Djfreedo Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Den jeg kjøpte for en måned eller to siden, koster det samme enda ihvertfall. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Lurer på om jeg skal kjøpe meg en dress. Er det noe salg på det om dagen, eller holder de seg likt i pris hele året? Noen som har forslag? Eneste jeg har er en svart, stygg, treknappers dress fra dressman. Skal jeg gå for charcoal eller navy (ikke svart?)? Helst ikke mer enn 3000kr. Neste gang jeg skal ha dress, så blir det enten grå dress til eller marineblått. Men charcoal er også en fin farge, så lenge det ikke ser altfor mørkt ut. Stikk innom Volt og se hva de har. Har vært et par turer no og loket rundt. Du kan få deg en rimelig grei dress i ytterstoff av ull der. Prøv å unngå polyester mest mulig, helst utelukke det.. De hadde noen pakketilbud til 2500 kr der du fikk dress + slips + skjorte, jeg tok meg dog ikke tid til å se hvilke merker det var på dressene og skjortene. Men har prøvd et par av merket Bruuns Bazaar, og det virket lovende for prisen. Både dressene og skjortene var overkommelig mtp pris og kvalitet på stoffet. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Pass for all del på å ikke kjøpe dress med syntetisk innerfor! Ingenting er værre enn det under et halvkjipt familieselskap... Sebastian Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Det stemmer. Hart tidligere erfart at syntetisk innerfor er ofte oppskriften på store armpits.. 1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Samme gjelder skjorter og andre klær for øvrig... Sebastian Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men da skal jeg ta meg en tur på volt Regner med de ikke har egen skredder der? Hvilken Voltbutikk i Oslo skal jeg stikke til? Det er vel en del av dem. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg vet desverre ikke med Oslo, men vet at de har skredder på Volt i Bergen. Han som jobbet der mente at de skulle klare å fikse dressen slik at den satt som den skulle dersom det er nødvendig. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Pass for all del på å ikke kjøpe dress med syntetisk innerfor! Ingenting er værre enn det under et halvkjipt familieselskap... Sebastian Tøys. F. eks. bemberg (rayon) og ermazine (viskose) brukes av de beste skredderne og dressprodusentene i verden, og har egenskaper som gjør at det passer mye bedre som fór enn f. eks. silke og bomull, som er de naturstoffene som oftes benyttes for å oppfylle samme funksjon. Fóret i en jakke er ikke synlig, og utseende kan derfor ofres til fordel for det funksjonelle, og faktum er at kunststoffer kan slippe gjennom fuktighet og varme mye bedre enn naturstoffer. Det er en grunn til at det meste av treningstøy produseres i kunststoff. 1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Pass for all del på å ikke kjøpe dress med syntetisk innerfor! Ingenting er værre enn det under et halvkjipt familieselskap... Sebastian Tøys. F. eks. bemberg (rayon) og ermazine (viskose) brukes av de beste skredderne og dressprodusentene i verden, og har egenskaper som gjør at det passer mye bedre som fór enn f. eks. silke og bomull, som er de naturstoffene som oftes benyttes for å oppfylle samme funksjon. Fóret i en jakke er ikke synlig, og utseende kan derfor ofres til fordel for det funksjonelle, og faktum er at kunststoffer kan slippe gjennom fuktighet og varme mye bedre enn naturstoffer. Det er en grunn til at det meste av treningstøy produseres i kunststoff. Nå er vel viskose regenerert cellulose? Ikke helt det samme som andre syntetiske fibre som akryl, elastan, polyester, osv... Alle overnevnte er kunstfibre, men tror en kan skille innenfor det? Viskose er det jeg helst ser etter i en dress. Ull utvendig og viskose inni. Sebastian Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Er håndvask programmet til vaskemaskiner greit for "pima cotton" ? står "hand wash only". Lenke til kommentar
Pernille M Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 ^ Jeg pleier å ta det på ullprogram med lavest mulig temperatur. Fungerer fint, det. Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Skal jeg gå for to knapper eller tre knapper på dressen, når jeg er 198cm høy og slank. Eller har det ikke noe å si? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Gå for den som sitter best. Lenke til kommentar
wmb Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 To. Tre fører til at du ser lengre (strukket) ut. Ikke lurt om du er over 190 i alle fall. Lenke til kommentar
Lebb Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Noen her inne som vet om noen fine armbånd etc. til kvinner i samme stil som resten av denne tråden? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Nå er vel viskose regenerert cellulose? Ikke helt det samme som andre syntetiske fibre som akryl, elastan, polyester, osv... Alle overnevnte er kunstfibre, men tror en kan skille innenfor det? Viskose er det jeg helst ser etter i en dress. Ull utvendig og viskose inni. Sebastian Plaststoffer lages jo av olje som stammer fra komposterte organiske livsformer, ofte landet med andre stoffer som finnes i vår kjære natur. Polyester er likevel et kunststof, akkurat som viskose og acrylamid. Skillet man vanligvis bruker er vel om fibrene i stoffet er naturlige, eller om de er produsert. I viskose er fibrene produsert (som u tydeligvis vet), ikke bare bearbeidet, og det regnes derfor som et kunststoff. Kunstfiber = kunststoff, altså. Hivs ikke lurer je på hvor man skal skille. Alt er jo "naturlig", trosd alt, så lenge det bare består av stoffer som fremkommer av en prosess som ikke inneholder andre grunnstof enn de som finnes i naturen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Skal jeg gå for to knapper eller tre knapper på dressen, når jeg er 198cm høy og slank. Eller har det ikke noe å si? Jeg er like høy og også slank (rundt 80kg). Kjøpte dress nå for noen dager siden. Det er ikke lett å finne en modell som passer. Jeg glemte helt å gå innom Volt. Burde nok gjort det da J. Lindeberg ofte har smal passform. Lykke til! Det er ikke lett å finne noe pent på budsjett når man ikke har normal kroppsform Lenke til kommentar
Siv.Ing. Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Hvilken Babour-jakke er smalest? Jeg prøvde Bristol i dag, og den var innenfor, men kunne gjerne vært enda litt smalere. Jeg har sett på Bristol, Beaufort og Sapper - er det noen jeg da har oversett? Endret 25. oktober 2012 av Petter... Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det er mange du har oversett. Men de skal ikke være super-tight. Bristol-modellen er jo veldig slim til sånn jakke å være. Eller er du veldig tynn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå