Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Noen som har sett på skinnjakkene de har på carlings? Jeg synes de ser ganske alrighte ut, men har ikke prøvd noen ennå. Er det noen andre alternative skinnjakker som ikke er så dyre? (brun)

5465143[/snapback]

Du bør gjerne presisere hva slags jakke du leter etter. Det finnes tross alt både korte og lange skinnjakker, med og uten detaljer, etc., og det kan være svært stor forskjell på en skinnjakke og en annen.

 

Jeg kjøpte en brun, kort skinnjakke på !Solid på Karl Johan i høst som jeg er veldig godt fornøyd med. Det var imidlertid en eldre modell da jeg kjøpte den, så jeg tviler på om de har den fortsatt. Da jeg kjøpte den, hadde de både den gamle og den nye modellen, og da valgte jeg førstnevnte fordi den hadde noe flere detaljer. Her er et bilde av den nye modellen:

 

http://img8.imageshack.us/img8/2264/jakke7dd.jpg

 

Jeg synes ikke den ser altfor verst ut den heller, selv om den hadde hatt godt av noen flere detaljer. Kvaliteten på jakkene må du spørre noen andre om, for det har i alle fall ikke jeg greie på. :wee:

5466405[/snapback]

 

Bestefar har en sånn jakke. :) han er 67.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom skinnjakkene deres besteforeldre går med og den PelsJakob kjøpte ligger (forhåpentligvis, for hans del) i stor grad i snittet; en skinnjakke som er vid vil se gammelmodig ut, en som er for stor vil se direkte sjuskete ut. Sykelig smal, kort, skarp og stiv, så begynner det å ligne på noe brukelig.

Lenke til kommentar

Bare et kjapt spørsmål her!

 

Jeg har et par sko jeg angrer på jeg at kjøpte. De er et par mnd. gammel og nesten ubrukt... Hvordan er det å få solgt brukte sko på sider som QXL/Finn? Hvor mange prosent bør prisen settes ned?

5468650[/snapback]

[/quote

 

]Hva slags sko er det snakk om?

Lenke til kommentar

Bare et kjapt spørsmål her!

 

Jeg har et par sko jeg angrer på jeg at kjøpte. De er et par mnd. gammel og nesten ubrukt... Hvordan er det å få solgt brukte sko på sider som QXL/Finn? Hvor mange prosent bør prisen settes ned?

5468650[/snapback]

 

]Hva slags sko er det snakk om?

5468721[/snapback]

Det er et par Prada-sneakers. Svarte med øverste del i sølvfarget stoff. Jeg syns det er pene, men de er ikke helt min stil, og jeg fatter ikke hvorfor jeg kjøpte dem... Når jeg ser de står der ubrukt får jeg bare dårligere samvittighet.

 

Da må det være greiere å selge dem og bruke pengene på noe fornuftig :)

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom skinnjakkene deres besteforeldre går med og den PelsJakob kjøpte ligger (forhåpentligvis, for hans del) i stor grad i snittet; en skinnjakke som er vid vil se gammelmodig ut, en som er for stor vil se direkte sjuskete ut. Sykelig smal, kort, skarp og stiv, så begynner det å ligne på noe brukelig.

5467274[/snapback]

Nå kjøpte jeg aldri den jakken det er tale om, men det du skriver er selvsagt korrekt. Dette bildet (av en helt annen jakke) gir gjerne et bedre inntrykk av hva slags jakke det er snakk om:

 

p10813515_ph_hero.jpg

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg skal ta en heftig shoppingtur om rundt en måned, men er litt usikker på hvor jeg skal dra. I utgangspunktet har jeg vurdert Paris, London og kanskje NY som alternativer, for å slippe å møte ukjent by når jeg i tillegg skal tenke på å finne passende klær, men er åpen for andre alternativer.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å ende opp med å kjøpe; DH sin vårkolleksjon er latterlig tam, så særlig mange plagg derfra blir det neppe. Cloak kunne jeg tenke meg noe fra, de har en del fint denne sesongen, det er et par plagg fra Raf Simons jeg har siklet litt på også, samt noe Ann Demeulemeester. Får jeg ånden over meg kjøper jeg en dobbeltspent dress fra YSL RG, men jeg tviler litt, prøver å la garderoben gli over i en litt mindre oppdresset stil.

 

Ble ikke så mye av et spørsmål eller nyttig lesning for andre kanskje, egentlig bare personlige kvaler. Backstocken til DH i Paris frister, akkurat som utvalget til Cloak i NY (uten å være veldig oppdatert innbiller jeg meg at det er topp), for ikke å si diverse attraksjoner i London (Dover Street Market har en liten, men herlig, Raf Simons-avdeling, og det meste annet, og Prorsum kommer jeg meg aldri unna...). Andre får mene hva de vil om at moten er overfladisk, men oppnåelsen av den perfekte garderobe er definitivt en geskjeft av de mer strevsomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...