Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å skyte inn i diskusjonen ang skjorter. Jeg har endelig funnet billige skjorter med bra passform/krage (tilsynelatende god kvalitet også). Jeg har kjøpt skjorter på Menswear.no (tidenes kjipeste navn?) på Tjuvholmen, 3 for 1500,- og er imponert så langt. Problemet kontra typ Eton og Stenströms er at disse MÅ strykes dersom du skal bruke den til dress.

 

Men ellers har jeg ikke noe å utsette på de.

Lenke til kommentar

Da er det bare å kutte av disse hvis du ikke ønsker dem der.

 

Kavinsky: Hvordan holder de seg utover dagen? Etonskjortene mine krøller seg så og si ikke uansett hvor mye jeg sitter, med Stenströms på en god annen plass. Og skjorter stryker jeg alltid når jeg skal bruke dress, så det er ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar

Dexter Morgan: Det husker jeg desverre ikke, men de har myye skjorter.

 

Christian: De de holder seg bra nok, jeg bruker som regel disse mellon 08:00 og 17:00 og de blir ikke umenneskelig krøllete. Det man har nedi buksen derimot blir ganske krøllete, så de holder seg nok ikke like godt som Eton og Stenströms, men til 600,- (originalt) eller 500,- klager jeg ikke.

Lenke til kommentar

De aller fleste skjortene til Eton er strykefrie. Det er ikke noe galt med det rent kvalitetsmessig. Personlig liker jeg ikke følelsen av de fleste strykefrie stoffer, så jeg holder meg unna, men det er et helt subjektivt valg.

 

Da er det bare å kutte av disse hvis du ikke ønsker dem der.

Enkle mansjetter ser jo ikke helt lurt ut med mansjettknapper (i hvert fall ikke av metall, til pent antrekk) selv om man fjerner knappene.

 

Konvertible mansjetter er som du sier enkle, og det er derfor egentlig alt for formelt til å brukes til dress.

Lenke til kommentar

Alt av strykefritt jeg har vært borti har ikke kunnet måle seg med en strøket skjorte, det er bare mindre krøllet enn en skjorte for stryking som har fått samme behandling (hengt til tørk). Eton har jeg vel bare hatt en skjorte av, og det begynner å bli så lenge at jeg ikke skal si noe om kvaliteten eller passformen (jeg var mindre kritisk den gangen, og tenkte ikke å huske på det for vurderinger til andre). Jeg kan anbefale Stenströms. De har begynt å få mye rart med en vanvittig slim passform og rare kontrastfarger (sier jeg som er fargeblind), men de mer klassiske modellene skal de jaggu ha for at er pen. Stoffet er også noe av det beste jeg har vært borti.

 

Enkle mansjetter for mansjettknapper er vel for black og white tie?

Jeg har sett dobble konvertible mansjetter, men de blir jo enten alt for lang på den ene måten og passelig på den andre, eller alt for kort på den ene måten og passelig på den andre.

Lenke til kommentar

Enkle mansjetter ser jo ikke helt lurt ut med mansjettknapper (i hvert fall ikke av metall, til pent antrekk) selv om man fjerner knappene.

 

Konvertible mansjetter er som du sier enkle, og det er derfor egentlig alt for formelt til å brukes til dress.

Hæ, er konvertible mansjetter alt for formelt til å kunne brukes til dress? Hva med franske da? Det strider såpass i mot min opprinnelige oppfatning, at jeg er helt nødt til at du bekrefter det før jeg vil tro på det. Har alltid sett på konvertible mansjetter som veldig lite gjennomført når man først skal bruke mansjettknapper, og derfor ganske lavt, formelt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dexter Morgan: Det husker jeg desverre ikke, men de har myye skjorter.

 

Christian: De de holder seg bra nok, jeg bruker som regel disse mellon 08:00 og 17:00 og de blir ikke umenneskelig krøllete. Det man har nedi buksen derimot blir ganske krøllete, så de holder seg nok ikke like godt som Eton og Stenströms, men til 600,- (originalt) eller 500,- klager jeg ikke.

De har også butikk i/ved Bogstadveien også om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Enkle mansjetter ser jo ikke helt lurt ut med mansjettknapper (i hvert fall ikke av metall, til pent antrekk) selv om man fjerner knappene.

 

Konvertible mansjetter er som du sier enkle, og det er derfor egentlig alt for formelt til å brukes til dress.

Hæ, er konvertible mansjetter alt for formelt til å kunne brukes til dress? Hva med franske da? Det strider såpass i mot min opprinnelige oppfatning, at jeg er helt nødt til at du bekrefter det før jeg vil tro på det. Har alltid sett på konvertible mansjetter som veldig lite gjennomført når man først skal bruke mansjettknapper, og derfor ganske lavt, formelt sett.

 

Enkle mansjetter (slik som konvertible mansjetter er) er i utgangspunktet ment til bruk med kjole og hvitt. Det er den mest formelle typen mansjetter. Det at man slenger på et par knapper gjør ikke at utseendet når de brukes med dress blir nevneverdig forskjellig fra tradisjonelle enkle mansjetter, og det vil derfor se rimelig dumt ut. I tillegg var det over her snakk om å fjerne knappene, og da ender man opp med noe som er så og si likt som tradisjonelle enkle mansjetter, og som sagt skal det i utgangspunktet kun brukes til kjole og hvitt.

 

Jeg ser ikke helt hvorfor du blander inn franske mansjetter. Enkle mansjetter med mansjettknapp er mer formelt enn doble (franske) og det er derfor ingenting som tilsier at du ikke skal kunne bruke franske med dress.

 

Poenget er jo at konvertible mansjetter er helt idiotisk, og ikke noe man burde bry seg med å kjøpe. Brukes de med knappene kunne man like gjerne hatt vanlige mansjetter, og bruker man de med mansjettknapper er de rett og slett upassende, fordi de er enkle.

Lenke til kommentar

Både fkm og jeg har et par med jeans fra HM til 400,- som det virker som begge er relativt fornøyd, sett i en pris kvalitet-ratio. Nå passer de desverre ikke så bra til meg, så jeg endte nylig opp med et par NN.07-jeans.

Kan jeg spørre om hvilke?

De heter drain eller sliq eller noe annet sært. Bortsett fra noen t-trøyer er det vel så vidt jeg kan huske det eneste jeg har kjøpt fra hm på lenge, men jeg er rimelig fornøyd. De har holdt lengre enn jeans fra både APC og Acne, men det har nok mere med snitt enn med kvalitet å gjøre, for på noen bukser får jeg hull i skrittet på noen få måneder, mens på andre skjer det aldri. De det skjer på har som regel et snitt som er ganske "trangt" i skrittet, om det gir noen mening.

 

Flyttet tråden over hit.

 

Tror det er mange måneder siden jeg har vært inne på en HM, får vel ta med turen dit også. Har selv et par PS fra APC som kun etter 3 måneder begynner å få kjørt seg i skrittet, men har en følelse at dette er fordi det er rimelig trangt der. Hadde du PS eller NS? Hvordan er livet på HM buksene?

 

Husker jeg ikke feil snakket folk her om at trøyene fra HM skal være merket HM og ikke LOGG - er det noen grunn for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...