Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det siden sist leksjon om dobbeltspent blazer vs blazer med dobbelt spenn/dobbeltspenn?

Anyways: Det de gjør er å sprette opp sømmene på siden, sy jakken inn så den blir passelig, og så flytter de knappene. Ingen særlig stor greie for en sydame/-mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt meg ny blazer med dobbeltspenn fra filippa K i helgen. Eneste minuset er at den er størrelse 52 og jeg kanskje egentlig burde hatt 50, men desverre manko i butikk. Følte for å slå til da det var 70% og jeg likte den meget godt.

Har fått anbefalt en skredder her i byen, så håper han kan hjelpe meg med å sy inn blazeren noe og eventuelt legge den bittelitt opp i armlengde.

Noen som vet om det er veldig krevende jobb å sy inn midjen på en blazer med dobbeltspenn? Jeg aner ikke om de bare flytter begge knappestolpene eller om de gjør om hele plagget, eller hvordan de gjør det.

Blir det over 600,- kr vet jeg ikke om jeg skal sende den inn.

Dobbeltspent. Dobbeltspent blazer. Ikke "blazer med dobbeltspenn". Det er ikke så veldig vanskelig...

Kommer ann på om det er dobbelspenn over brystet eller ikke

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjøpt meg ny blazer med dobbeltspenn fra filippa K i helgen. Eneste minuset er at den er størrelse 52 og jeg kanskje egentlig burde hatt 50, men desverre manko i butikk. Følte for å slå til da det var 70% og jeg likte den meget godt.

Har fått anbefalt en skredder her i byen, så håper han kan hjelpe meg med å sy inn blazeren noe og eventuelt legge den bittelitt opp i armlengde.

Noen som vet om det er veldig krevende jobb å sy inn midjen på en blazer med dobbeltspenn? Jeg aner ikke om de bare flytter begge knappestolpene eller om de gjør om hele plagget, eller hvordan de gjør det.

Dobbeltspent. Dobbeltspent blazer. Ikke "blazer med dobbeltspenn". Det er ikke så veldig vanskelig...

Say what?

Lenke til kommentar

At det var?

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har bestilt et par jakker fra countryattire og jeg lurer på om dette er vanlig:

Det er litt under 2 uker siden jeg bestilte og kanskje 4 dager etter bestilling sto det på royalmail at pakken hadde ankommet Norge. Nå en uke etter får jeg fortsatt bare denne meldingen når jeg prøver sporingsnummeret på posten.no; "Bring/Posten har foreløpig ikke mottatt hendelser for denne sendingen"

Nå begynner jeg å bli litt nervøs for at det kanskje har skjedd noe feil. Burde det ikke i det minste stå at pakken er til fortolling eller noe?

Lenke til kommentar

Posten sine systemer suger iblant hardt. Jeg har fått den meldingen på pakket som tidligere har vært registrert. En pakke sto det at var til importbehandling, før den var ute av systemet til jeg fikk en hentelapp.

Jeg fikk en pakke fra eBay som kunne spores helt til den var ute av Storbritannia, mens i Norge ble den ikke registrert.

Jeg ville slappet av i det minste noen dager til.

Lenke til kommentar

Late-Petter mistet den på gulvet og Duste-Kåre og Bølle-Frank spilte fotball med den noen minutter til den falt ned i en sprekk mellom betongveggen og en container. Den dukker opp om tre uker når Flinke-Finn finner den etter at containeren er flyttet.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Er på utkikk etter blazer nummer to. Den jeg har er navy, skreddersydd i Thailand, så tenkte å anskaffe meg en grå en nå. Frister litt med en i tweed med både moderne snitt og jakkeslag.

Har sett litt på eBay og diverse, men det jeg finner i liten nok størrelse (smal 34R/36/xs), er enten 30 dollars polyesterjakker fra Korea eller tweed med sinnsvakt brede jakkeslag og 'boksete' passform. Hvor begynner jeg å lete etter en "røff" og uformell blazer/sportjakke på nett? Vil unngå å se ut som jeg har stjålet (beste)fars klær.

• Liker 1
Lenke til kommentar

alt for stor v-hals tskjorte, lys jeans med masse hull, og en lue som henger "for langt bak" på hodet.

Og hvite joggesko, helst litt av den høye typen.

e: eller Ed-Hardy

edit 2: Og et slikt katolikksmykke. Det med kors på, hvis du forstår hva jeg mener.

Endret av kynne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...