Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva jeg skal ha kun en blazer, hvilken farge bør jeg gå for da? Charcoal eller navy? Og hvor bør jeg se etter en?

Uten tvil navy. Hvis du skal kjøpe en grå blazer ville jeg vært veldig nøye på at den har de "rette" detaljene (patch pockets, knapper i en annen farge enn stoffet osv). Grå blazere ender stort sett alltid opp med å se ut som dressjakker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen som har greie dresser til en litt kraftig mann?

Jeg sliter med at jeg er ca 50 i jakke og 33 i livvidde. Eneste, er at skuldrene alltid blir for små. Det er meget upent når skuldrene popper ut, eller når dressen passer i skuldrene, men henger som en pose på magen.

Kan det være en idé å se på dress fra Bruuns Bazaar, og få skredderen til å sy opp armene og midjen på en 52-jakke, uten at det koster med 2k i skredderavgift..?

Lenke til kommentar

33 i jeansstørrelse da? Jakke i 50 og bukse i 33 må jo være TIDENES v-figur på kroppen...

Stedet du kjøper dressen bør spandere på deg skredderjobben. Hvor bor du? Litt lettere å anbefale butikker da. Prisklasse er også en fordel.

Lenke til kommentar

Jeg trener en del, og er i tillegg litt kraftig fra før. Har kuttet ned på vektene nå i det siste. Holder til i Bergen :)

Prisklasse under 3k totalt. Derfor jeg har sett på Bruunz Bazaar. Fordel om det er innenfor Varnerkjeden.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

33 i jeansstørrelse da? Jakke i 50 og bukse i 33 må jo være TIDENES v-figur på kroppen...

Stedet du kjøper dressen bør spandere på deg skredderjobben. Hvor bor du? Litt lettere å anbefale butikker da. Prisklasse er også en fordel.

Nei. 50 og 28 ville vært tidenes V. 50 og 33 er mer "balansert".

Lenke til kommentar

Jeg NEKTER å tro at du har europeisk 50 i jakke og europeisk 33 i bukse. Det er jeansstørrelsen din som er 33, right? Det tilsvarer vel 50 i europeisk størrelse.

Hvor mye er du villig til å spandere på deg? Hans H kan jeg anbefale. Utvalget i gode dresser i Bergen er dessverre labert.

Nei. 50 og 28 ville vært tidenes V. 50 og 33 er mer "balansert".

Dersom man blander måle"enhetene", ja...

Men jakke i eur 50 og bukse i eur 33 er bra V... Dersom det er eur 50 i jakke og 33 i jeansstørrelser er det balansert, ja.

Lenke til kommentar

33" / tommer i jeans, og ca 50R eller 52S i dressjakke/blezere. Pris under 3k totalt, da jeg ikke bruker dress så mye. Må som sagt ha en 50 jakke med skuldre ala 52.

Dressmann har jeg prøvd, har et par dresser derfra allerede, så noe annet hadde vært fint.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Når han sier 50 mener han nok UK 40. Da er det vanlig med 33 i jeans.

Ja, men det var bare blandingen mellom mål (tommer og europeisk størrelse (hvor kommer den fra, egentlig? Har den en sammenheng med en annen måleenhet?)) som var litt odde.

Bruuns Bazaar er vel helt ok hvis du ikke vil bruke mer enn 3k. Volt har BB, og de spanter på deg skredder.

Lenke til kommentar

Wow, det er en type som spurte om nøyaktig det samme for forrige side og fikk svar der...

Og jeg håper virkelig ikke noen trodde at det fantes noen med EUR 33 i buksestørrelse. Med tanke på at EUR 46 = 30" og at EUR 48 = 32" så må jo EUR 33 = 17". Da er det jo naturlig å tro at han snakket om tommer, og ikke EUR-størrelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234

Vurderer å gå for en av de to i midten(marineblå og brun(til venstre)). Har hatt liknende i brun før og det passer til mange farger, men hvordan er det med marineblå? Og hva heter sånne sko?

Hvor får du kjøpt disse skoene? Er det bildet fra en butikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...