Phelge Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Soft. Structured eller unstructured (hva er norsk terminologi?) klarer jeg ikke bestemme meg for. Har ingen store preferanser der. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 "roped" shoulders eller "soft" shoulders osv Dette er ikke motsetninger. En jakke kan ha skuldre som er spalla camicia aka skjorteskuldre, som vil si at ermet på jakken er satt inn som på skjorter, eller så kan den ha skuldre som er con rollino, eller roped om du vil (det er dette som er den "normale" konstruksjonsmetoden, bare i en veldig moderat versjon). Begge deler kan være kombinert med enten mye eller lite padding (eller strong og soft om du vil). Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Soft. Structured eller unstructured (hva er norsk terminologi?) klarer jeg ikke bestemme meg for. Har ingen store preferanser der. Orker ikke finne fram en facepalmsmiley, men du klarer sikkert å se det for deg... Dette er grunnen til at å tenke for mye på detaljer når det kommer til bespoke er dumt for de fleste. Folk vet rett og slett for lite. Jeg foreslår at du ser på bilder, velger en produsent eller en skredder som har en stil du liker og går for det, uten å tenke for mye på noe annet. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ser poenget til fkm. Jeg trodde det skulle gå greit å bestille en MTM-blazer, men det var noen ting jeg ikke var forberedt på å bli spurt om. Med en gang da bestemte jeg meg for at det blir lenge til jeg skal ha noe bespoke, må i hvert fall bli trygg på MTM først. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Problemet er enkelt å løse. Se på bilder, finn en liste med skreddere du liker stilen til. Dra til skredderene, snakk med dem og se på eksempler på arbeidet de gjør. Velg den som du føler passer deg best. Be skredderen lage dressen slik han mener er best. Ferdig. Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 "roped" shoulders eller "soft" shoulders osv Dette er ikke motsetninger. En jakke kan ha skuldre som er spalla camicia aka skjorteskuldre, som vil si at ermet på jakken er satt inn som på skjorter, eller så kan den ha skuldre som er con rollino, eller roped om du vil (det er dette som er den "normale" konstruksjonsmetoden, bare i en veldig moderat versjon). Begge deler kan være kombinert med enten mye eller lite padding (eller strong og soft om du vil). Trodde "soft" shoulders var det samme som spalla camicia jeg? Var ihvertfall det jeg mente da jeg skrev det. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ok, skjønner at det er mange detaljer man skal ha på plass når det er snakk om bespoke. Litt derfor jeg spurte også in the first place, så ser jo at det ikke var helt bortkastet. Så det er slike detaljer det er snakk om når det gjelder stilen til et skredderhus? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Når vi først er inne på blazere... Hvilke nettbutikker og merker kan anbefales? Kjøpte nettopp en Harris tweed blazer på ebay, men ellers er jeg ganske grønn på hvilke merker og nettsider som fører god kvalitet. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 "roped" shoulders eller "soft" shoulders osv Dette er ikke motsetninger. En jakke kan ha skuldre som er spalla camicia aka skjorteskuldre, som vil si at ermet på jakken er satt inn som på skjorter, eller så kan den ha skuldre som er con rollino, eller roped om du vil (det er dette som er den "normale" konstruksjonsmetoden, bare i en veldig moderat versjon). Begge deler kan være kombinert med enten mye eller lite padding (eller strong og soft om du vil). Trodde "soft" shoulders var det samme som spalla camicia jeg? Var ihvertfall det jeg mente da jeg skrev det. Soft shoulders vil som regel si at det blir brukt lite eller ingen padding i skuldrene, så de følger skulderens naturlige linje. Det er jo ikke vitenskapelige termer, så det er godt mulig du har lest begrepet brukt på en litt annen måte et eller annet sted, men det er det som menes i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Når vi først er inne på blazere... Hvilke nettbutikker og merker kan anbefales? Kjøpte nettopp en Harris tweed blazer på ebay, men ellers er jeg ganske grønn på hvilke merker og nettsider som fører god kvalitet. Godt spørsmål. Dette har aldri blitt diskutert tidligere her. 2 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Her Er et søk på YOOX med merker det er verdt å ta en titt på. Det er fkm som har laget det, så har jeg lagt til noen merker selv jeg synes hadde et par greie jakker. Eller så har du jo Malford of London, eHaberdasher, The armourystore og Shopthefinest for å nevne noen. Lenke til kommentar
August. Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Kamptid folkens. Giants eller Patriots? (Har null peiling, men satte 500 på Giants. Amerikansk fotball ble plutselig mye mer intressant) Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 "roped" shoulders eller "soft" shoulders osv Dette er ikke motsetninger. En jakke kan ha skuldre som er spalla camicia aka skjorteskuldre, som vil si at ermet på jakken er satt inn som på skjorter, eller så kan den ha skuldre som er con rollino, eller roped om du vil (det er dette som er den "normale" konstruksjonsmetoden, bare i en veldig moderat versjon). Begge deler kan være kombinert med enten mye eller lite padding (eller strong og soft om du vil). Trodde "soft" shoulders var det samme som spalla camicia jeg? Var ihvertfall det jeg mente da jeg skrev det. Soft shoulders vil som regel si at det blir brukt lite eller ingen padding i skuldrene, så de følger skulderens naturlige linje. Det er jo ikke vitenskapelige termer, så det er godt mulig du har lest begrepet brukt på en litt annen måte et eller annet sted, men det er det som menes i de fleste tilfeller. Skjønner Btw noen flere som ser på Super Bowl nå? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ser på sb, men er skuffet over lagene... Pats har like mye karisma som en død fisk, og jeg hater alle lag fra ny, så Giants er ikke mye bedre. Pats vinner. Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg har like mye peiling på amerikansk fotball som Ari Behn har god klessmak, så jeg har ikkke noe formening om hvem som kommer til å vinne. Men å gøy å se på er det ihvertfall! Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 I hvilke sammenhenger kan jeg egentlig bruke sløyfe? Og en ting til: Egner en Trench seg på en 15-åring? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg bruker sløyfe til fest, hvor jeg ellers ville brukt slips. Nå vet ikke jeg hva som er korrekt og ikke, jeg er student–så det er ikke snakk om noen voldsomt stive selskaper. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 15 år og trench synes jeg blir litt voksent. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Skal til New York neste mandag, tips til butikker med ikke alt for høye prislapper? Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Når vi først er inne på blazere... Hvilke nettbutikker og merker kan anbefales? Kjøpte nettopp en Harris tweed blazer på ebay, men ellers er jeg ganske grønn på hvilke merker og nettsider som fører god kvalitet. Hvordan er kvaliteten og passform? Lyst å bestille selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå