem år. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 ANgående kasjmir eller ikke, så var faktisk den H&M-genseren PatSharpX linket til 100% kasjmir til 799. Høres jo så mye for godt ut til å være sant at jeg har lyst til å kjøpe den, ta vare på kvitteringen, og teste ut hvor god kjennskap betjeningen hos den lokale H&M har til forbrukerkjøpsloven. Til en prisen må jeg jo ha en reklamasjonsrett på fem år. Er fristet til å kjøpe en selv Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Sikkert ganske kjip kasjmir. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Noen her som vet om en god tysk, evt østerriksk, proxy her? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Fair Isle-gensere, ja eller nei? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Fair Isle-gensere, ja eller nei? ja Lenke til kommentar
multisync Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 ANgående kasjmir eller ikke, så var faktisk den H&M-genseren PatSharpX linket til 100% kasjmir til 799. Høres jo så mye for godt ut til å være sant at jeg har lyst til å kjøpe den, ta vare på kvitteringen, og teste ut hvor god kjennskap betjeningen hos den lokale H&M har til forbrukerkjøpsloven. Til en prisen må jeg jo ha en reklamasjonsrett på fem år. Nå har vel ikke en genser 5 års reklamasjonsrett, er vel heller 2 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Nå vil jeg vil si at en genser til 799,- skal vare vesentlig lenger enn to år. Problemet blir hva skal du reklamere på? Nupper? Så lenge det ikke er ekstremt kan det forventes av bruk. Det eneste jeg kan tenke meg er hvis det danner seg hull grunnet dårlig håndtverk, men det er forsåvidt også på grensen. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Reklamasjonsretten gjelder jo bare produksjonsfeil, og det vil jeg si at du vil se/merke på en genser før det har gått 2 år. Hadde det vært en teknisk skijakke eller noe i den duren blir det litt anderledes. Menmen, samma det, jeg har heldigvis ikke ofte kunder som kommer med reklamasjoner som er tvilsomme der jeg jobber, det blir somregel oppdaget innen få dager hvis det er noe Endret 7. oktober 2012 av multisync Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Reklamasjonsretten gjelder ved en mangel på varen. § 27. Reklamasjon Dersom det foreligger en mangel ved tingen... § 16. Mangel Tingen har en mangel dersom a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15 b) selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet c) den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet d) nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen. § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet. Nå er jeg økonom og ingen jurist, pluss jeg orker ikke kaste bort minutter på å søke opp noe på nettet bare for å vise at jeg har riktig. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Ang. hva som er bra/dårlig kasjmir, anbefaler å lese dette innlegget (som igjen linker til denne artikkelen). Endret 7. oktober 2012 av gard. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Spørsmålet er jo hvordan man tolker frasen "vesentlig lenger enn to år" i fkjl. § 27. Er en genser fra hm ment å vare "vesentlig lenger" enn to år? Tja... Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Så klart, en genser fra H&M forventes jo ikke å være av topp kvalitet i utgangspunktet. Som sagt, det fører til implikasjoner over hva man i det hele tatt har mulighet for å reklamere på. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Hva har best kvalitet merinoull og 'lambswool'? edit - og hva ser best ut? Endret 7. oktober 2012 av Tsjuden Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hva har best kvalitet merinoull og 'lambswool'? edit - og hva ser best ut? Den fineste av genserne. Lenke til kommentar
Lebb Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Hei! Jeg er fortiden på utkikk etter en navy blazer. Det blir min første blazer, så tenker på en som er forholdsvis anvendelig, Lurer litt på om jeg skal gå for en dobbeltspent? Innspill til dette? Prisområdet ligger på en 2-3k men kan strekke meg til 4k. Uansett setter jeg pris på tilbakemeldinger om nettbutikker og/eller butikker i bergensområdet. Endret 7. oktober 2012 av Lebb Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Bestilte meg en lyseblå slimfit oxford-skjorte fra Ralph Lauren i størrelse M. Den var for liten for meg og angreretten på 14 dager har gått ut. Noen som vil ha den? Lenke til kommentar
Maula Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Bestilte meg en lyseblå slimfit oxford-skjorte fra Ralph Lauren i størrelse M. Den var for liten for meg og angreretten på 14 dager har gått ut. Noen som vil ha den? Bilder, pris, sted? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei! Jeg er fortiden på utkikk etter en navy blazer. Det blir min første blazer, så tenker på en som er forholdsvis anvendelig, Lurer litt på om jeg skal gå for en dobbeltspent? Innspill til dette? Prisområdet ligger på en 2-3k men kan strekke meg til 4k. Uansett setter jeg pris på tilbakemeldinger om nettbutikker og/eller butikker i bergensområdet. Når det er første blazeren ville jeg personlig holdt meg unna dobbelspenning. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Bestilte meg en lyseblå slimfit oxford-skjorte fra Ralph Lauren i størrelse M. Den var for liten for meg og angreretten på 14 dager har gått ut. Noen som vil ha den? Troll? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå