Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ikke skyt meg nå, men hvorfor bretter dere opp buksene eller legger dem opp? Hvorfor ikke kjøpe bukser som passer?

Ikke skyt meg nå, men hvorfor bretter dere opp buksene eller legger dem opp? Hvorfor ikke kjøpe bukser som passer?

Kommer alle bukser i alle størrelser ?

Lenke til kommentar

Det er mange bukseprodusenter som ikke lager bukser som er kortere enn 32". Og når det er litt langt for meg som er 179, sier det seg jo selv at en stor del av befolkningen må finne seg i å brette/legge opp buksene.

Edit: @djfreedo

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Som vedkommende over skriver er det en stor del av befolkningen som må se seg nødt til å kjøpe for lange bukser og legge de opp, og det er i grunnen ikke veldig uvanlig heller.

Selv er jeg 174 høy og har aldri kjøpt en bukse som ikke trenger opplegg/oppbrett.

Lenke til kommentar

Åja ok :) Er 198cm høy selv, så har aldri hatt det problemet. Begynte å lure på om det var en trend (som å ha strikk rundt anklene og buksene nede i sokkene).

Noen fordeler må man vel ha ved å være høy, men du har vel opplevd at ting er for kort også?

Det å brette opp buksen kan forøvrig karakteriseres som en trend. Det er mange som gjør det utelukkende pga. "looken" og ikke bare etter behov.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange bukser, og spesielt rådenimprodusenter som bruker samme lengde i alle sine størrelser. Det er vanlig at innerbenslengden er rundt 35-38'' for at folk enten skal stacke, brette eller legge opp.

Det virker som om at veldig mange amerikanere liker å stable buksene, noe jeg personlig ikke synes ser bra ut.

Lenke til kommentar

stacking-jeans.jpeg

Det er stacking. :) Altså la være å brette opp eller legge opp buksen og heller dytte den opp, slik rånere, skatere etc. gjerne gjør. Har aldri skjønt greia. Er da mye bedre å brette de opp fremfor å la være.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeans ser bedre ut med brett eller en liten stack enn å henge rett ned, spør du meg. Med en liten stack mener jeg en eller to folder.

Unntaket er seilersko, da synes jeg buksen kam henge rett ned og ha en liten gap før skoen kommer.

Lenke til kommentar

Helt sant, men for meg som er 175cm høy, så må jeg uansett klippe av ca 7-8cm av buksene for at de skal sitte som de skal. Jeg trenger 30" lengde på buksene, men det er desverre ikke så lett å få tak i. Har heldigvis noen hjemme som legger de opp for meg. Pleier å legge dem opp slik at buksen akkurat ikke berører bakken, da henger ikke buksen rett ned med skoene på.

Syns forøvrig at det er fint når enkelte jenter bretter opp buksene sine med vilje siden dere bruker super skinny-leg. Ikke alltid det er like fint på gutter.. Er også derfor høye Converse ofte ser mye, mye finere ut på jenter enn gutter også, imo.

Lenke til kommentar

Jeg gjør det på en av chinos'ene(?) mine, men da passer jeg på at det ikke ser ut som jeg har strikker rundt leggen, noe det fort kan ende opp med å gjøre..må nesten gjøre det, i og med at den er supervid rundt leggene, men ellers veldig fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...