Rankiz Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Har noen her bestilt fra J.Crew? Bestilte nettopp en slim-fit marineblå v-hals i merino i XS. Blir spennende å se hvor slim den faktisk er, men i følge størrelseinformasjon burde den sitte bra. Ja. Har bestilt t-skjorter og chinos, men bruker private proxy, fordi prisene er mye dyrere når de sender til Norge, ikke pga fraktpris og moms, men fordi de legger på rundt 25% bare når du endrer land til Norge. Hvordan er buksene størrelsesmessig mtp. waist-størrelse? Tenker spesifikt på urban slim- eller 484 slim-modellene. Kjøper du f. eks 33" waist , så er den i virkeligheten 35". Har sizing chart. Endret 28. april 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Har skremmende lite av jakker for bruk på vår og høst (2 marineblå og én beige), Tre jakker til tilnærmet samme temperatur og vær (kommer an på hvor sen høst og tidlig vår det er snakk om) er absolutt ikke skremmende lite etter min mening. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Det kommer nok helt an på hvem du spør. Én av de blå jakkene er uansett for kort, så i realiteten er det kun 2 jakker. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Det kommer nok helt an på hvem du spør. Én av de blå jakkene er uansett for kort, så i realiteten er det kun 2 jakker. Er størrelsen 164 eller? 1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Skulle sannelig tro det... :!: Den forbanna jakka rekker jo så og si ikke over buksekanten. Jeg er godt vandt med at plagg er for lange, men at de viser seg å være for korte hører til sjeldenhetene. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg er fornøyd med mine fra H&M (cotton stretch eller hva de heter). Til prisen så synes jeg ikke at jeg kan klage i hvert fall. De holder jo selvfølgelig ikke for evig, men hvite t-skjorter er nesten forbruksvarer å regne. whaat? V-hals? Alle mine har blitt ødelagte etter første vask. mister formen og alt. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 HM - Fine Cotton Stretch har beholdt passformen i lang tid for min del hvertfall. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Noen som vet om Oslo Skredderstue fortsatt tilbyr skreddersøm/målsøm? I så fall, til hvilken pris? edit: Eventuelt har vel Ferner Corneliani målsøm, har de ikke? Noen som vet hva det koster, sånn ca? Endret 28. april 2012 av DexterMorgan Lenke til kommentar
wmb Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Tror Corneliani MTM ligger på cirka 10 000 hos Ferner. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Kan jeg bruke en lyseblå ocbd med navy dress, og brune brouges? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Det var jo ikke så dumt. Jeg trenger et par solide go-to dresser i en god blåfarge og en grå en. Navydressen er allerede på plass, men etter å ha hatt den nå i et halvt år er jeg litt ikke fornøyd med passformen. Skulle liksom være den smaleste til Frislid, men jeg kjøpte den nok litt for liten rundt brystkassa(helt akseptabelt altså, men den kunne nok vært litt romsligere), også er den litt stor rundt livet. Og den ene skredderen sydamen jeg har tilgang til klarer ikke å legge inn jakker i livet. Hun gjorde det med den forrige dressen jeg hadde, og ødela den. Men for å være ærlig så blir det nok ikke med det første. Bruker ikke dresser så ofte at det gjør noe, men kjekt å vite hvordan markedet er. OJ Doe: Absolutt. Trygt og pent, vil jeg påstå. Endret 28. april 2012 av DexterMorgan Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 whaat? V-hals? Alle mine har blitt ødelagte etter første vask. mister formen og alt. Har to v-halser fra H&M. Begge holder seg fint etter litt mindre enn ett år og to år. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Bare jeg som synes at Barbour fører veldig store størrelser? Er på utkikk etter en jakke som kan passe på de litt kaldere sommerdagene, og har funnet Barbour Peel http://www.barbourby...acket-Mens.html og Sapper Jacket. http://www.barbourby...per-Jacket.html Pluss noen andre jeg synes ser bra ut. Er bare et pluss at de tåler litt regn, men de er da veldig store i størrelsen. Tenker da spesielt på armlengden. Målt meg selv til rundt 73 cm, og flere av jakkene er oppe i 83 cm sleeve bare i Small. Har vel kanskje noe å gjøre med at jeg er 171 cm høy, så også lengden blir et problem, men synes da størrelsene er veldig store. Hvor lang bør egentlig en slik jakke være? (På kroppen altså). Endret 29. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
multisync Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Foretrekker somregel belter i mørkt skinn, men nå som det blir sommer og kommer nok ikke til å måtte matche noe skinn, så er det kanskje på tide med et belte i litt lysere skinn også? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Foretrekker somregel belter i mørkt skinn, men nå som det blir sommer og kommer nok ikke til å måtte matche noe skinn, så er det kanskje på tide med et belte i litt lysere skinn også? Alltid greit med et bredt utvalg belter, men så sant man det ikke er et formelt antrekk med for eksempel dress ser jeg ingen grunn til å matche belte med sko og veske. Ta det heller på feelingen. Bruker som regel mørk brunt belte uansett hva jeg har på føttene. Et alternativ jeg selv er glad i er stoffbelter. Føler det gir større frihet uten at resultatet ser "feil" ut. Bare jeg som synes at Barbour fører veldig store størrelser? Er på utkikk etter en jakke som kan passe på de litt kaldere sommerdagene, og har funnet Barbour Peel http://www.barbourby...acket-Mens.html og Sapper Jacket. http://www.barbourby...per-Jacket.html Pluss noen andre jeg synes ser bra ut. Er bare et pluss at de tåler litt regn, men de er da veldig store i størrelsen. Tenker da spesielt på armlengden. Målt meg selv til rundt 73 cm, og flere av jakkene er oppe i 83 cm sleeve bare i Small. Har vel kanskje noe å gjøre med at jeg er 171 cm høy, så også lengden blir et problem, men synes da størrelsene er veldig store. Hvor lang bør egentlig en slik jakke være? (På kroppen altså). Skredder. Endret 29. april 2012 av lokeland 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Er nok eneste og beste alternativ, ja. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Foretrekker somregel belter i mørkt skinn, men nå som det blir sommer og kommer nok ikke til å måtte matche noe skinn, så er det kanskje på tide med et belte i litt lysere skinn også? Alltid greit med et bredt utvalg belter, men så sant man det ikke er et formelt antrekk med for eksempel dress ser jeg ingen grunn til å matche belte med sko og veske. Ta det heller på feelingen. Bruker som regel mørk brunt belte uansett hva jeg har på føttene. Et alternativ jeg selv er glad i er stoffbelter. Føler det gir større frihet uten at resultatet ser "feil" ut. Stoffbelter er greit det, har et par stykker, så har jeg 3 skinnbelter jeg bruker, ett sort belte, ett mørk brunt semsket, og ett som er i mørk brun flett. Jeg foretrekker å matche skinn, sko og belte er greit at matcher. Men som sagt, kommer nok ikke til å bruke skinnsko så mye at det gjør noe i sommer, og de gangene har jeg andre belter å bruke. Men fortsatt litt skeptisk da alt annet jeg eier i skinn er mørkt Endret 29. april 2012 av multisync Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Jeg lurer på noe! Hva er på mote nå ? Hvilken farger ? osv? håper jeg får svar ) Lenke til kommentar
multisync Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Farge; samme som i fjor. Hjalp det noe? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Jeg lurer på noe! Hva er på mote nå ? Hvilken farger ? osv? håper jeg får svar ) Fra GQ. Endret 29. april 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå