Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe en RL polo fra asos.com, men er usikker på størrelsene. Må nok ha M siden jeg måler 91 cm rundt brystet, men er redd at den skal være for kort. Noen som vet hvordan slim fit og custom fit modellene er?

Er 4 cm større en deg rundt brystkassa og bruker medium, men kan bruke small også. Så du ligger i grenseland. Hvor mye koster poloen? Du får de for rundt 300 kr på ebay.

Lenke til kommentar

Da går det nok helt fint med tanke på lengden hvis du har tenkt til å kjøre på med medium.

Selv synes jeg at piqueer skal sitte ganske godt, og siden jeg har et tydelig dropp fra brystkassa til midjen, synes jeg det i mitt tilfelle det så best ut i small. Du har vel ingen muligheter til å prøve?

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en RL polo fra asos.com, men er usikker på størrelsene. Må nok ha M siden jeg måler 91 cm rundt brystet, men er redd at den skal være for kort. Noen som vet hvordan slim fit og custom fit modellene er?

Er 4 cm større en deg rundt brystkassa og bruker medium, men kan bruke small også. Så du ligger i grenseland. Hvor mye koster poloen? Du får de for rundt 300 kr på ebay.

Har du link? :)

Selv synes jeg at piqueer skal sitte ganske godt, og siden jeg har et tydelig dropp fra brystkassa til midjen, synes jeg det i mitt tilfelle det så best ut i small. Du har vel ingen muligheter til å prøve?

Nei, dessverre. Er litt redd for at S skal/kan bli for kort, så går får M.

Lenke til kommentar

Når vi diskuterer dette med størrelser:

Noen tips for en med latterlig stort bryst?

Jeg måler 102 cm rundt brystet, 81 cm i livvidde og 179 cm i høyden. Det er tilnærmet umulig å finne klær som passer rundt livet og i brystet. Det blir veldig ofte til at det blir i smaleste laget over brystet, en del ekstra å gå på rundt livet, og noen cm for langt. Er det noen som har tips til merker som fører klær for folk med en sånn bygning? Eller generelle tips?

Lenke til kommentar

@OJ Doe: Du har prøvd slim fit-klær? Jeg er i nesten samme situasjon som deg (80/98/177), og har samme problemet med mange skjorter. Heldigvis er overkroppen min lang i forhold til høyden, så medium slim fit pleier å passe. Det hender også at en helt vanlig small eller medium sitter bra. I tillegg har jeg sydd inn et par i livet, men det er kanskje ikke aktuelt for deg? Gensere, jakker, osv. går som regel greit for min del.

Lenke til kommentar

@OJ Doe: Du har prøvd slim fit-klær? Jeg er i nesten samme situasjon som deg (80/98/177), og har samme problemet med mange skjorter. Heldigvis er overkroppen min lang i forhold til høyden, så medium slim fit pleier å passe. Det hender også at en helt vanlig small eller medium sitter bra. I tillegg har jeg sydd inn et par i livet, men det er kanskje ikke aktuelt for deg? Gensere, jakker, osv. går som regel greit for min del.

Ja, handler slik fit der jeg kan. Det hjelper. Har sydd inn noe, men det koster jo fort litt i lengden.

Syntes det er rart at vi som trener og kommer i en slik form fra naturen ikke får tak i klær, mens det finnes et gigantmarked for sylfider (size 0) og tjukkaser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar litt feil. Det er like vanskelig, om ikke vanskeligere å være tynn. Jeg finner f.eks. absolutt ingen gensere, verken her i Norge eller i nettbutikker, som faktisk passer (sett bort i fra Topman, de har genserne deres er av forferdelig kvalitet). Bukser er nesten bare å drite i, til tross for trenden med smale bukser. Skjorter = målsøm. Feite folk derimot, de har det godt. De kan jo i grunnen bare handle på salg (eller fra USA...), for majoriteten av det som kommer på salg er jo i store størrelser.

Skredderarbeid koster, ja, men det er så utrolig verdt det.

Har forøvrig begynt å trene nå, så jeg tipper jeg er ganske screwed når jeg forhåpentligvis begynner å vokse ut av det som faktisk sitter på meg, som jeg i tillegg har brukt evigheter på å finne frem til. :tease:

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har visst J.Crew begynt å sende pakker til Norge. At de nå sender internasjonalt feirer de også med gratis frakt til 30. april.

Bestiller du fra USA koster en bukse $ 69, velger du Norge som land koster den plusetlig $ 94. Wtf? I tillegg til dette betaler du moms kostnadene oppå denne prisen i tillegg når du sjekker ut.

Nei, er fortsatt mye billigere å bruke private proxy. Moms og toll er uansett ikke noe problem, men når de setter opp prisen når du endrer land er absurd...

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

@OJ: Det er så klart et alternativ å la en skredder sy inn skjortene, men det jeg tenkte på var å gjøre det selv. Hvis du har en symaskin er det ikke så vanskelig. :) Som Lokeland sier er det ikke noe stort marked for tynne folk, men for tjukke, derimot ... Det ville ikke vært så merkelig i utgangspunktet (hvor stor andel av Norges befolkning er overvektige?), men det er jo alltid de store størrelsene som er igjen i butikkene.

Lenke til kommentar

Nå har visst J.Crew begynt å sende pakker til Norge. At de nå sender internasjonalt feirer de også med gratis frakt til 30. april.

Bestiller du fra USA koster en bukse $ 69, velger du Norge som land koster den plusetlig $ 94. Wtf? I tillegg til dette betaler du moms kostnadene oppå denne prisen i tillegg når du sjekker ut.

Nei, er fortsatt mye billigere å bruke private proxy. Moms og toll er uansett ikke noe problem, men når de setter opp prisen når du endrer land er absurd...

Ja, er merkelig hvordan de har lagt det opp. Du kan jo sende en mail og spørre hvorfor det er slik. Men greit å vite at man har muligheten. Å bruke en proxy synes jeg personlig er litt stress uansett.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Morsomt det der, hvordan jeg jer i tråden får beskjed om å gå på dressmann fordi det selvfølgelig ikke finnes klær i min størrelse i normale butikker, og så klager man to dager senere på at det ikke finnes klær til tynne mennesker, fordi alt er tilpasset tjukkaser?

Lenke til kommentar

Morsomt det der, hvordan jeg jer i tråden får beskjed om å gå på dressmann fordi det selvfølgelig ikke finnes klær i min størrelse i normale butikker, og så klager man to dager senere på at det ikke finnes klær til tynne mennesker, fordi alt er tilpasset tjukkaser?

Vi definerer vel tjukkas på forskjellig måte. Jeg vet at når høyde+vekt er over 300 til sammen blir ting vanskelig. Før man er der, finnes det veldig mye syntes jeg. L-XXL er størrelser det finnes veldig mye av. Om du er så uheldig å være under 185 og 85 kg, kan du ofte se langt etter noe som passer.

Lenke til kommentar

Ja, er merkelig hvordan de har lagt det opp. Du kan jo sende en mail og spørre hvorfor det er slik. Men greit å vite at man har muligheten. Å bruke en proxy synes jeg personlig er litt stress uansett.

Når du velger land blir moms og toll lagt til i prisen.

Please note that product prices do not include duties and taxes. All duties and taxes will be calculated at checkout.

Duty (or customs tariffs) is set by the destination country customs authorities and is determined based on a combination of the country of origin or manufacturing of the goods being purchased and the classification of that merchandise in accordance with a harmonized system adopted and used by the countries that our e-commerce partner, FiftyOne, supports. Value Added Tax (VAT) rates are set by the destination country. You will be able to view the guaranteed total amount of applicable duty and taxes/VAT for your order at checkout.

Lenke til kommentar

Når du velger land blir moms og toll lagt til i prisen.

Please note that product prices do not include duties and taxes. All duties and taxes will be calculated at checkout.

Duty (or customs tariffs) is set by the destination country customs authorities and is determined based on a combination of the country of origin or manufacturing of the goods being purchased and the classification of that merchandise in accordance with a harmonized system adopted and used by the countries that our e-commerce partner, FiftyOne, supports. Value Added Tax (VAT) rates are set by the destination country. You will be able to view the guaranteed total amount of applicable duty and taxes/VAT for your order at checkout.

Det var det jeg sa.... Problemet er ikke at moms og toll blir lagt oppå prisen, det gjør det jo bare lettere for sluttbruker. Problemet er at selve prisen på varen går opp fra $ 69 til $ 94 når du skifter til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...