Rankiz Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 De blir bare mørkere av UV lys, og de fleste strålene blir stoppet av UV filteret i bilglasset, så nei. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jo.... Med en gang du kjører inn i tunnelen vil glassene være mørke. 1 Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Pappa klager på det hver eneste gang han kjører inn i en tunell, så jo. De blir selvfølgelig mørkere når man kjører i sollys, hvordan skulle man ellers klare å kjøre med sola i mot? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Pappa klager på det hver eneste gang han kjører inn i en tunell, så jo. De blir selvfølgelig mørkere når man kjører i sollys, hvordan skulle man ellers klare å kjøre med sola i mot? De blir selfølgelig ikke veldig mørke når man har UV filter i bilruta, men ja, de blir litt mørkere enn normalt. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Overraskende bra skrevet av DN. Det står at det koster ca. 10k for målsøm dress hos Al Bazar. Det hørtes billig ut. Trodde det var det du betalte hos f.eks Follestad her hjemme? Det er flere faktorer som spiller inn. For det første har faktisk ikke Al Bazaar så ekstremt høyt prisnivå. For det andre er jo prisnivået lavere for skreddertjenester i land hvor tilbudet er stort, og i Italia er det ikke akkurat mangel på hverken bespoke eller MTM-muligheter. For det tredje er jo euroen lav, og 10 000 tilsvarer ca 1300 euro, som igjen er ca 1700 dollar. For den summen får man mye bra MTM og til og med bespoke rundt omkring. En bespoke dress fra Napoli Su Misura starter vel f.eks. på rundt 1600 euro om jeg ikke tar helt feil, og det er jo et laaangt bedre kjøp enn alt av MTM. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Det er ikke så veldig nice om du kjører inn i en tunnel. Tunell er faktisk ikke noe problem, med mindre d ser dårlig. Har du passert førti r det kanskje plagsomt. Jeg ser uansett helt greit om jeg sr over brillekanten og, så det er ingen dealbreaker. Problemet er at de ikke blir mørke nok, og slipper inn alt for mye/skarpt lys. Har vært et problem både med Pentax-glassene nå og Carl Zeiss-glassene jeg hadde før. Det er årsaken til at jeg planlegger å gjøre et nytt linseforsøk før sommeren, så jeg kan bruke vanlige solbriller. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Så litt ut som Harry Potter med de runde brillene fra Armani... Har sett på noen andre briller som jeg også synes var veldig pene!: Persol PO2975V Persol PO2970V Polo Ralph Lauren PH2086 Ray Ban RX 5184 2012 Den siden hadde veldig mange fine briller faktisk. Endret 25. februar 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Hva synes dere om å bruke dressjakke og beige chinos på fest? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Så lenge dressjakken er av en annen farge enn svart, så ville jeg for det meste sagt kjør på. Det er litt avhengig av dressjakken, egentlig. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Mener dere blazer, eller bruker dere konsekvent dressjakke til alt? Lenke til kommentar
Armador Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Han spurte om han kunne bruke dressjakke, så da regner man vel med at han ikke har en blazer... Dersom dressjakken er navy, så kjør på Lenke til kommentar
Essem Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Dersom dressjakken er navy, så kjør på Lulz, er det liksom blitt regelen nå da? Man kan da fint bruke en dressjakke som ikke er marineblå uten buksen. Jeg ville ikke hatt problemer med å bruke jakken fra tweeddresser f. eks. Endret 25. februar 2012 av -drugiS- Lenke til kommentar
Armador Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Dersom dressjakken er navy, så kjør på Lulz, er det liksom blitt regelen nå da? Man kan da fint bruke en dressjakke som ikke er marineblå uten buksen. Jeg ville ikke hatt problemer med å bruke jakken fra tweeddresser f. eks. "Lulz", en dressjakke i Norge er stort sett sort, koksgrå eller navy. Grå er ikke pent til beige og sort er ikke pent, uansett. Tror man kan telle på en hånd over hvor mange som bruker tweeddresser i Norge... 1 Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Overraskende bra skrevet av DN. Det står at det koster ca. 10k for målsøm dress hos Al Bazar. Det hørtes billig ut. Trodde det var det du betalte hos f.eks Follestad her hjemme? Det er flere faktorer som spiller inn. For det første har faktisk ikke Al Bazaar så ekstremt høyt prisnivå. For det andre er jo prisnivået lavere for skreddertjenester i land hvor tilbudet er stort, og i Italia er det ikke akkurat mangel på hverken bespoke eller MTM-muligheter. For det tredje er jo euroen lav, og 10 000 tilsvarer ca 1300 euro, som igjen er ca 1700 dollar. For den summen får man mye bra MTM og til og med bespoke rundt omkring. En bespoke dress fra Napoli Su Misura starter vel f.eks. på rundt 1600 euro om jeg ikke tar helt feil, og det er jo et laaangt bedre kjøp enn alt av MTM. Takk for tips. Mulig jeg får til en tur til Napoli til høsten. ------------------------------------------------------------------------- Er det noen som har erfaringer med ehaberdasher.com? Fant dette skjerfet som falt i smak. Ser for meg at det blir knall til navy blazer og jeans. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Bruker heller full dress jeg, virker som at alle andre gutta skal det. Lenke til kommentar
Lebb Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Noen som vet ca hvor lang tid countryattire bruker på å sende til bergen? Pakken ble sendt på mandag. Lenke til kommentar
depeche Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Noen som vet om en nettbutikk som selger Barbour Heritage Liddesdale litt billigere enn den er å finne i Norge? Country Attire har vel ikke Heritage modellen. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Noen som vet om en nettbutikk som selger Barbour Heritage Liddesdale litt billigere enn den er å finne i Norge? Country Attire har vel ikke Heritage modellen. Google er din venn. Finnes jo mange nettbutikker som selger Barbour Heritage Liddesale, finner mange på første søk på Google. Lenke til kommentar
depeche Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Dobbelt så dyr, og har lyst på noe annet enn blå. Derfor jeg lurte på om noen kanskje visste om en litt mer ukjent side, som ikke er øverst på googlesøk. Endret 26. februar 2012 av depeche Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå