Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Er 175 så jeg bretter opp. Hvor mye koster det å få de lagt opp?

Fra 100 til 200kr. Mange butikker gjør det for deg, enten gratis eller for en liten sum.

Du kan uansett gjøre det selv dersom du husker bare litt fra syingen på symaskin på ungdomskolen. Jeg greide å ødelegge en av skolens symaskin og greier likevel sy opp buksene mine, så det sier litt om hvor enkelt det er. :p

Syns stacking er fint jeg! :)

Det som derimot IKKE er fint er skinny jeans på gutter... ÆSJ! Sånn som Jonas brødrene gjør type ting, ser jo helt dust ut.

Det med "kondombukser", som jeg liker å kalle det, er en trend som har blitt dratt til det ekstreme. Svensker er jo helt rå på det, for å ikke nevne han karen fra Follestad som jeg ikke husker navnet på. Heldigvis er den litt på vei bort nå. Generelt ser jo The Jonas Brothers ut som noen tullinger hva stil angår, og de burde sparket stylisten sin(e) for lenge siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når et band som promoteres hardt av Disney skal prøve seg på en rocket stil kan det jo ikke gå bra. Men se filmen The Loneliness of the Long Distance Runner, så får du sett en bra film samtidig som du får se hvor kult shrinkfitbukser kan være.

Eller du må bare søke opp noen gamle bilder av Keith Richards og Brian Jones. Jeg sitter med mobilen på hytten.

Lenke til kommentar

Skal snart en tur til København og Stockholm. Noen som har tips til butikker det er verdt å besøke? Helst samme type herremote som går igjen her på denne delen av forumet. Jeg er ikke på utkikk etter noe spesielt, så det er bare å liste opp butikker som selger sko, skjorter, jeans osv som kan anbefales.

I tillegg lurer jeg på om det er verdt å kjøpe jakker fra Barbour der, i forhold til her i Norge. Noen som har erfaring angående priser, utvalg etc.?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Sjekk ut axel.dk , var innom butikken deres i århus og de hadde veldig mye bra, husker jeg ikke helt feil har de butikk i København også.

Lenke til kommentar

lokeland sitt forslag er til nå det beste. "to pull off" betyr i mine øyne mer enn å bare kle det. Sånn jeg ser det er å kle noe at rent estetisk passer man til et klesplagg, eller det passer inn i en stil man allerede har.

"to pull off" innebærer mye mer livsstil slik jeg ser det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker du på strikket silkeslips eller mønsteret?

Strikket (silke)slips får du nok i de fleste herrebutikker. Den eneste butikken jeg vet 100% sikkert har det er vel Høyer.

Dersom det er mønsteret/designet du er ute etter må du nesten bare lete. Da er nok det beste å ta en titt på nett.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke bare folk si "han kler det" i stedet for å si "han puller det off"?

I mine øyne brukes jo ofte dette når folk har på seg noe "ekstraordinært" eller "unormalt" og at det ser bra ut. Da blir det vel bare helt rett å si at den personen "kler det"?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sliter veldig med å finne en blazer som sitter godt på meg. Var tilfeldigvis innom et salg i dag, som hadde Tiger of Sweden sin Thomson inne i 44 på salg (30%) med original prislapp på 4000,-. Den satt overraskende godt. Men jeg tror ikke at ToS klarer å forsvare prisen som er rett under 3000, selv på salg. Er dere enige?

Vet at det selvsagt er et lass med andre gode tilbud - men ikke for en som trenger 44.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke bare folk si "han kler det" i stedet for å si "han puller det off"?

I mine øyne brukes jo ofte dette når folk har på seg noe "ekstraordinært" eller "unormalt" og at det ser bra ut. Da blir det vel bare helt rett å si at den personen "kler det"?

Fordi noen ting, som det sist diskuterte, skinnyjeans/shinkfit osv, er noe man imo må - du gjettet riktig - pulle off, etter den forklaringen jeg ga i min forrige post. Man kan ikke se ut som rockerne Vovels (satser på at jeg husker riktig) poster i bildetråden uten å leve litt røft også. Da - du gjettet riktig igjen - puller man det ikke off. Man kan se bra ut og kle det, men det hjelper ikke hvis man lever som en pingle og mammadalt, om du skjønner.

Lenke til kommentar

Da regner jeg med for alle bilder som postes her inne, så vet du hvordan deres boligsituasjon og sivilstatus er. Ofte prates det her inne om å "pulle off" en camojakke til et par flanellbuksee med press, og jeg ser ikke helt hvordan man skal gjennomføre det livsstilsmessig. "Da bør man være krigsveteran fra Vestkanten og henge på Dattera til Hagen"

Jeg skjønner hva du sikter til, men fortsatt mener jeg at man kan si at kler det og har den rette attituden, fremfor å "pulle off".

Endret av Kavinsky
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da regner jeg med for alle bilder som postes her inne, så vet du hvordan deres boligsituasjon og sivilstatus er. Ofte prates det her inne om å "pulle off" en camojakke til et par flanellbuksee med press, og jeg ser ikke helt hvordan man skal gjennomføre det livsstilsmessig. "Da bør man være krigsveteran fra Vestkanten og henge på Dattera til Hagen"

Hehehe der lo jeg.

Jeg skjønner hva du sikter til, men fortsatt mener jeg at man kan si at kler det og har den rette attituden, fremfor å "pulle off".

Det nærmer seg noe, men man har vel fremdeles ikke ett godt norsk uttrykk. Er likevel enig med deg, derfor jeg i utgangspunktet spurte etter et godt norsk uttrykk for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...