Vertical^ Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Var en tur innom Brilleland idag for å få gjort noen små "modifiseringer" på et to par solbriller, og det florerte av briller fra Ray-Ban. Stort utvalg på pilotversjonen og Wayfarers. Har sett akkurat det samme hos Interoptik, Krogh Optik, osv. Ta en tur innom og prøv. Opplever at personalet på optiker-butikker som oftest er veldig flinke og hjelpsomme. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Jeg er heller ikke noe fan av wayfarers forøvrig, men har notert meg at de pleier å være populære Hvordan er det forresten med ansiktsform og matchende "solbrilleform"? Tror (?) jeg har en såkalt "oblong" ansiktsform. Betyr det mye for hva jeg burde gå for? Vanskelig å "tenke seg" til hvordan solbriller passer, ta deg en tur og prøv de i virkeligheten er mitt råd. EDIT: Var overrasket over å finne både Wayfarer og et bredt utvalg av Persol modeller i norske brillebutikker. Det er da ikke merkelig. Både Persol og særlig Ray-Ban er jo store, velkjente produsenter av solbriller og er forøvrig eid av samme konsern. Det er ikke mange produsenter/merker som kan si de har ekte klassikere i repertoaret sitt, men både Ray-Ban og Persol kan jo dette, så det hadde vært rart om de ikke var lett tilgjengelige. I tillegg får man jo mye mer for pengene ved å kjøpe fra disse produsentene fremfor å gå for noe med en glorete logo hvor du betaler 50% for merket. 649 fra Persol er jo f.eks. en klassisk solbrille, håndlaget i Italia, kvaliteten er upåklagelig og prisen begynner på hyggelige 1,5k (ca.) - mer enn det ber ikke jeg om. Ser dog det varierer en del når det kommer til Persol mellom de forskjellige butikkene, men har aldri hatt problemer med å få de til å bestille inn. 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Hva slags caps burde jeg kjøpe? Etter at den forrige ble herpa føler jeg meg ganske desperat Vil helst bestille fra nettet maks 500kr ink frakt. jeg vurderer en grå NY caps men hva synes dere? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Skal du bruke capsen for "utseendes" skyld, eller for å skygge mot solen? Hvis det for solen, kjøp solbriller. Ville vel forsåvidt bruks solbriller fremfor caps uansett, da caps ikke ser særlig bra ut. 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 For utseendet. Syns caps ser rått ut jeg Jeg skal bestille fra junkyard.no pga gavekort. Kanskje denne: http://www.junkyard.no/Product.aspx?ProductId=1967&ProductDetailId=11375 det må være samme deisgn så får dere si hvilke farger dere liker best: 1 Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 Kjøp snapback, du! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 New Era caps. Haha, glem fargevalget, ingenting kan redde det fra å se dumt ut. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 (endret) Grå er en nøytrål og ålreit farge, så ville gått for den. Gå ikke for svart. Blir utrolig varmt. Skal du først gå for en caps så burde du kanskje velge en logo som du har kjennskap til? NY Yankees. Kan du noe om laget i det hele tatt? Husker mattelæreren på ungdomsskolen spurte alle med NY Yankees caps om de kunne navnet på noen av pitcherne. Ingen kunne svaret Blir for meg som å kjøpe hjemmedrakta til Manchester United og dra til Old Trafford, så kan du ikke navnet på noen av spillerne, og du vet heller ikke navnet på manageren til laget. Minner meg på hypen som var for et år eller to tilbake, hvor "alle" jenter absolutt skulle ha en LA Lakers jersey/drakt.. Endret 21. april 2012 av Vertical^ 3 Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 21. april 2012 Del Skrevet 21. april 2012 For utseendet. Syns caps ser rått ut jeg Jeg skal bestille fra junkyard.no pga gavekort. Kanskje denne: http://www.junkyard....tDetailId=11375 det må være samme deisgn så får dere si hvilke farger dere liker best: 3 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Jeg er heller ikke noe fan av wayfarers forøvrig, men har notert meg at de pleier å være populære Hvordan er det forresten med ansiktsform og matchende "solbrilleform"? Tror (?) jeg har en såkalt "oblong" ansiktsform. Betyr det mye for hva jeg burde gå for? Vanskelig å "tenke seg" til hvordan solbriller passer, ta deg en tur og prøv de i virkeligheten er mitt råd. EDIT: Var overrasket over å finne både Wayfarer og et bredt utvalg av Persol modeller i norske brillebutikker. Det er da ikke merkelig. Både Persol og særlig Ray-Ban er jo store, velkjente produsenter av solbriller og er forøvrig eid av samme konsern. Det er ikke mange produsenter/merker som kan si de har ekte klassikere i repertoaret sitt, men både Ray-Ban og Persol kan jo dette, så det hadde vært rart om de ikke var lett tilgjengelige. I tillegg får man jo mye mer for pengene ved å kjøpe fra disse produsentene fremfor å gå for noe med en glorete logo hvor du betaler 50% for merket. 649 fra Persol er jo f.eks. en klassisk solbrille, håndlaget i Italia, kvaliteten er upåklagelig og prisen begynner på hyggelige 1,5k (ca.) - mer enn det ber ikke jeg om. Ser dog det varierer en del når det kommer til Persol mellom de forskjellige butikkene, men har aldri hatt problemer med å få de til å bestille inn. Kjøpte mine 649 for under tusenlappen fra otticanet, så det er fullt mulig å få dem billigere enn 1,5k (sånn for å ikke skremme vekk folk som syns det er litt mye for et par solbriller). Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 + moms og toll, da vel? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Kjøpte mine for rett under 1k pga. salg på hele butikken hos Synsam, så betalte uansett ikke 1,5k. Synes det er like greit i tilfelle det skulle oppstå en garantisak. Alt av solbriller kan jo fåes billigere på Otticanet (latterlig .. mye ... billigere), men til Norge å være er ikke prisen på Persol-solbriller avskrekkende imo. Endret 22. april 2012 av lokeland Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Kjøpte også mine fra Otticanet, da med polariserte glass. Var vel ca. 1200 kroner med frakt. Blir vel rundt 1600 kroner sammenlagt. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 For utseendet. Syns caps ser rått ut jeg Jeg skal bestille fra junkyard.no pga gavekort. Kanskje denne: http://www.junkyard....tDetailId=11375 det må være samme deisgn så får dere si hvilke farger dere liker best: Skal du ha caps, gå for noe ála denne. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 For utseendet. Syns caps ser rått ut jeg Jeg skal bestille fra junkyard.no pga gavekort. Kanskje denne: http://www.junkyard....tDetailId=11375 det må være samme deisgn så får dere si hvilke farger dere liker best: Fett. Takk for link. Bestilte ett par fete trucker caps. Når det gjelder farge må jeg ærlig innrømme at plain sort alltids gjør seg bra. Det er nøytralt og passer så og si til alle plagg. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Dette er to fine sommercapser, bestilte den ene av dem selv: http://www.junkyard.no/Product.aspx?ProductId=31664&ProductDetailId=217471 http://www.junkyard.no/Product.aspx?ProductId=31664&ProductDetailId=217469 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Noen som har erfaring med Levi's 520? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Noen formening om hvilket belte dette er? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Ikke nøyaktig likt, men ligner veldig: http://www.narragansettleathers.com/Pelican.html Lenke til kommentar
multisync Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Ikke nøyaktig likt, men ligner veldig: http://www.narragans...om/Pelican.html Enda bedre egentlig, for der kunne man få den i mørkebrun og prisen var jo ikke akkurat noe å krangle over. Bare synd man ikke får bestilt noe før etter 4. juli. Endret 22. april 2012 av multisync Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå