Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Dobbelt så dyr, og har lyst på noe annet enn blå. :)

Derfor jeg lurte på om noen kanskje visste om en litt mer ukjent side, som ikke er øverst på googlesøk.

Får du den i en annen farge enn blå og sort ? Den offisielle Barbour siden har også bare Barbour Liddesdale Herritage i to farger.

+ var vel å ta i litt, koster 900 kr i England og hvis du ikke kjøper fra en nettside som ikke setter ned verdien blir det like dyrt. Når det kommer til engelske nettsider er det ikke mange som setter ned prisen selv om jeg spør, Countryattire gjør det heller ikke, har både ringt og sendt de en email anngående saken.

EDIT: Prøvde en Olivengrønn Liddesdale på Follestad som var slim, tror det er denne jakken. Du kan jo prøve å søke etter den, mange flere farger og passformen er ganske god.

Bruker Barbour Heritage Akenside i Small, mens den Liddesdalen jeg prøvde på Follestad måttej jeg opp i Medium, så er veldig usikker på hvordan man skal kunne bestille riktig størrelse når det kommer til Barbour jakker...

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har rett i det. Tenkte den kom i samme farger som den vanlige modellen. Tror jeg heller tar en titt på Chelsea sportquilt :)

Edit: Virker som den "lightweight" modellen har samme passform som heritage, så kan også være en mulighet.

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Dobbelt så dyr, og har lyst på noe annet enn blå. :)

Derfor jeg lurte på om noen kanskje visste om en litt mer ukjent side, som ikke er øverst på googlesøk.

Outnet fører svart og navy i Heritage modellen. Koster 1342 kr, noe usikker på hva butikkprisen er på den jakken der.

Lenke til kommentar

Noen som kan dette med reklamering? Kjøpte et par jeans fra TOS et par måneder tilbake. Jag hadde tidlig et lite uhell og måtte sy noen sting på baksiden av kneet da jeg hadde klart å få en rift i buksa. Nå har sømmen i lysken på en eller annen måte gått opp og jeg har fått et hull der. Dette er en slitasjeskade som ikke skal oppstå etter et par måneders bruk. Er det mulig å få reklamert buksa når jeg allerede har en selvforskyldt skade på plagget?

Lenke til kommentar

Forbrukerkjøpsloven:

§ 15. Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen:

...

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

...

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering).

Vanskelig å finne noe konkret når du i tillegg har en selvforskyldt skade på plagget(men som strengt talt ikke har relevans?). Det kan være like greit å stikke til butikken og høre - de pleier å være ganske medgjørlige!

Lenke til kommentar

Ja. Antagelig vil du bli tilbudt at buksen blir sendt til skredder og fikset der. Det har selger rett til å gjøre to ganger for samme mangel.

Edit: Paragraf 29 gjelder ikke dersom det vil koste mer enn 4-5 (litt usikker på tallet, men tror det er omtrent 4) ganger mer å omlevere enn å rette. Da kan selger kreve å rette. Det følger av skohældommen eller hva den heter...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Noen som kan dette med reklamering? Kjøpte et par jeans fra TOS et par måneder tilbake. Jag hadde tidlig et lite uhell og måtte sy noen sting på baksiden av kneet da jeg hadde klart å få en rift i buksa. Nå har sømmen i lysken på en eller annen måte gått opp og jeg har fått et hull der. Dette er en slitasjeskade som ikke skal oppstå etter et par måneders bruk. Er det mulig å få reklamert buksa når jeg allerede har en selvforskyldt skade på plagget?

Altså det virker for meg som at det ikke er sammenheng mellom de to skadene så jeg ville sett på det som to ulike skader. Derfor bør ikke det at sømmen har gått opp i lysken påvirke din sjanse til å få gjennom en reklamasjon på buksen.

Angående lovhjemler så er de allerede på plass. Når det gjelder Fkjl. § 29 så er det slik at der hvor kostnadene for reparasjon er langt lavere enn de for omlevering kan du ikke kreve dette. Dette fremgår av Støvletthæl-dommen (Rt. 2006 s. 179) hvor innkjøpspris for nye støvletter var 449 kr og reparasjonskostnader var 60 kr, kunne ikke forbruker kreve omlevering men måtte godta retting.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg ny blazer med dobbeltspenn fra filippa K i helgen. Eneste minuset er at den er størrelse 52 og jeg kanskje egentlig burde hatt 50, men desverre manko i butikk. Følte for å slå til da det var 70% og jeg likte den meget godt.

Har fått anbefalt en skredder her i byen, så håper han kan hjelpe meg med å sy inn blazeren noe og eventuelt legge den bittelitt opp i armlengde.

Noen som vet om det er veldig krevende jobb å sy inn midjen på en blazer med dobbeltspenn? Jeg aner ikke om de bare flytter begge knappestolpene eller om de gjør om hele plagget, eller hvordan de gjør det.

Blir det over 600,- kr vet jeg ikke om jeg skal sende den inn.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg ny blazer med dobbeltspenn fra filippa K i helgen. Eneste minuset er at den er størrelse 52 og jeg kanskje egentlig burde hatt 50, men desverre manko i butikk. Følte for å slå til da det var 70% og jeg likte den meget godt.

Har fått anbefalt en skredder her i byen, så håper han kan hjelpe meg med å sy inn blazeren noe og eventuelt legge den bittelitt opp i armlengde.

Noen som vet om det er veldig krevende jobb å sy inn midjen på en blazer med dobbeltspenn? Jeg aner ikke om de bare flytter begge knappestolpene eller om de gjør om hele plagget, eller hvordan de gjør det.

Blir det over 600,- kr vet jeg ikke om jeg skal sende den inn.

Dobbeltspent. Dobbeltspent blazer. Ikke "blazer med dobbeltspenn". Det er ikke så veldig vanskelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...