Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klokketråden er litt dau, så spør her i håp om svar.

 

Hvordan skal man ha på klokke? Hvor løs/stram skal den være, hvor skal den sitte på armen og hvordan gjør jeg det med "genser"-ermer og show off. Er det vanlig å dekke klokken, eller prøve å vise den frem?

 

Er forøvrig "herre" og klokken det er snakk om er en pam048, som vel i hovedsak faller under kategorien "casual"-klokke. Dvs, bruker den de fleste dager på skole osv.

 

Edit: 3000 inlegg :O

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ikke kjøp noe med polyester i. R81920-49 og R81920-47 ligner hvertfall sånn nogenlunde, og er 100 % bomull. R74401-07 ligner vel også en smule.

Æsj, det var egentlig litt dumt. Har lenge ønsket meg en skjorte som var prikk lik den jeg postet link til. Iom at de selger noe prikk likt veldig mange steder(#1, #2, #3 og #4), så hadde jeg håpet at de hadde noe likt hos Modern Tailor. Jeg får ikke kjøpt fra noen av de jeg postet til av varierende grunner (kvier meg fra å bruke proxy, og H&M's suger i passform og kvalitet). Meh. Noen som vet om noen andre som fører prikk lik skjorte som sitter godt?

Lenke til kommentar

Til klokkemannen over: Ha klokka sånn du vil. For det første er det ingen regler som vil overgå din egen komfort uansett (håper jeg) og for det andre er det bare du som vil legge merke til det after all. Personlig har jeg den så langt nede som mulig (så stramt som mulig) ettersom jeg har relativt tynne håndledd. Det blir litt som hillbilly-bildet fkm posta: Det er forunderlig hvordan folk ikke klarer å finne ut av ting selv. I bunn og grunner ebber det vel uansett alltid ut i hva din personlige smak godtar eller ei. Å følge regler slavisk vil uansett se dumt ut, med mindre det er du som er forfatteren bak alle reglene.

Lenke til kommentar

 

Æsj, det var egentlig litt dumt. Har lenge ønsket meg en skjorte som var prikk lik den jeg postet link til. Iom at de selger noe prikk likt veldig mange steder(#1, #2, #3 og #4), så hadde jeg håpet at de hadde noe likt hos Modern Tailor. Jeg får ikke kjøpt fra noen av de jeg postet til av varierende grunner (kvier meg fra å bruke proxy, og H&M's suger i passform og kvalitet). Meh. Noen som vet om noen andre som fører prikk lik skjorte som sitter godt?

klikketiklikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tror virkelig ikke noen har gjort det der for hånd? :dontgetit:

Ja, det er maskin, bare gått over 3-4 ganger med rette sting.

Dvs. at personen har sydd frem, tilbake, frem, tilbake osv. langsmed hele lappen i stedet for å bruke sikksakksting som følger rett på kanten til lappen.

(litt merkelig forklaring, hadde vært enklere å vise eller tegne hvis det virkelig interresserer deg)

Eventuelt at maskinen har mulighet for mer enn 3 paralellsting :hmm: (aldri sett det før riktignok)

 

Takk for svar. Nei, trodde egentlig ikke at det var gjort for hånd, men synes samtidig det så for skjødesløst ut til at en symaskin kunne gjort det. :p Men nå har ikke jeg peiling på symaskiner da ...

 

Men vet noen om en god måte å lappe jeans/bukser på for hånd, som samtidig ser greit ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...