Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Det er mange du har oversett. Men de skal ikke være super-tight. Bristol-modellen er jo veldig slim til sånn jakke å være. Eller er du veldig tynn?

Er 187 og 72kg, så relativt slank, ja. Jeg vet at de ikke skal være superslimme, men jeg lurer mest på hvordan de andre Babour-modellene er i forhold til Bristol-modellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange du har oversett. Men de skal ikke være super-tight. Bristol-modellen er jo veldig slim til sånn jakke å være. Eller er du veldig tynn?

Er 187 og 72kg, så relativt slank, ja. Jeg vet at de ikke skal være superslimme, men jeg lurer mest på hvordan de andre Babour-modellene er i forhold til Bristol-modellen.

Bristol modellen er blant de slimmeste jeg har prøvd, hvertfall. Selv har jeg challenger til litt kaldere vær, og er godt fornøyd med den også.

Lenke til kommentar

Hvilken Babour-jakke er smalest? Jeg prøvde Bristol i dag, og den var innenfor, men kunne gjerne vært enda litt smalere. Jeg studerer i Trondheim så må ha stikk-lommer, hette er en fordel. Jeg har sett på Bristol, Beaufort og Sapper - er det noen jeg da har oversett?

Du kan sjekke ut Barfield. Den er vel blant de smaleste.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er pinstripes så. Mørk dress, hvit skjorte og et enkelt slips er alltid greit. Type og fargen på sko kommer an på farge og eventuelt mønster på dressen.

Nei, såklart ikke pinstripes. Spørsmålet er mer om mørk dress er korrekt når det ikke står noe i invitasjonen.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er pinstripes så. Mørk dress, hvit skjorte og et enkelt slips er alltid greit. Type og fargen på sko kommer an på farge og eventuelt mønster på dressen.

Nei, såklart ikke pinstripes. Spørsmålet er mer om mørk dress er korrekt når det ikke står noe i invitasjonen.

Det burde ha vært nevnt i invitasjonen, men som hovedregel kan man anta at om ikke annet er nevnt, er det "Black Tie". Altså mørk dress, med hvit skjorte. Uansett hva brudeparet har sett for seg som dresskode, treffer du nesten alltid med "Black Tie", og så lenge du bare skal være til stede under vielsen, er det ingen problem. Det finnes noen som har "White Tie" som dresskode, som er så formelt du får det, men det er svært sjelden, og står alltid spesifisert.

Lenke til kommentar

Da misforstod jeg definisjonen jeg leste. Beklager det. Rådet mitt står ved like; Velg mørk dress og hvit skjorte, siden annet ikke er nevnt. Dessuten er 98% av Norges befolkning ikke videre opptatt av korrekte definisjoner og antrekk, uansett anledning, så du blir sikkert ikke alene i et sånt antrekk :-)

Lenke til kommentar

Skal du ha deg en god skinnjakke, så må du være forberedt på å lete i mange butikker. Den fleste butikker har 1-2 skinnjakker dersom de i det heletatt har noe inne.. Mye stygt ute også.

De overkommelige skinnjakkene ejg har vært borti til under 3k har jeg sett på H&M og Volt. Kjøpte min Rock N Blue-jakke fra Volt. Meget behagelig og god jakke :)

Lenke til kommentar

Apropo skinnjakke, har en som begynner bli litt blå/grå enkelte steder i stedet for sort. Skinnjakken er sikkert ti år gamel og er noe jeg har nappet med me hjemmefra fordi ingen brukte den lenger. Den er sannsynligvis av god kvalite mtp. hvem som har kjøpt den, og den har avtagbart for, så jeg bruke den innimellom rundt vår og høst, spesielt når det er mye vind. Hadde vært kjekt om det var mulig å "sverte" den igjen der den har mistet litt farge. Det er spesielt rundt mansjettene at den har blitt litt stygg. elve konstruksjonen virker fortsatt bunnsolid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...